Jump to content

Mobiltopicen!


Speeder
 Share

Recommended Posts

Två frågor ang. min SGSIII/Android:

Jag har installerat någon app som ger mig reklam-notifikationer. Hur tar man reda på vilken app det är, och kan man bli av med notifikationerna på något sätt?

Kontakthantering är minst sagt förvirrande. Jag har en kontakt som är skapad genom Facebook, men när jag försöker redigera den och ge honom ett nummer finns det inget fält för det någonstans. Hur tusan lägger man till nummer i befintliga kontakter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Vad tror ni om nya Lumia 920? http://www.buzzfeed....sting-new-phone

Min Nokia N8 gick sönder igår och jag vill ha en nya "kameramobil", så är rätt sugen. Trådlös laddning verkar fett också!

Själv hade jag nog inte vågat skaffa en Windows-lur men har du erfarenhet av det sedan tidigare och gillar det så kör på!

P.S trådlös laddning finns till många telefoner! wink_684833_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två frågor ang. min SGSIII/Android:

Jag har installerat någon app som ger mig reklam-notifikationer. Hur tar man reda på vilken app det är, och kan man bli av med notifikationerna på något sätt?

Kontakthantering är minst sagt förvirrande. Jag har en kontakt som är skapad genom Facebook, men när jag försöker redigera den och ge honom ett nummer finns det inget fält för det någonstans. Hur tusan lägger man till nummer i befintliga kontakter?

Ugh, denna pina. Om du har Jelly Bean så kan du välja att ta bort appens behörighet att visa notifikationer.

Angående kontakter så brukar jag endast trixa med det via datorn. Om du går in på din gmail och sen kontakter, så kanske du kan hitta en lösning. Skulle dock aldrig överlåta facebook att ta hand om mina kontakter då jag mest har hört folk klaga på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv hade jag nog inte vågat skaffa en Windows-lur men har du erfarenhet av det sedan tidigare och gillar det så kör på!

P.S trådlös laddning finns till många telefoner! wink_684833_0.gif

Har inte kört Windows själv, men känner en del som gör det och det verkar väldigt gött ändå :) Menar du såna där skal som man kan sätta på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ugh, denna pina. Om du har Jelly Bean så kan du välja att ta bort appens behörighet att visa notifikationer.

Angående kontakter så brukar jag endast trixa med det via datorn. Om du går in på din gmail och sen kontakter, så kanske du kan hitta en lösning. Skulle dock aldrig överlåta facebook att ta hand om mina kontakter då jag mest har hört folk klaga på det.

Jelly Bean kommer den 29:e aug eller något sådant till S3, jag får försöka fixa det då... Fast det största problemet är ju att jag inte vet vilken app det är som spammar.

Kontakthärvan är hyfsat löst, men det kändes verkligen inte 2012 hur den där skiten fungerade. Facebook lade in lite kontakter, Skype lade in lite kontakter och min mail lade in lite kontakter. De flesta kombinerades inte, det var ett helvete att gå igenom. Försökte fixa någon app som styrde upp det där bättre men lyckades inte så bra.

Har inte kört Windows själv, men känner en del som gör det och det verkar väldigt gött ändå :) Menar du såna där skal som man kan sätta på?

Aight. Ja, oftast är det väl så. Ja, jag tänker på skal. Vissa telefoner blir väl större av skalet, men jag vet inte om så är fallet med t e x SIII:ans (som kommer i november eller något)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ifall det är så att folk spontant har mycket bättre koll än jag själv efter Pricerunner-räder:

Jag vill ha en Samsung Galaxy S2. Jag smsar ganska mycket, kommer väl surfa en del (fast 1 GB per månad tycks räcka enligt Comviqs jämförelsesida), ringer något/några samtal per dag och jag skulle gärna vilja ringa gratis till ett specifikt abonnemang, gärna flera/alla.

Finns det nåt bra abonnemang för denna profil som ger en billig penning i månadsavgift? Det jag har just nu är Tele2 Kompis Student för bara 19:- i månaden, fria SMS, 79 öre uppkoppling och gratis telefoni till Tele2, övriga 69 öre per minut. Jag brukar landa på ca 130 kronor i månaden med detta, men jag förstår att månadskostnaden med ny telefon och ickestudentpriser lär gå upp till bortåt 250 kronor. Mindre uppskattas såklart.

