Jump to content

Mobiltopicen!


Speeder
 Share

Recommended Posts

Har en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med!

Jag ska få en ny mobil av min mormor (bortskämd jag vet). Men nu är det så att hon ska göra på det viset att hon förnyar sitt abonnemang så hon får ett ny mobil av tele2. Och då tänkte hon välja en Samsung galaxy S3 4G som jag då ska få sen.

Men nu till min fråga. Är abonnemanget låst till den mobilen då? Eller är det bara för henne att ta ut simkortet och sätta in i sin iphone och ge nya telefonen till mig? Eller måste jag försöka få den nya upplåst? Kommer köra kontantkort sen eftersom att jag inte vill/har råd till abonnemang just nu.

Abonnemanget är med allra största säkerhet inte bundet till den telefonen, men telefonen är sannolikt bunden till det abonnemanget - eller åtminstone det bolaget. Det kommer alltså inte vara några problem för henne att använda sitt nya simkort till sin gamla iPhone, men om du vill använda hennes/din S3 med något annat än Tele2 kommer du nog behöva låsa upp.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Abonnemanget är med allra största säkerhet inte bundet till den telefonen, men telefonen är sannolikt bunden till det abonnemanget - eller åtminstone det bolaget. Det kommer alltså inte vara några problem för henne att använda sitt nya simkort till sin gamla iPhone, men om du vill använda hennes/din S3 med något annat än Tele2 kommer du nog behöva låsa upp.

Så om hon köper Comviq kompis abonnemang med S3an så kan hon ta ut koret och köra det i sin gamla Iphone och jag kan köra nya mobilen med kontant kort från comviq?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så om hon köper Comviq kompis abonnemang med S3an så kan hon ta ut koret och köra det i sin gamla Iphone och jag kan köra nya mobilen med kontant kort från comviq?

Ja, det ska gå. Se till att fixa rätt simkort till henne bara. iPhone 2G -> 3GS = vanligt. iPhone 4 & 4S = micro sim. iPhone 5 = nano sim.

s3 använder vanligt tror jag.

Redigerad av Adrian G
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det ska gå. Se till att fixa rätt simkort till henne bara. iPhone 2G -> 3GS = vanligt. iPhone 4 & 4S = micro sim. iPhone 5 = nano sim.

s3 använder vanligt tror jag.

S3 använder micro.

Men det är värdsliga ting om du har en sax.

Förövrigt är telefonen bunden till samma operatör.

Se även till att hennes iPhone har samma operatör.

Så så länge alla kort är från samma operatör är det GO GO GO!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu anförskaffat mig en Samsung Galaxy S3. Vad är de första stegen man bör ta för att få ut det mesta från den?

Detta är min första smartphone...

Jag hade nog börjat med att bara gå lös på Google Play. Börja bland topplistorna för att se vanliga appar som finns i var och varannan smartphone såsom Spotify, Facebook, WhatsApp/Viber, Instagram etc, därefter kan du leta runt lite bland kategorierna för att plocka mer intressanta grejer. Många av apparna har åtminstone en gratis pröva-på-version.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara ställa en fråga till angående mobil. Utan att starta krig nu! Men vilken mobil ska man satsa på att köpa?

Ska med min mormor nu på torsdag och köpa mobil. Får välja vilken jag vill ha och det står just nu mellan Samsung Galaxy S3 4G och Iphone 5. Har kollat runt lite och det lutar mot en Samsung. Men frågan är om det är rätt val?

Hur är det med Samsung Galaxy note 2?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara ställa en fråga till angående mobil. Utan att starta krig nu! Men vilken mobil ska man satsa på att köpa?

Ska med min mormor nu på torsdag och köpa mobil. Får välja vilken jag vill ha och det står just nu mellan Samsung Galaxy S3 4G och Iphone 5. Har kollat runt lite och det lutar mot en Samsung. Men frågan är om det är rätt val?

Hur är det med Samsung Galaxy note 2?

