Jump to content

Hur blir du vid berusat tillstånd?


the-copy
 Share

Recommended Posts

Har faktiskt sett det här på Braniac en gång. Om man dricker alkohol (en måttlig mängd så klart) så ökar faktiskt ens träffsäkerhet. Det är för att man har lättare att slappna av...

----

Fan. som jag skrev i mitt inlägg lite längre upp så blir jag väldigt destruktiv när jag är påverkad. Kan det ha något att göra med att jag är så snäll och ordentlig annars?

Var på fest förra veckan, det var ruskigt kul. Och lite träligt också. Festen var hemma hos "den där flickan". Den började lugnt med att jag tog mig en sisådär 1½ vinare (ska btw aldrig mer dricka vin. mår illa så fort jag tänker på det, så här i efterhand).

Sedan när jag var lagom dragen så gick jag ut i studsmattan. Var smart nog att inte hoppa i den, utan jag lade mig där för att slappa. Då började alla andra hoppa i den, och jag drogs in mot mitten. Livrädd för att bli trampad på, greppade jag febrilt efter den blåa, skyddande, presennings-material-kanten. Tog tag i den med hela min kroppstyngd och så...RIIIIITSCH. En stor del blått lossande. Sprang fort (det fortaste jag kunde) och dumpade bevismaterialet hos grannen :P

Men det är tyvärr inte allt..En annan grej hände på väldigt kort tid. Jag gick bakom huset och kissade och kunde tyvärr inte hålla allt i styr, så jag var tvungen att gå in och tvätta handen. På vägen in hann jag tappa min tjejkompis mobil i trappan, så att hennes pojkvän var tvungen att krypa under och hämta den. Men den höll iallafall, hon har inte sagt nåt om det i efterhand.. :P

När jag väl kom in i huset så gick jag raka vägen in på toan. Sliter upp dörren och vad ser jag inte "den där flickan", aka "festfixaren", aka "den underbaraste" står och råhånglar med en grabb. Det var tråkigt. Och jag blev sur. Och destruktiv-ante kom in i bilden igen. Gissa vad jag gjorde? Gick raka vägen till studsmattan och rev sönder den ännu mer! :lol::)

Jag vet inte om hon vet om att det var jag som gjorde det men...det känns ju inte direkt kul..

Under kvällen han jag även ta sönder en toasits och kopiösa mängder med blommor.. FAN!

Hur fan kan alla hoppa i den om en studsmatta bara pallar omkring 150kg. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om vi säger att medelvikten ligger på 50, då var det allstå 3 st som hoppade i den.. Eller nej, två blir det ju, du låg ju i den också. Ehm.

Hmm.. Ja, maxvikten måste ha överskridits ganska grovt. Det var tre stycken som började hoppa och kanske tre-fyra som låg och försökte ta det lugnt. Så det var med andra ord ganska hög bli-ner-trampad-risk, vilket ledde till min dumma handling.

Enough said.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. Ja, maxvikten måste ha överskridits ganska grovt. Det var tre stycken som började hoppa och kanske tre-fyra som låg och försökte ta det lugnt. Så det var med andra ord ganska hög bli-ner-trampad-risk, vilket ledde till min dumma handling.

Enough said.

Haha, jovisst. Okej. Skönt att absoluta maxvikten är 200kg. Antar att dom vägde 33 kg styck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Haha, jovisst. Okej. Skönt att absoluta maxvikten är 200kg. Antar att dom vägde 33 kg styck.

Asså, vad är ditt mål? Kommer här och påpekar att alla har fel. Hur fan vet du vad han hade för studsmatta? Vill du känna dig bättre eller nått?

EDIT: kebab: den som man hånglar med på fyllan räknas inte... lovar :|

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet. Men det var ändå en väldigt jobbig syn.. :)

En annan har ju fixat en så kallad "systembolagskontakt" ikväll. Är jag inte häftig? -_-

Ååh, du kan ju du sälja vidare till mig, oss Östgötar emellan >_< .

Den enda kontakten jag har är en ryss som bara säljer vodka, blir jobbigt i längden ^^,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jovisst. Okej. Skönt att absoluta maxvikten är 200kg. Antar att dom vägde 33 kg styck.