Hjälp uppskattas :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ifall det är så att folk spontant har mycket bättre koll än jag själv efter Pricerunner-räder:

Jag vill ha en Samsung Galaxy S2. Jag smsar ganska mycket, kommer väl surfa en del (fast 1 GB per månad tycks räcka enligt Comviqs jämförelsesida), ringer något/några samtal per dag och jag skulle gärna vilja ringa gratis till ett specifikt abonnemang, gärna flera/alla.

Finns det nåt bra abonnemang för denna profil som ger en billig penning i månadsavgift? Det jag har just nu är Tele2 Kompis Student för bara 19:- i månaden, fria SMS, 79 öre uppkoppling och gratis telefoni till Tele2, övriga 69 öre per minut. Jag brukar landa på ca 130 kronor i månaden med detta, men jag förstår att månadskostnaden med ny telefon och ickestudentpriser lär gå upp till bortåt 250 kronor. Mindre uppskattas såklart.

Hjälp uppskattas :)

1. Finns S2 äns att köpa längre?

2. Inga abonemang ink. mobil landar under 250:-. Bara telefonen brukar vara 150-200:- i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Finns S2 äns att köpa längre?

2. Inga abonemang ink. mobil landar under 250:-. Bara telefonen brukar vara 150-200:- i månaden.

Visst går den att köpa. Det finns massvis med ställen som säljer den - min kompis köpte en i förra månaden. Skulle förvåna mig om jag inte fortfarande kan få tag på min SE k750i någonstans.

Nja, det vet jag inte, jag har sett några i 250-kronorsklassen, men då är det ju en viss bindningstid också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst går den att köpa. Det finns massvis med ställen som säljer den - min kompis köpte en i förra månaden. Skulle förvåna mig om jag inte fortfarande kan få tag på min SE k750i någonstans.

Nja, det vet jag inte, jag har sett några i 250-kronorsklassen, men då är det ju en viss bindningstid också.

Trodde Samsung gjorde som HTC och fasade ut deras tidigare när en ny kom. Antagligen inte då.

Om du skulle ha samma abonnemang som du har nu och köpa ny lur och låsa dig på 24 månader skulle du landa på gissningsvis 200;- i månaden för luren, så 219:- skulle det bli om du låter telefonen ligga i ett hörn. Har du en smartphone så behöver du surf, så är det bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske är för att jag själv är emot att köpa saker på avbetalning, men kikade på Netonnet och det verkar som att S2:an kostar 3000 utan abonnemang där. Jävligt prisvärt faktiskt, jag tror inte du kommer bli missnöjd trots att telefonmodellen är 15 månader gammal. Jag har haft den sedan release förra året och kommer använda den tills den råkar ut för någon olycka, för nu känns det som att smartphones har hamnat i ett sådant läge att det ska till jävligt radikala förändringar för att jag ska vilja byta.

Samsung kommer uppdatera luren till Jelly Bean (senaste versionen av Android) men sedan är det nog slut på större uppdateringar. Men vad gör det egentligen, så länge man får en stabil version av operativsystemet så får man ju vara nöjd.

Det du ska tänka på är att det blir en ENORM omställning i batteritid om du är van vid din gamla k750. Använder man telefonen flitigt så håller inte batteriet ens från morgon till kväll. Så ifall du ska ut och skogsmulla framöver så är det nog bra att ta med sig din gamla telefon.

Angående abonnemangsfrågan så har netonnet en hög olika erbjudanden. Men telefonpriset verkar bli detsamma (+/- några hundringar) så själv hade jag köpt luren kontant för att sedan ta ett abonnemang med 12 månaders bindningstid. 24 månader är rätt mycket, och även om man troligen kommer ha kvar samma abonnemang så länge så är det segt att vara låst på det sättet.

