Jump to content

Mobiltopicen!


Speeder
 Share

Recommended Posts

Nån som vet hur man tar bort ett inlägg på facebook via appen? Sist behövde man bara dra åt sidan eller vad man ska säga för att få upp så man kan ta bort ett inlägg men tydligen funkar det inte sitter på Android.

Bör finnas tre små prickar uppe till höger på varje inlägg. Tryck där så får du lite olika alternativ, till exempel "Ta bort" eller "Dölj från tidslinjen".

Kör Jellybean 4.1.2, men det bör vara liknande för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bör finnas tre små prickar uppe till höger på varje inlägg. Tryck där så får du lite olika alternativ, till exempel "Ta bort" eller "Dölj från tidslinjen".

Kör Jellybean 4.1.2, men det bör vara liknande för alla.

Okej ska ta o kolla det. Väntar fortfarande på nästa Android uppdatering till min Xperia S

Du måste nog gå in på din egen profil eller där du gjorde inlägget.

Funkar inte i tidslinjen.

Tackar ska kolla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

That's it, jag blir dum i huvudet på denna nya Swype. Så jävla undermålig och värdelös att den som ansvarar för den borde skjutas.

* Automatiska mellanslag buggar och fungerar inte alls i webbläsaren.

* kommatecken-swype ger .com istället för ett kommatecken med mellanslag

* edit-menyn som tidigare var en välsignelse är nu kraftigt reducerad i antal funktioner, vitala sådana, och kan heller inte flytta markören korrekt eller ibland inte alls

* åäö har flyttats, när man vant sig vid tidigare layout

* den egna ordlistan blev raderad vid "upp"graderingen

* nya ord kan inte läggas till i listan för ens egna ord, man kan bara ta bort

* skriver man ett ord man vill lägga till, kan man inte markera det om det innehåller tecken

* man kan inte swypa sifferkombinationer såsom telefonnummer eller personnummer

* ordförslagen är ännu mer korkade än de var förut

* ovanliga namn såsom smeknamn finns inte längre direkthämtade från telefonboken och kan heller inte läggas till utan måste göras manuellt, ett och ett

* övertangentbordsswypen för att skriva med begynnelseversal är skitbuggig

* att bläddra i en textruta är oerhört buggigt

* ett felskrivet ord går inte att ändra utan måste suddas

* suddar man slutet på ett ord, suddas hela ordet

Ärligt talat, hur kan man släppa iväg sån här skit och dessutom göra den obligatorisk. Så jävla dumt.

En miljon kakor till den som lyckas googla fram vilken swypeversion som låg på ICS och hittar länk till nedladdning. Jag är helt handikappad med detta tangentbord. Jag har provat swiftkey och gillade det inte. Om det skadar svepfunktion precis som Swype kan jag tänka mig skaffa det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

That's it, jag blir dum i huvudet på denna nya Swype. Så jävla undermålig och värdelös att den som ansvarar för den borde skjutas.

* Automatiska mellanslag buggar och fungerar inte alls i webbläsaren.

* kommatecken-swype ger .com istället för ett kommatecken med mellanslag

* edit-menyn som tidigare var en välsignelse är nu kraftigt reducerad i antal funktioner, vitala sådana, och kan heller inte flytta markören

Den omåttligt populära tangentbordsappen Swiftkey kommer snart komma i en ny version, vilken ska innehålla "gestskrift". Jag testade betan och gillade det skarpt! Fastnade aldrig för Swype, men Swiftkey har jag sett som ett måste sedan första gången jag testade det.

Ser nu att det har kommit en ny öppen beta som du kan testa.

http://www.swiftkey.net/flow/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har provat SwiftKeys sweeptextning och jag tycker inte den är lika finkänslig och välfungerande som Swype. Men textningsbuggarna är enormt irriterande och jag skulle grymt gärna ta reda på vilken version Android 4.0.4 hade, så att jag på nåt sätt kan komma tillbaka till den. Samsung själva har också en sweeptexning numera, men ordhanteringen är skitklumpig.

Förr hade Swype en grymt bra editmeny med piltangenter, textmarkering, backspace+delete, home+end, pgUp+pgDn, Ctrl-C/V/X och säkert fler funktioner jag inte minns nu, och det buggade aldrig. Nu tar det tre minuter av korrekturskrivning och svärande över markörer som hoppar eller inte rör sig alls. En plåga är det, jag fattar inte hur man kan skeppa skit utan att prova det först.

Så, är det nån som lyckas googla upp en lista på swypeversioner där man ser den senaste/sista versionen till ICS (4.0.4.), så jag kan installera den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Tänkte höra med er. Finns det nåt som man kan säkerhetskopiera sina appar har delvis spel som jag inte vill förlora med tanke på jag inte vet om det finns sparfiler nånstans i mobilen o har kommit en bra bit in i spelen jag spelar och vill inte helst förlora. Allt annat är säkerhetskopierat som jag vill inte förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra med er. Finns det nåt som man kan säkerhetskopiera sina appar har delvis spel som jag inte vill förlora med tanke på jag inte vet om det finns sparfiler nånstans i mobilen o har kommit en bra bit in i spelen jag spelar och vill inte helst förlora. Allt annat är säkerhetskopierat som jag vill inte förlora.

Titanium Backup om telefonen är rootad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska så säker på att det aldrig kommer vara möjligt på något enkelt sätt.

Ah okej tackar. Har ett annat problem med iphone 4s'en. När jag ska uppdatera mina appar så får jag upp en polares apple id att logga in på. Har tagit bort alla Apple ID på mobilen så bara mitt apple ID finns men ändå får jag upp kompisens apple ID. Men jag kan ladda ner appar då kommer mitt ID fram och har kollat genom hela mobilen för att säkerhetsställa mig att det finns bara ett Apple ID.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag har alltid varit nöjd över att jag inte lyckats förstöra eller bli av med någon av mina telefoner någonsin, men idag lyckades jag bryta trenden. Telefonen flög i golvet med rätt mycket kraft ifrån stolhöjd och det var tydligen nog för att spräcka skärmen.

Lyckligtvis var det även min första försäkrade telefon så det är ingen större fara. Någon som vet om de kommer ge mig en helt ny telefon eller om de bara byter skärmen på den? Telefonen verkar fungera i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, jag har en HTC One S. Nu är det så att den "dampar ur" ibland, så att säga.

Det som händer är att den börjar vibrera och gå "in och ut" från hemskärmen precis som när man trycker många gånger på hemknappen. Detta har blivit sjukligt störande och det går knappt att använda telefonen längre. Jag googlade lite och någon snackade om att det kan vara smuts på "knapparna" då de ska vara mycket känsliga, men där är ingen smuts så det är inte problemet.

Någon som har en idé? Tycker inte att jag borde vara ensam med problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörlursutgången började glappa på min Blade så jag tog och beställde en Xperia Play, då den bara kostade 1500kr och jag tänkte att det kunde vara kul att testa. Har haft den i några dagar nu och är faktiskt överraskad hur pass rapp den känns och vilken fröjd det är att köra emulatorer(PSone och SNES) på den. Final Fantasy VII i telefonen!biggrin_1182204_0.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För första gången på typ 5 år ska jag nu gå cirka 2 veckor utan smartphone medan den är inne på lagning. Har fått en skabbig lånetelefon istället, basic viktelefon. Ska bli spännande att se hur det går. Att inte ha med mig Spotify överallt kommer bli tufft sad_1182040_0.gif

Edit: Toalettbesöken har blivit märkbart mycket tråkigare!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...