Jump to content

Hur blir du vid berusat tillstånd?


the-copy
 Share

Recommended Posts

Menar du allvar? 35 cl? Låter ganska mycket?

Att du äns lyssnade på honom fick mig att fnissa lite.

Ingen kan veta hur mycket just du pallar för att bli sådär "perfa" full, så allt är underbart och inte går överstyr.

Allt beror på hur din kroppsbyggnad ser ut, hur du mår fysiskt och psykiskt, vad du har ätit/när du har ätit/hur mycket du ätit. OCH vad du har för inställning. Antingen går man in för att ha skoj, vilket man kan ha utan alkohol eller så går man in för att bli full, vilket är jävligt svårt utan.

En skolavslutning.. Brukar börja runt 6-7 tiden? Slutar nångång 1--3 på natten om det är bra väder. Vi snackar 6-10 timmar, där du ska vara onykter och ändå ha kul och inte spy.

Nu vet jag ju inte hur du menar med "lite sådär berusad", och hur stor skillnad det är mot "fjortisarna som spyr". Det är allt från 2öl i timmen, eller en hutt då och då. Om vi räknar bort öl och cider och bara utgår från 38% vodka (tar inte med whiskey, för det ska man inte blanda. Då förkänar man stryk).

Full när du kommer dit och hela kvällen ut: Ska du hålla dig på en jämn nivå så skulle jag personligen säga att du drar i dig en drink (30/70) i timmen tills festen är slut. Du kan nog få i dig allt från 30-70cl. Beroende på person. Och hur mycket du taggat på förfesten.

Nykter när du kommer dit och bli full där och hela kvällen ut: Du kommer dit nykter, sitter och glassar lite. Väntar till alla kommit och sen börjar festa loss. Brukar oftast va på detta sättet en skolavslutning funkar. Dom flesta kommer dit nyktra, alla är lite stela. Sen dricker folk som fan för att komma ikapp och det blir en mysig "fjortisfylla" hela kalaset. Folk som spyr och dylikt. Håll dig på samma nivå som jag sa innan om förfesten, bara att du inte hade nån förfest. Alltså en drink i timmen. Eftersom du är nykter så kommer det inte smälla på direkten, det är det som folk överlag gör fel på.

<Dricka, dricka dricka..>

Fan det händer inget.

<Dricker ännu mer, snabbare o snabbare!>

BOOM!

<Spyr som en gris>

Skulle säga att du klarar dig på allt från 10-50cl.

Nykter när du kommer dit, bli full men "nyktra" till senare på kvällen: Bästa sättet om du är med ett bra sällskap som inte "super för att bli fulla". Nu vet jag inte när festen kommer sluta, men låt säga att den tunnar ut vid 1. Kör på som vanligt, men sluta drick vid 11 tiden. 2 timmar för kroppen att tagga ner och känna sig ok. Härligt när man kommer hem till sig själv eller en brud ( ;) ) och inte är snorigt full, så får man behagligare baksmälla eller rent av ingen baksmälla alls. 10-30cl. Ta med fördel med dig mindre, då vet du att när det är slut är det slut. Tar du med dig för mycket och du har lite kvar i flaskan kan det bli så att framåt kvällen så ser du den lilla slatten som är kvar och drar i dig den för "det är inget att spara".

GLHF!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

text

Tackar Stellan!

Precis vad jag kom på att jag ville ha som svar.

Kör nog på "Nykter när du kommer dit, bli full men "nyktra" till senare på kvällen", med begränsat "stash".

Är i ganska bra sällskap också, som faktiskt firar för att vi har slutat skolan och allt det för med sig, istället för att bara bli så fulla som möjligt för att det är coolt.

Tack igen!

Med 30/70 menar du 30% (38%-ig) vodka med 70% utblandning?

Och om vi säger att jag tar med 15 cl och fläker det 5 gånger med en timmes mellanrum (ska jag dricka upp varje drink på en gång?), då blir det alltså från runt klockan 7-8-9-10-11 sen sluta för att tagga ner. Alltså runt 3 cl vodka per drink+7 cl utblandning x5?

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar Stellan!

Precis vad jag kom på att jag ville ha som svar.

Kör nog på "Nykter när du kommer dit, bli full men "nyktra" till senare på kvällen", med begränsat "stash".

Är i ganska bra sällskap också, som faktiskt firar för att vi har slutat skolan och allt det för med sig, istället för att bara bli så fulla som möjligt för att det är coolt.

Tack igen!

Med 30/70 menar du 30% (38%-ig) vodka med 70% utblandning?

Och om vi säger att jag tar med 15 cl och fläker det 5 gånger med en timmes mellanrum (ska jag dricka upp varje drink på en gång?), då blir det alltså från runt klockan 7-8-9-10-11 sen sluta för att tagga ner. Alltså runt 3 cl vodka per drink+7 cl utblandning x5?

Precis. 30/70 är 30% vodka 70% slödrick. Runt 3-4cl per drink är ganska lagom, och man slipper spritsmaken. Om vi snackar någolunda normala glas och inte äggkoppar eller dylikt.

Tar du med dig 15cl, kör det på 5 drinkar á 3cl stycket med 30/70, tror jag du kommer må kanon. Hur du vill dricka dom är upp till dig själv, destu snabbare du dricker dom destu fullar kommer du bli snabbare, men sämre fylla.

Ta ett flak öl som exempel. Du kommer bli snorigt full om du drar i dig 24öl på raken, och kommer inte må bra av det hellerk an jag lova. Om du istället sprider ut dom 24 ölen på 12 timmar så får du 2 öl i timmen, vilket inte låter så farligt alls. Trots detta så får du i dig lika mycket alkohol.