Oh wait, det var ju faktiskt exakt så jag gjorde för 15 månader sedan... :rolleyes:

En fråga förresten, funkar joysticken på din k750 fortfarande felfritt? I så fall äger du ett unikt exemplar av den telefonmodellen... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävligt prisvärt faktiskt, jag tror inte du kommer bli missnöjd trots att telefonmodellen är 15 månader gammal.

Oj, är den hela femton månader gammal :rolleyes: Jag har haft min mobil sen februari 2007 och då var den modellen nog redan minst ett år gammal. Jag vill byta för att appar har blivit väldigt användbara nuförtiden, speciellt när stora företag slutar med vanlig kommunikation och istället kör med appar. Busstabellerna till exempel. Surf är också lite av en nödvändighet, även om jag klarar mig bra utan.

Jag kan enkelt lägga 3000, det är bara att jag vill ha ett bra abonnemang också, men det kanske jag redan har även med ny mobil.

En fråga förresten, funkar joysticken på din k750 fortfarande felfritt? I så fall äger du ett unikt exemplar av den telefonmodellen... :P

Japp! Kameraknappen har däremot varit konstig länge. Har tappat telefonen många gånger men sällan på hårt underlag. Har däremot spillt grogg och annat på den många gånger utan problem. Trodde den dog efter en heldränkning på turnén i somras men den klarade sig självmant utan att jag ens öppnade upp och rengjorde. Vänster softkey och mitten-funktionsknappen har lossnat men fungerar ändå felfritt. Mjukvaran funkar lika felfritt som alltid, utom att den blir långsam med mycket filer och den hänger sig när man under ett samtal försöker koppla in ett headset. Samtalet fortsätter dock problemfritt och man kan koppla in headsetet innan samtal, så funkar det.

Batteritiden är på ungefär en vecka med ett sex år gammalt batteri, och trots att den ligger på sista laddningsnivå klarar den sig tre dar till utan problem. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga förresten, funkar joysticken på din k750 fortfarande felfritt? I så fall äger du ett unikt exemplar av den telefonmodellen... :P

Skulle vilja påstå att det är rätt spektakulärt för alla SE med joystick, min höll i nästan fyra år innan den krånglade för mycket för att man skulle kunna använda den. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

wazzup bro, kört med en k700i i ca 6,5 år nu (årsskiftet 2005-2006). Joysticken suger men fungerar, tacka vet jag att navigera med siffror! Endast bytt batteri en gång men tror batteriet börjar bli sämre igen :( Har dessutom börjat få problem med att ladda telefonen, den vill inte känna av att den laddas ibland. Tappad i marken många gånger, som högst ~1.5 våning, den slog inte ens av sig själv.

Jag börjar också vilja byta telefon men tycker det är rätt dyrt med smartphones. Kör kanske denna tills den sackar helt (kommer det hända?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

wazzup bro, kört med en k700i i ca 6,5 år nu (årsskiftet 2005-2006). Joysticken suger men fungerar, tacka vet jag att navigera med siffror! Endast bytt batteri en gång men tror batteriet börjar bli sämre igen :( Har dessutom börjat få problem med att ladda telefonen, den vill inte känna av att den laddas ibland. Tappad i marken många gånger, som högst ~1.5 våning, den slog inte ens av sig själv.

Jag börjar också vilja byta telefon men tycker det är rätt dyrt med smartphones. Kör kanske denna tills den sackar helt (kommer det hända?)

Du är bara snål som inte har bytt på så lång tid. Du gör dig själv en otjänst att inte ha en smartphone. Har du svart-vit TV hemma också eller?rolleyes_1184336_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är bara snål som inte har bytt på så lång tid. Du gör dig själv en otjänst att inte ha en smartphone. Har du svart-vit TV hemma också eller?rolleyes_1184336_0.gif

Känns inte riktigt helt motiverat att byta. Det är inte som att jag behöver inte en smartphone så ofta, typ kolla schema och ha ett schema som är digitalt är det jag saknar. Jag har ändå för det mesta tillgång till dator.

Och ja, jag är faktiskt snål. När jag köper något är det oftast för att jag behöver. Dåliga köp är det värsta jag vet!

Och nej, jag äger inte ens en TV här i Uppsala. TV suger balle och är något jag väldigt sällan använder.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...