Jump to content

Hur blir du vid berusat tillstånd?


the-copy
 Share

Recommended Posts

Hm kebaben, var inte så säker på att morsan inte anade nåt, dom brukar ha bättre koll än vi tror :)

EDIT: Hur hamnade quoten där, ajaaa

Äsch. De kommer aldrig tänka på om det finns 76 eller 75 flaskor. Inte heller om det finns kvar 65 flaskor. Men sen får man nog se upp :)

Pappa gjorde vinet -97 och ingen har någonsin druckit av det, nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Woho hittade nyss en påse med oöppnad starköl, oöppnade stark cider, 2 smirnoffoch sen var det nå mer skit.

Det låg ute på tomten, och det verkar då inte vara morsans för hon har då inte frågat om den, tror inte det är farsans heller för jag såg den nu idag och farsan åkte i måndags så.

Här ute är det ganska många som köper hem fullt med skit sen gömmer det och tror att det ska ligga kvar.

Jaja tack och bock den nu som glömde påsen, party i helgen föfan :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woho hittade nyss en påse med oöppnad starköl, oöppnade stark cider, 2 smirnoffoch sen var det nå mer skit.

Det låg ute på tomten, och det verkar då inte vara morsans för hon har då inte frågat om den, tror inte det är farsans heller för jag såg den nu idag och farsan åkte i måndags så.

Här ute är det ganska många som köper hem fullt med skit sen gömmer det och tror att det ska ligga kvar.

Jaja tack och bock den nu som glömde påsen, party i helgen föfan :)

Hur tur får man ha egentligen :) Det skulle vara kul om du drar ut o festar med dina kompisar och din ena kompis säger att han hade gömt sin dricka men att den sedan var borta, och så var det den påsen som du hittade:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woho hittade nyss en påse med oöppnad starköl, oöppnade stark cider, 2 smirnoffoch sen var det nå mer skit.

Det låg ute på tomten, och det verkar då inte vara morsans för hon har då inte frågat om den, tror inte det är farsans heller för jag såg den nu idag och farsan åkte i måndags så.

Här ute är det ganska många som köper hem fullt med skit sen gömmer det och tror att det ska ligga kvar.

Jaja tack och bock den nu som glömde påsen, party i helgen föfan B)

Men lycka :P Fast va inte din mamma död?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jajävlar.. Här sitter man på ferre i detta nu. Dom andra ligger och sover, ska göra det med snart, innan festbjudarns bror kommer. Han hade nån hemmabygd ölsvepare.. Den var ruskigt effektiv!

Jaja, festen var livad i vilket fall. Däremot har jag insett att jag blir väldigt destruktiv vid påverkan av alkohol. :D Inte direkt nåt man är stolt över..

BTW, så är min dator fortfarande inne på lagning.. Satan, kollade igenom allmänt-forumet lite fort. Har missat många trevliga trådar. Så bli inte sura om jag bumpar upp nästan allihop nästa vecka!

Måste även passa på att tacka stellan för "fest/drickar-guiden" han gjorde tidigare i den här tråden. Jag har följt den som en kristen följer bibeln, så att säga!

Lägg märke till att jag faktiskt har tagit mig rätt lång tid till att skriva det här inlägget, med tanke på att jag faktiskt vill bli tagen på allvar.. Inga stavfel här inte! :P

Quickedit: känns som att jag kommer få skämmas för det jag har skrivit här..det är av den enkla anledningen som jag inte tänker skriva i nån annan tråd. Ska man skriva påverkat, så är ju det här den enda tråden som det pasar i.. om det passar alls... Nej nu ska jag vara tyst.

Ha det fint, så hörs vi så fort jag får hem min dator igen!

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, jag postar väl här nu när den ändå är uppe :)

Stellan, jag såg i din "Drickar-guide" att du skrev något om att inte dra ut på drinkarna, dels för att allting blir förstört och helt fel och dels för att den blir ljummen och avslagen.

Då undrar jag, vad menar du med att allting blir förstört och helt fel ?

Ledsen om frågan redan kommit upp, men jag orkade inte riktigt kolla igenom de sista sidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, jag postar väl här nu när den ändå är uppe :)

Stellan, jag såg i din "Drickar-guide" att du skrev något om att inte dra ut på drinkarna, dels för att allting blir förstört och helt fel och dels för att den blir ljummen och avslagen.

Då undrar jag, vad menar du med att allting blir förstört och helt fel ?

Ledsen om frågan redan kommit upp, men jag orkade inte riktigt kolla igenom de sista sidorna.

Hmm, minns inte att jag sagt det, kan du quota? Tror jag sa att man skulle dra ut på dom om man ville ha en jämn fylla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, minns inte att jag sagt det, kan du quota? Tror jag sa att man skulle dra ut på dom om man ville ha en jämn fylla?

Ehm, ursäkta mig lite, det var inte i guiden, det var i inlägget efter guiden du skrev det.

Självklart så ska du inte sitta och sippa på den i en timme, då detta kommer bli helt o helvete fel. Och den kommer även bli avslagen och ljummen = inte gott alls.

Aja, ha det så trevligt och bli inte odräglig. :)

Ja, där är den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, ursäkta mig lite, det var inte i guiden, det var i inlägget efter guiden du skrev det.

Ja, där är den.

Well, det var mer "fel" om man var ute efter att bli påverkad lite snabbare.

Sitter du med en och samma drink i en timme så är du verkligen seg. Klart man kan sitta och sippa lite på en drink, men att sitta och sippa i en timme är bara fel. Folk kommer bara tro du dricker det av ren snålhet, då det kommer se ut som du inte gillar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, det var mer "fel" om man var ute efter att bli påverkad lite snabbare.