Vill du komma igång på första så för all del, kan du svepa den. Inget att rekomendera, men första kan man alltid ta lite snabbare för att få en ganska snabb kick. Dom 4 efter kan med fördel dras ner ganska sakta så man inte bygger på fyllan utan helt enkelt håller den på en jämn nivå. Självklart så ska du inte sitta och sippa på den i en timme, då detta kommer bli helt o helvete fel. Och den kommer även bli avslagen och ljummen = inte gott alls.

Aja, ha det så trevligt och bli inte odräglig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ju tänkt att köra några 3,5:or istället, men jag hade ju den här hemma så.

Och det handlar ju fortfarande om väldigt små mängder, så det blir ju samma effekt som några 3,5:or liksom.

Och det känns som att det mer kommer handla om att ha det så trevligt som möjligt med sina klasskamrater.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förtjänar jag att dö nu,, stell? då jag brukar blanda min fars whiskeyer och grogga ut? :(

Nje, men rejält med stryk skulle du behöva. Sen skulle jag lära dig dricka whiskey som en man. RENT! :P

Vad blandar man äns whiskey med? Det har en egen smak och är inte som vodka som är ganska neutral i smaken och bara är där för alkoholen.

Det är samma när jag ser mina polare blanda sönder underbar Jägermeister med RedBull. Hjärtat dör inombords varje gång. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nje, men rejält med stryk skulle du behöva. Sen skulle jag lära dig dricka whiskey som en man. RENT! :P

Vad blandar man äns whiskey med? Det har en egen smak och är inte som vodka som är ganska neutral i smaken och bara är där för alkoholen.

Det är samma när jag ser mina polare blanda sönder underbar Jägermeister med RedBull. Hjärtat dör inombords varje gång. :'(

Var på ett varuhus i spanien.. Där sålde dom paket med 1l Cola, och 75cl Whiskey.. Tillockmed jag tyckte att det var löjligt =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på ett varuhus i spanien.. Där sålde dom paket med 1l Cola, och 75cl Whiskey.. Tillockmed jag tyckte att det var löjligt =)

Med Cola? Oh fy fan! Vill inte äns.. NEJ! AAAH! :P

Det är bevisat, folk som blandar med Cola är idioter. Cola är och förblir icke-dugbart "groggvirke".

Whiskey-Cola - Vad är det för fel på er?

Jäger-Cola - Samma sak.. Folk borde ha stryk..

Vodka-Cola - Nej, stort NEJ. Folk gör alltid fel med detta. "Oh, cola är gott det blandar vi med". En Cola drink är fan värsta blaskan som finns.

Rom-Cola - Funkar bäst, men Rom är ännu ett stort nej nej. Beskt som Gin, spelar ingen roll hur mycket cola du har, smakar skit ändå.

Slutsats: SLUTA BLANDA MED COLA! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med Cola? Oh fy fan! Vill inte äns.. NEJ! AAAH! (w00t)

Det är bevisat, folk som blandar med Cola är idioter. Cola är och förblir icke-dugbart "groggvirke".

Whiskey-Cola - Vad är det för fel på er?

Jäger-Cola - Samma sak.. Folk borde ha stryk..

Vodka-Cola - Nej, stort NEJ. Folk gör alltid fel med detta. "Oh, cola är gott det blandar vi med". En Cola drink är fan värsta blaskan som finns.

Rom-Cola - Funkar bäst, men Rom är ännu ett stort nej nej. Beskt som Gin, spelar ingen roll hur mycket cola du har, smakar skit ändå.

Slutsats: SLUTA BLANDA MED COLA! :lol:

Håller med totalt. Fast jag tycker inte ens man ska blanda cola med vanilj, hatar verkligen den där Vanilla coke eller vad den heter. Cola ska drickas som den är!!! (vad det än gäller, fast citron funkar iof rätt bra).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med Cola? Oh fy fan! Vill inte äns.. NEJ! AAAH! (w00t)

Det är bevisat, folk som blandar med Cola är idioter. Cola är och förblir icke-dugbart "groggvirke".

Whiskey-Cola - Vad är det för fel på er?

Jäger-Cola - Samma sak.. Folk borde ha stryk..

Vodka-Cola - Nej, stort NEJ. Folk gör alltid fel med detta. "Oh, cola är gott det blandar vi med". En Cola drink är fan värsta blaskan som finns.

Rom-Cola - Funkar bäst, men Rom är ännu ett stort nej nej. Beskt som Gin, spelar ingen roll hur mycket cola du har, smakar skit ändå.

Slutsats: SLUTA BLANDA MED COLA! :lol:

Vodka-Sprite + citron.. JA/NEJ? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nje, men rejält med stryk skulle du behöva. Sen skulle jag lära dig dricka whiskey som en man. RENT! (w00t)

Vad blandar man äns whiskey med? Det har en egen smak och är inte som vodka som är ganska neutral i smaken och bara är där för alkoholen.

Det är samma när jag ser mina polare blanda sönder underbar Jägermeister med RedBull. Hjärtat dör inombords varje gång. :'(

Jäger/redbull är ju underbart gott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nje, men rejält med stryk skulle du behöva. Sen skulle jag lära dig dricka whiskey som en man. RENT! (w00t)

Vad blandar man äns whiskey med? Det har en egen smak och är inte som vodka som är ganska neutral i smaken och bara är där för alkoholen.

Det är samma när jag ser mina polare blanda sönder underbar Jägermeister med RedBull. Hjärtat dör inombords varje gång. :'(

Ska prova nästa gång då :lol: Dock så borde det väll inte vara lika gött då det är ca 5 olika whiskeysorter.

Det blandas för min del med Schwepps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...