Jump to content

Mobiltopicen!


Speeder
 Share

Recommended Posts

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Fråga! :)

Frågor om telefonen i sig:

Skärmen är större än en iPhones, va? Vad är det för upplösning?

Hur länge håller batteriet innan den måste laddas?

Vad filmar kameran i för upplösning?

Hur upplevs surfande, multitasking etc? Flyter på som smör? :)

Frågor om Android:

En av sakerna jag ser fram emot att slippa med iPhone är hur meckigt det är med att föra över saker till den.. T e x om jag vill se på film på den måste jag konvertera en .avi och sedan dra upp iTunes för överföring. På en Android-lur kan jag bara dra över .avin från mapp till mapp, va?

Har Android en motsvarighet till Installous?

Tycker ofta Android ser fulare ut än iOS, men egentligen är det lättare att customiza och få snyggare ut, korrekt?

Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av sakerna jag ser fram emot att slippa med iPhone är hur meckigt det är med att föra över saker till den.. T e x om jag vill se på film på den måste jag konvertera en .avi och sedan dra upp iTunes för överföring. På en Android-lur kan jag bara dra över .avin från mapp till mapp, va?

Som VLC med andra ord ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågor om telefonen i sig:

Skärmen är större än en iPhones, va? Vad är det för upplösning?

Hur länge håller batteriet innan den måste laddas?

Vad filmar kameran i för upplösning?

Hur upplevs surfande, multitasking etc? Flyter på som smör? :)

Frågor om Android:

En av sakerna jag ser fram emot att slippa med iPhone är hur meckigt det är med att föra över saker till den.. T e x om jag vill se på film på den måste jag konvertera en .avi och sedan dra upp iTunes för överföring. På en Android-lur kan jag bara dra över .avin från mapp till mapp, va?

Har Android en motsvarighet till Installous?

Tycker ofta Android ser fulare ut än iOS, men egentligen är det lättare att customiza och få snyggare ut, korrekt?

Tack! :)

Skärmen är större än iPhone, yes. Upplösningen ligger på 720*1280. Grymt skarp skärm!

Jag är faktiskt väldigt imponerad över batteritiden jämfört med iPhone! Dels med tanke på skärmens storlek. Jag brukar klara mig över ett dygn (med marginal) innan jag måste ladda, och då använder jag telefonen mycket. iPhonen var jag tvungen att ladda minst två gånger/dygn.

Den filmar i 1080!

Allt flyter på som smör i en teflonpanna. Märks inget lagg än så länge. Har provat att spela upp film och surfa samtidigt (som samsung skrutit så mycket om att man kan göra utan problem), och det fungerade fint!

Android i sig:

Yes! Jag drog in några avsnitt av en tv-serie, la de i "movies"-mappen och sen var det bara att starta upp! Det var vanliga .avi-filer. Provade även att lägga in en .mkv-fil, den gick att spela upp men det var inget ljud. Har inte forskat något mer i det, men det borde gå att fixa.

Har aldrig hållt på med Installous eller dylikt, så det lämnar jag till någon annan att svara på.

Oja! Det finns en uppsjö med appar att ladda ner för att customiza varje lite detalj i telefonen. Inget jag hunnit göra själv än dock, men jag tänkte försöka mig på det så småningom. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte helt hundra på vad Installous är för något, men antar att det ger möjlighet att installera appar på det olagliga sättet.

I Android behöver du endast ladda ner en .apk-fil och lägga in på minneskortet och sedan öppna den filen med valfri filhanterare så installeras appen.

Om man ska se på film så kan jag rekommendera MX Player.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte helt hundra på vad Installous är för något, men antar att det ger möjlighet att installera appar på det olagliga sättet.

I Android behöver du endast ladda ner en .apk-fil och lägga in på minneskortet och sedan öppna den filen med valfri filhanterare så installeras appen.

Om man ska se på film så kan jag rekommendera MX Player.

Citerar dig då du var närmast. :D

Annars finns det olika appar att ladda ned som fungerar som Playbutiken, Applanet. Om den nu fungerar fortfarande, har inte använt den på flera månader.

För de flesta appar som är bra och värda att ladda ned är ofta redan gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SGS3 köpt! :D

Tjejen i kassan övertalade mig till att skaffa deras försäkring med. Det har jag aldrig haft på mina tidigare telefoner, men det kan nog vara värt.

Misslyckades rätt hårt med applicering av mitt skärmskydd förresten, lite deprimerande. Fan, egentligen behövs väl inte ens skärmskydd på gorillaglas.. Jag har det egentligen mest för fingeravtryckets skull.

Kul att ha en telefon med utbytbar baksida, känns som jag är 14 igen. Finns rätt snygga med borstat aluminium på tradera: http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?header=true&search=samsung%20galaxy%20s3%20baksida&catid=-1

Redigerad av Siana
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SGS3 köpt! :D

Tjejen i kassan övertalade mig till att skaffa deras försäkring med. Det har jag aldrig haft på mina tidigare telefoner, men det kan nog vara värt.

Misslyckades rätt hårt med applicering av mitt skärmskydd förresten, lite deprimerande. Fan, egentligen behövs väl inte ens skärmskydd på gorillaglas.. Jag har det egentligen mest för fingeravtryckets skull.