Sitter du med en och samma drink i en timme så är du verkligen seg. Klart man kan sitta och sippa lite på en drink, men att sitta och sippa i en timme är bara fel. Folk kommer bara tro du dricker det av ren snålhet, då det kommer se ut som du inte gillar det.

Haha, ok, då vet jag :P.

För att gå lite ontopic då, när jag blir berusad så blir jag mer social, som så många andra, jag pratar lite mer med folk som jag inte känner, jag kan snacka med folk jag aldrig snackat med tidigare och så vidare, men, jag kan kontrollera mig själv och vad jag säger, så man slipper skämmas nästa dag över något man sagt.

Kort och gott, social på ett kontrollerat sätt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför behöver ni guider för att dricka? Sunt förnuft borde räcka. När jag festade i fredags groggade jag och fick en mycket angenäm fylla. Knappt ½ liter sprit och två öl gjorde kvällen. Guide: blanda i stort glas, 1/5 sprit resten virke(jag körde tropicana-juice och sockerdricka), blanda en ny när du torkar, sluta när det är lagom, gå över till öl, och när festen börjar klinga av; drick vatten. Tänk på att inte dricka på fastande mage heller. Detta plus en stor mängd röka när jag kom hem (fick mig att glömma bort ett eventuellt illamående) gjorde att jag inte fick den minsta obehagliga bakfylla mer än att jag var seg och lite snurrig dagen efter.

Följ min guide :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan, nu sitter jag här bakis... :o

Var på fest igår och drack 50cl rent och kanske 2st 7,2er. Jag var rätt dragen och själva tanken på 50cl flaskan får mig att må illa. Fick en påse av chaffisen på bussen hem, jag tyckte att han var snäll. Dock fick kräkningarna vänta tills jag hade kommit hem, spydde 1-3 gånger i min papperskorg. Tur att jag hade plastpåse i den.

Sen upptäckte jag att jag hade på nått jävla vis missat korgen och spytt ner golvet. Detta var något som jag inte minns men jag tog papper och började torka upp. Sen var det fram me parfymen och duscha hela rummet ungefär.

Till sist då jag la mig ner mådde jag underbart bra och slocknade direkt.

Summan av kardemumman: Drick inte 50cl rent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv blir jag supermegaduperpr0 på cs! Tro det eller ej. Jag har hört att reaktionsförmågan försämras avsevärt men det är nog bara bullshit! Som en erfaren korpmålvakt så kan inte reflexerna påverkas.

Har faktiskt sett det här på Braniac en gång. Om man dricker alkohol (en måttlig mängd så klart) så ökar faktiskt ens träffsäkerhet. Det är för att man har lättare att slappna av...

----

Fan. som jag skrev i mitt inlägg lite längre upp så blir jag väldigt destruktiv när jag är påverkad. Kan det ha något att göra med att jag är så snäll och ordentlig annars?

Var på fest förra veckan, det var ruskigt kul. Och lite träligt också. Festen var hemma hos "den där flickan". Den började lugnt med att jag tog mig en sisådär 1½ vinare (ska btw aldrig mer dricka vin. mår illa så fort jag tänker på det, så här i efterhand).

Sedan när jag var lagom dragen så gick jag ut i studsmattan. Var smart nog att inte hoppa i den, utan jag lade mig där för att slappa. Då började alla andra hoppa i den, och jag drogs in mot mitten. Livrädd för att bli trampad på, greppade jag febrilt efter den blåa, skyddande, presennings-material-kanten. Tog tag i den med hela min kroppstyngd och så...RIIIIITSCH. En stor del blått lossande. Sprang fort (det fortaste jag kunde) och dumpade bevismaterialet hos grannen :P

Men det är tyvärr inte allt..En annan grej hände på väldigt kort tid. Jag gick bakom huset och kissade och kunde tyvärr inte hålla allt i styr, så jag var tvungen att gå in och tvätta handen. På vägen in hann jag tappa min tjejkompis mobil i trappan, så att hennes pojkvän var tvungen att krypa under och hämta den. Men den höll iallafall, hon har inte sagt nåt om det i efterhand.. :P

När jag väl kom in i huset så gick jag raka vägen in på toan. Sliter upp dörren och vad ser jag inte "den där flickan", aka "festfixaren", aka "den underbaraste" står och råhånglar med en grabb. Det var tråkigt. Och jag blev sur. Och destruktiv-ante kom in i bilden igen. Gissa vad jag gjorde? Gick raka vägen till studsmattan och rev sönder den ännu mer! :lol::)

Jag vet inte om hon vet om att det var jag som gjorde det men...det känns ju inte direkt kul..

Under kvällen han jag även ta sönder en toasits och kopiösa mängder med blommor.. FAN!

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan. som jag skrev i mitt inlägg lite längre upp så blir jag väldigt destruktiv när jag är påverkad.

Samma här.

Sjukt jobbigt såhär i efterhand.

Sen blir jag förbannad jävligt lätt också.

Som min polare skulle ge mig något att dricka så tar han vatten då, och då blir jag lack och kastar glaset på honom men han flyttar på sig så glaset går rätt i marken, jahaja. Och inte nog med det så skulle jag mörda en kille som var där också samt så skulle jag mörda tjejen som vi var hos far också. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var rejält berusad igår, var på en pub och spela biljard och

drog i mig 3 stora starka där, sen bar det vidare till en krog med

uteservering där jag smackade i mig 3 till.

Det var kul att cykla hem och se min kusin trilla av cykeln 5 ggr

och in i en tagg buske för att sedan avrunda kvällen med att tjuvplinga

på en surgubbes hus i 20 sekunder klockan 1 på natten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...