Här kan du läsa lite för- och nackdelar med de båda lurarna:

Galaxy note 2 vet jag inte så mycket om förutom att den är ganska tålig. Personligen tycker jag att den har alldeles för stora mått för att vara praktisk.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån som spelar The Hobbit kingdom of middle-earth? Ganska roande spel har kört det över två veckor nu men det är lite segt att bygga saker. Liksom om du bygger upp en sak under tiden den saken byggs då kan du inte uppgradera en byggnad eller bygga en till utan du måste då vänta tills den byggnaden är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån som spelar The Hobbit kingdom of middle-earth? Ganska roande spel har kört det över två veckor nu men det är lite segt att bygga saker. Liksom om du bygger upp en sak under tiden den saken byggs då kan du inte uppgradera en byggnad eller bygga en till utan du måste då vänta tills den byggnaden är klar.

Samma koncept som hundra andra liknande spel. Det är uppbyggt så för att du ska tycka det går för segt och betala för att få det färdigt direkt. Hur skulle dom annars få in pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska reklam hjälpa dig att påskynda dina byggnader?

Han menar nog som ett alternativ till den andra modellen.

Det går alltid införa reklam som tusen andra android spel har när man startar upp eller som ploppar upp efter ett tag.

Det är ganska tydligt att det inte ger lika mycket klirr i kassan. Långa väntetider skapar ett litet beroende i folk, vilket gör att de lätt kommer tillbaka. Istället för att snabbt spela ut spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han menar nog som ett alternativ till den andra modellen.

Det är ganska tydligt att det inte ger lika mycket klirr i kassan. Långa väntetider skapar ett litet beroende i folk, vilket gör att de lätt kommer tillbaka. Istället för att snabbt spela ut spelet.

Mja men jag bryr mig inte så mycket om väntetiden när man uppgraderar/research/bygger men skulle vara kul iallafall om dem kunde fixa att du kan bygga andra saker medans du uppgraderar en byggnad. Jag har aldrig köpt nå saker ingame för riktiga pengar för att bli klar snabbare.

Men det går ju alltid lösa med nåt att dem kan ju införa reklam eller nåt sånt som poppar upp dem får ju ändå in pengar för det med tanke på hur många som sitter och spelar Hobbit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Argh, Jelly Bean till S2. Trodde det skulle vara en fröjd men jag gillar det inte alls (surprise, surprise).

Det som retar mig mest är inte att allt ser fulare ut, för det är väl en vanesak, men att kalendern är så f-ed up utseendemässigt att jag inte alls känner igen mig. Det är dessutom jävligt jobbigt att ordlistan till Swype och alla andra "cookie"-inställningar till varenda app är borta. Jag trodde sånt synkades på Google men det gjorde det inte. De MiniPaper-widgets jag lade på min gamla hemskärm är också borttagna förstås, tur att jag screenshottade alla innan jag installerade JB.

Kan man byta färgtema på kalendern och kan man byta teckensnitt i telefonen generellt? Det kunde man i 4.0.4. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Argh, Jelly Bean till S2. Trodde det skulle vara en fröjd men jag gillar det inte alls (surprise, surprise).

Det som retar mig mest är inte att allt ser fulare ut, för det är väl en vanesak, men att kalendern är så f-ed up utseendemässigt att jag inte alls känner igen mig. Det är dessutom jävligt jobbigt att ordlistan till Swype och alla andra "cookie"-inställningar till varenda app är borta. Jag trodde sånt synkades på Google men det gjorde det inte. De MiniPaper-widgets jag lade på min gamla hemskärm är också borttagna förstås, tur att jag screenshottade alla innan jag installerade JB.

Kan man byta färgtema på kalendern och kan man byta teckensnitt i telefonen generellt? Det kunde man i 4.0.4. >_<

Ja, uppdateringen var lite av ett antiklimax. Min lur drar batteri som en motherfucker och stänger av sig ibland. För att inte tala om att spelet Ski Free försvann i uppdateringen. :angry: Ska fabriksåterställa den någon dag, men har kollat på en mängder backupprogram och ingen verkar klockren.

Carbon verkar schysst, men jag har inte fått det att fungera än.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...