Jump to content

Hur blir du vid berusat tillstånd?


the-copy
 Share

Recommended Posts

Hur mycket 38%-ig vodka/Whiskey rekommenderar ni att jag som relativt orutinerad ska dricka på skolavslutning för att bara bli allmänt glad, lite påverkad sådär. Vill inte bli så redlösa som fjortisarna blir, som ligger och spyr och så.

När spyr man förresten, alltså ungefär efter hur mycket för en 16-17-åring?

Måste vara ganska pigg dagen efter så...

Du blir ju inte fjortis bara för att du blir dyngfull.

En dryg halvlitern drack jag första gången alldeles för fort på en konfermations resa till polen/tyskland.

Jag och en polare gick ner till baren vid 2 och festa på rätt bra, vi var fortfarande full på frukosten klockan 10 och kan ju säga att ingen av oss mådde speciellt bra sen.

Så drick inte en halvliter iaf =S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hmm, det skulle nog räcka med att du dricker 1/4 70is. Det borde göra dig glad, varm och pratsam, dock inte packad. Du lär ju iallafall inte spy av det. Och sen om du inte känner något kan du ju ta lite mer.

Första gången jag söp på vodka drack jag en hel 70is, då spydde jag i två dagar efteråt. Så gör för fan inte det :huh:

Men det är ju väldigt olika när man spyr. Jag är 16 och nu förtiden måste jag dricka nästan en hel 70is för att må dåligt. Men det beror ju på hur mycket och länge man har supit. Sen hur man dricker alcoholen, fort eller sakta, ren eller grogg. ch glöm inte att äta innan, det är inte bra att supa på helt tom mage ( bara om du vill bli packad på minsta lila ) .

Och ha i bakhuvudet att det inte är kul att dricka för mycket, du kommer bara må skit då. ;)

Redigerad av SlIpKnOt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir seriös, brukar konstigt nog börja grina när ja blir full.

Förra helgen hade vi typ grillfest uppe i Nacka, fick nog i mig en aning för mycket då me, ja började prata men en polares tjej om hur gran kärrigens gammla dementa katt, sigge som blivit överkörd när han var ute på strövtåg, började böla när ja kom till den sorgliga biten där hon hittade sigge, typ mosad ute på vägen bakom vårat kvarter :'( . Sen däcka ja eller nåt.

Är över social normalt, men när ja dricker för mycket blir ja typ också ganska tråkig, sitter och mummlar för mig själv, i slutet av kvällen brukar ja däcka, typ 9/10 av gångerna.

Redigerad av sebbe68
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir seriös, brukar konstigt nog börja grina när ja blir ful.

Förra helgen hade vi typ grillfest uppe i Nacka, fick nog i mig en aning för mycket då me, ja började prata men en polares tjej om hur gran kärrigens gammla dementa katt, sigge som blivit överkörd när han var ute på strövtåg, började böla när ja kom till den sorgliga biten där hon hittade sigge, typ mosad ute på vägen bakom vårat kvarter :'( . Sen däcka ja eller nåt.

Är över social normalt, men när ja dricker för mycket blir ja typ också ganska tråkig, sitter och mummlar för mig själv, i slutet av kvällen brukar ja däcka, typ 9/10 av gångerna.

Jag skulle nog också grina om jag blev ful.

Fin katt- historia förresten. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kåt av att dricka sprit.

Sen så är det bara 60% procent chans att man får upp den när man är full, och man känner 89% om jag minns rätt. ^^

Jag fick inte upp den på fyllan förut. :)

Jag och en kompis + två tjejer skulle ha fyrkant men varken han eller jag fick upp dasarna.:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Jag börjar vifta stora vida rörelser med händerna då jag pratar.

- Jag skrattar åt allt. (vrål skrattade flera gånger p.g.a kompis sa ''din mamma'' hela tiden.

Och... Och kommer med konstiga frågor och svar. Sen så går jag även vilgligt, vilket inte är så vanligt.

EDIT: Nästa gång det blir någon fest ska det införas; Tafsa på tjejer på fyllan. Blir det fel förlåter säkert dom mig, vafan, jag var ju full.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och du förlitar dig blint på statestik, då du aldrig druckit en droppe i hela ditt liv.

WAY TO GO CHARLIE! :)

Vad vet du om det?

Och varför ska man inte lyssna på statistiken? Ganska bra och lyssna på tycker jag.

@Kalan: Skämmigt.

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad vet du om det?

Och varför ska man inte lyssna på statistiken? Ganska bra och lyssna på tycker jag.

@Kalan: Skämmigt.

Ja, du har ju inte precis ett neutralt förhållande med alkohol om man ska tro allt du sagt.

Sen är statestik, precis det. Statestik, det är inte "så funkar du".

Inget säger att just du inte får upp den och får mindre känsel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att bli av men oskulden på fyllan är... eeh. Onödigt tycker jag.

Iallfall när man ska bli av med oskulden ska man bli det med nån man älskar. Inte bara ha sex och sen bara typ: Det var trevligt hejdå! Det är iallafall min åsikt... Känner på mig att jag kommer få arga inlägg nu. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att bli av men oskulden på fyllan är... eeh. Onödigt tycker jag.

Iallfall när man ska bli av med oskulden ska man bli det med nån man älskar. Inte bara ha sex och sen bara typ: Det var trevligt hejdå! Det är iallafall min åsikt... Känner på mig att jag kommer få arga inlägg nu. :P

Och sen rider du iväg med din prins på hans stora vita hingst?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...