Jump to content

Hur blir du vid berusat tillstånd?


the-copy
 Share

Recommended Posts

Gaaah! Jag blir jäkligt klantig. Vi hade ju som sagt grillkväll vid stranden igår och bad är givetvis inkluderat. Jag hade på mig de byxorna som jag skulle bada i, typ surfshorts, så jag drog av mig tröjan och dök i. Det var riktigt skönt i vattnet så vi badade väl en kvart eller så, simmade ut till en flotte, hade lite sjögräskrig. SEN, efter bryggan påväg upp, kännar jag något tungt i min ficka och tror ni inte då att jag har haft mobiljäveln där hela tiden?!

GAAAH. har inte vågat försöka starta den igen.

Trevlig kväll utöver det, fick flicksällskap med mig hem :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu har jag precis kommit hem från Hultan. Jag har festat sedan i måndags.

Öl. Cider. Vin. Tältgrannens vodka. Absinth. Whiskey. Nikotin till bristningsränsen. Sololja!

Så hur blir jag "vid berusat tillstånd"? För det första försvinner mitt talfel efter ett par groggar, men när jag hinkat litervis med alkoholliknande vätskor konstant under fem dagar kombinerat med en föda bestående enbart av kebab och chips utan mer än 3 timmars sömn sammanlagt kan det väl hända att man sluddrar till lite ibland.

F.ö. kan alkoholen behövas för att jag ska nöja mig med ett hygienskötande bestående av vattenposter och en slang utanför entrékontoret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag drack för första gången på skolavslutningen. Det var grymt kul! Jag är vansinnigt flummig, snäll och social i de flesta tillfällen, och den kvällen var inget undantag. Jävlar vad kul jag hade! Eftersom jag inte hade druckit nån gång förut så hade alla mina vänner fått för sig att de skulle supa ner mig ordentligt vare sig jag vill det eller inte.

Men jag hade aldrig sagt att jag absolut inte tänkte dricka något, därför blev dom jätteförvånade när jag tog emot en cider. Men någon fjantig sne-/fjortisfylla blev det inte, utan allt var verkligen som väntat. Jag kommer ihåg allt och jag mådde prima när mor min hämtade mig vid kl. 3 på naten. Hon anade ingenting ^_^

Dessvärre så upptäckte till min fasa att jag inte gick riktigt rakt på vägen in från garaget. Så jag började prata om att jag hade jääätteont i min tå. Jag har nageltrång, och hade väldigt ont faktiskt, så det förvånar mig inte att hon trodde på mig.

Nu vet ni! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smart drag med tån där.

Hehe, man tackar :lol:

Men är du säker på att hon inte misstänkte något? Man luktar väldigt mycket efter en fest :lol:

Ja, det var det som mina kompisar var så förvånade över också.. Ja, hon har ju inte sagt något iallafall. Hon har faktiskt inte frågat nånting om hela kvällen ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu sitter vi här hos en kompis och dricker hemma hos han , vi har inget liv, värt att notera att hans förldrar är hemma.

Fast han har en egen stuga som är mysig, samtidigt som vi lyssnar på infected mushroom - converting vegetarians. vi ska nog i framtidens tidpunkter bruka toppslätsskivling som innehåller ämnet psilobycil(eller nå liknande) som man blir hög på. DEt är en svamp. Den är inte giftig och klassas som en hallucinogen, dock klassas den som narkotika som svenska läkemedelsmyndigheten har katigoriserat den i. SYnd.

Den är laglig för övrigt, fritt fram att trippa;) FIck nu veta att det var olagligt av min kompis som sitter här vid mig.

Ja, jag orkar inte korrukturläsa mitt inlägg men jag har försökt att stava så bra som möjligt. Tack å hej, kanske kommer med mer noteringar.

Jag tycker att denna tråd borde vi officiell alkoholtråd och borde pinnas! :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer inte ihåg om ja skrivit här innan. hum.

När jag är berusad blir jag lika snackig med alla andra som jag är med mina kompisar, och så raggar jag på varenda halvsnygg eller snygg brud som jag ser.

BTW är det nån av er som har druckit cachaça någon gång, det skulle vara fint att ha med sig på någon fest. Mmm nu blev jag riktigt sugen på det även fast jag inte druckit det än. Jag har inte heller någon som skulle kunna gå till systemet och hjälpa mig med det heller :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BTW är det nån av er som har druckit cachaça någon gång, det skulle vara fint att ha med sig på någon fest. Mmm nu blev jag riktigt sugen på det även fast jag inte druckit det än. Jag har inte heller någon som skulle kunna gå till systemet och hjälpa mig med det heller :)

Jag har en halvfull flaska någonstans. Det smakar som din värsta mardröm, och om du någonsin ens funderar på att göra en caipirinha, se då till att ha i mer socker och is än vad du har cachaca.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en halvfull flaska någonstans. Det smakar som din värsta mardröm, och om du någonsin ens funderar på att göra en caipirinha, se då till att ha i mer socker och is än vad du har cachaca.

Ok tack för tipset, det ska jag tänka på när jag får tag på min första flaska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var och tältade med grabbarna igår och idag. Kvällen innan jag drog dit insåg jag att vi faktiskt har hela matkällaren full med hemagjort vin. Har aldrig brytt mig förut, eftersom jag inte har varit så intresserad av at dricka. Men nu hade jag insett det, och tog därför en flarra med mig, mest för att kolla vad det var för skit.

Den smakade hyffsat gott ändå, jag tror verkligen att jag kan lära mig att dricka det. Och med tanke på att mina föräldrar aldrig kommer märka om jag tar så känns det verkligen värt det, istället för att lägga dyra pengar på importerad/utköpt dricka.

En mindre guldgruva med andra ord :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fint de Kebab! :o

Hade fest dagen efter mitt tidigare inlägg också och vart jävligt full kunde inte stå upp.. Kom ihåg då jag faktiskt stog upp, jag pratade med min polare och mina byxor åkte ner. Jag fattade inte riktigt så jag sket i det, sen skulle jag gå.. gissa vad som hände :blink: Det var kul, eftersom jag inte kände att jag ramlade utan det var som man slog med med sidentyg ungefär. Rätt full alltså. Sen så kom morsan till hon som hade festen hem, hon typ skrattade på sig och sen åkte hon. :) Hon sa till dottern efter några dagar att hon itne var arg och kom ihåg hur det var när man själv var 16, fast det fick inte bli nån vana att ha fest där ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var och tältade med grabbarna igår och idag. Kvällen innan jag drog dit insåg jag att vi faktiskt har hela matkällaren full med hemagjort vin. Har aldrig brytt mig förut, eftersom jag inte har varit så intresserad av at dricka. Men nu hade jag insett det, och tog därför en flarra med mig, mest för att kolla vad det var för skit.

Den smakade hyffsat gott ändå, jag tror verkligen att jag kan lära mig att dricka det. Och med tanke på att mina föräldrar aldrig kommer märka om jag tar så känns det verkligen värt det, istället för att lägga dyra pengar på importerad/utköpt dricka.

En mindre guldgruva med andra ord :lol:

Just det ja. Själva berusningen var väl sådär. Kom inte så långt på bara en flaska. Men med tanke på att ingen annnan drack, så hade det ingen betydelse. Villle mest se om det gick att dricka :)

Fast det snurrade som fan ett tag, det ska erkännas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...