Kul att ha en telefon med utbytbar baksida, känns som jag är 14 igen. Finns rätt snygga med borstat aluminium på tradera: http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?header=true&search=samsung%20galaxy%20s3%20baksida&catid=-1

Sweet! Jag tror inte du blir missnöjd. Angående glaset så är det jävligt reptåligt, men du ska passa dig för att få in sand och småsten i fickan. Lyckades få två små jack i glaset under någon suddig kväll på nollningen förra året. :( Men jag kör inte med displayskydd nu för det, för jag vet att jag inte kommer bli nöjd när jag sätter dit det. Nycklar eller andra föremål av metall kommer inte repa glaset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sweet! Jag tror inte du blir missnöjd. Angående glaset så är det jävligt reptåligt, men du ska passa dig för att få in sand och småsten i fickan. Lyckades få två små jack i glaset under någon suddig kväll på nollningen förra året. :( Men jag kör inte med displayskydd nu för det, för jag vet att jag inte kommer bli nöjd när jag sätter dit det. Nycklar eller andra föremål av metall kommer inte repa glaset.

Det har man ändå inte i samma ficka, dödsstraff på sådant ju!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar verkligen telefonen än så länge, snabb som in i helvete är den! Skärmen är brutalt stor, enhandssurfning är lite svårt men det funkar ändå. Väldigt lätt och tunn telefon, är rädd för att tappa den.

Du har nog märkt att den är väldigt hal i fickan, vet inte hur många gånger jag fått panik när jag kännt att den inte ligger i fickan, för att 2 sekunder senare märka att den glidit ur och ligger precis bredvid mig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har nog märkt att den är väldigt hal i fickan, vet inte hur många gånger jag fått panik när jag kännt att den inte ligger i fickan, för att 2 sekunder senare märka att den glidit ur och ligger precis bredvid mig. :P

Ytterligare en anledning att köpa till en annan baksida! smile_1181703_0.gif

---

Har inget med telefonen att göra, men är det bara jag som tycker det är väldigt kul att gå till början av den här tråden och läsa? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lutar mot att köpa en HTC one X, ska kolla på den imorgon så får vi se!

Jag letade upp många recensioner innan mitt telefonköp och nästan alltid så föredrogs SGS3 framför One X.

Har förövrigt haft min telefon knappt en vecka, men jag måste säga att jag inte ser mig själv återvända till iPhone någonsin! Sjukt nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag letade upp många recensioner innan mitt telefonköp och nästan alltid så föredrogs SGS3 framför One X.

Har förövrigt haft min telefon knappt en vecka, men jag måste säga att jag inte ser mig själv återvända till iPhone någonsin! Sjukt nöjd!

Jo, vet att det är så men tänkte köpa mobilen utan abonnemang eftersom jag inte kommer ha råd med sånt just nu. Har ingen inkomst och sådär. Att betala mobilräkningar blir nog lite svårt för mig. Så tänkte en one X för att den är billigare än S3an.

Har haft en Sony Ericsson W810i nu ett bra tag så en one X funkar nog helt perfekt för mig ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, vet att det är så men tänkte köpa mobilen utan abonnemang eftersom jag inte kommer ha råd med sånt just nu. Har ingen inkomst och sådär. Att betala mobilräkningar blir nog lite svårt för mig. Så tänkte en one X för att den är billigare än S3an.

Har haft en Sony Ericsson W810i nu ett bra tag så en one X funkar nog helt perfekt för mig ^_^

Tanten köpte en oneX förra veckan. Har fått leka med den lite och den håller verkligen måttet. I princip allt är så mycket bättre än min 1½år gamla DesireHD. Det är ju iofs inte så konstigt och jag har inte testat en SGS3 men min syrra har en SGS2 och samsungs gränssnitt är verkligen inget som fallit mig i smaken.confused_1181149_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, vet att det är så men tänkte köpa mobilen utan abonnemang eftersom jag inte kommer ha råd med sånt just nu. Har ingen inkomst och sådär. Att betala mobilräkningar blir nog lite svårt för mig. Så tänkte en one X för att den är billigare än S3an.

Har haft en Sony Ericsson W810i nu ett bra tag så en one X funkar nog helt perfekt för mig ^_^

Jag vill inte vara den som är den, men att ha konstant uppkoppling är ju en stor del av att ha en smartphone. Man sitter inte och pillar så mycket på telefonen hemma (på WiFi:t) som man tror, och efter ett kort tag kommer du sitta på tunnelbanan och inse att du bara kan ringa och smsa på dundermaskinen som ligger i fickan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte vara den som är den, men att ha konstant uppkoppling är ju en stor del av att ha en smartphone. Man sitter inte och pillar så mycket på telefonen hemma (på WiFi:t) som man tror, och efter ett kort tag kommer du sitta på tunnelbanan och inse att du bara kan ringa och smsa på dundermaskinen som ligger i fickan...

Pff, jag är alltid uppkopplad på vårt WiFi här hemma.

Fast hade det inte funnits någon funktion som loggar in på vårt WiFi automatiskt varje gång telefonen hittar nätverket så hade jag nog aldrig gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pff, jag är alltid uppkopplad på vårt WiFi här hemma.

Fast hade det inte funnits någon funktion som loggar in på vårt WiFi automatiskt varje gång telefonen hittar nätverket så hade jag nog aldrig gjort det.

Uttryckte mig kanske lite klumpigt. Jag menar att det, i mitt tycke, inte är någon mening att köpa en finmobil för fyra lök när man ändå inte kan använda den till internet utanför hemmet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...