En hiss som det står att den tål ett ton tål egentligen typ 10. De vill inte ta några risker, jag har varit sju pers på en studsmatta, den gick inte sönder. Nöjd? >_<

Kebab: Fan, jag skulle aldrig kunna köpa ut till någon Tänk om någonting händer dig när du är full, då lär han få ganska dåligt samvete :) Fast det är bättre att ha nån man känner som köper ut, än typ en turk som langar smuggelsprit -_-

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kebab: Fan, jag skulle aldrig kunna köpa ut till någon Tänk om någonting händer dig när du är full, då lär han få ganska dåligt samvete :) Fast det är bättre att ha nån man känner som köper ut, än typ en turk som langar smuggelsprit -_-

Nej, det skulle inte jag heller. Men som du säger, ska man få tag på dricka så känns det ju verkligen bäst att det är av nån man känner. Jag förstår verkligen inte att folk vågar åka in till stan och träffa helt okända människor i nån lägenhet, bara för att få tag på lite öl! >_<

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det skulle inte jag heller. Men som du säger, ska man få tag på dricka så känns det ju verkligen bäst att det är av nån man känner. Jag förstår verkligen inte att folk vågar åka in till stan och träffa helt okända människor i nån lägenhet, bara för att få tag på lite öl! >_<

Eller? :) Håller med! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fan kan alla hoppa i den om en studsmatta bara pallar omkring 150kg. >_<

Det kan jag säga att den inte alls gör.

Jag, väger ungefär 60kg, min kusin ca 100kg, min andrakusin, ca 70kg och min andra kusin som väger ca 50kg hoppade som fan i min, inget hände även om det var ett hål i den, yterst litet hål allså.

OT:

Aldrig varit berusad så vet inte än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det skulle inte jag heller. Men som du säger, ska man få tag på dricka så känns det ju verkligen bäst att det är av nån man känner. Jag förstår verkligen inte att folk vågar åka in till stan och träffa helt okända människor i nån lägenhet, bara för att få tag på lite öl! :unsure:

Att träffa okända människor för att få tag på lite öl är lite sista-minuten-sak. Oftast har man polare som köper ut åt en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fan kan alla hoppa i den om en studsmatta bara pallar omkring 150kg. :)

Men sen när dom säger 150 kg brukar dom som säger det inte precis vara på gränsen. Den håller nog för mer än det, men dom säger det för att vara säker! Dessutom, vad händer när man går över? Jo fjädrarna töjs och studsmattan blir mjukare, det är ju som inte att alla typ 80 fjädrarna går av i ett och samma svep. Man kan typ hänga 100 kilo en sån fjäder utan att den går av, den bara töjs. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I torsdags fick jag och en kompis för oss dra ut och skata mitt i natten, iklädda jeans och bar överkropp förutom varsin lidl-kasse som mantel. och varsin ful basker på huvudet. Ständigt cigg i munnen, i ena handen en karta över kalmar, och i andra handen en öl. Öven en mil skatande blev det, inklusive hoppa över ett staket till en "arena" för att tävla i 400meter skateboard. Aj va ont man hade i kroppen dan efter (helvetes parkbänk som flyttade på sig när jag skulle boardslidea den. tror jag slog i huvudet i marken). Sån blir jag på fyllan när allt slår till "rätt" :unsure: Vi gled ut efter 23 nångång, och var hemma hos mig igen vid 03.30...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
I torsdags fick jag och en kompis för oss dra ut och skata mitt i natten, iklädda jeans och bar överkropp förutom varsin lidl-kasse som mantel. och varsin ful basker på huvudet. Ständigt cigg i munnen, i ena handen en karta över kalmar, och i andra handen en öl. Öven en mil skatande blev det, inklusive hoppa över ett staket till en "arena" för att tävla i 400meter skateboard. Aj va ont man hade i kroppen dan efter. Sån blir jag på fyllan när allt slår till "rätt" :unsure: Vi gled ut efter 23 nångång, och var hemma hos mig igen vid 03.30...

Lät som en lyckad kväll! yes_645834_0.gif

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...