Jump to content

Mobiltopicen!


Speeder
 Share

Recommended Posts

Är det någon som vet var jag kan köpa en baksida till Samsung Galaxy S3? Alltså inte ett skal utan ny plast på batteriet. Jag vill helst inte beställa ifrån Kina och speciellt inte genom sidor som Tradera eller Ebay - man tycker ju ändå att det borde finnas vanliga vettiga sidor att hitta baksidor på. Allt jag kan hitta är den här sidan, men de har inte jättemånga sorter i lager. På Ebay finns det många olika sorter, men då måste man ju vänta typ en månad. sad_1182040_0.gif

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet var jag kan köpa en baksida till Samsung Galaxy S3? Alltså inte ett skal utan ny plast på batteriet. Jag vill helst inte beställa ifrån Kina och speciellt inte genom sidor som Tradera eller Ebay - man tycker ju ändå att det borde finnas vanliga vettiga sidor att hitta baksidor på. Allt jag kan hitta är den här sidan, men de har inte jättemånga sorter i lager. På Ebay finns det många olika sorter, men då måste man ju vänta typ en månad. sad_1182040_0.gif

Vit: http://www.24.se/samsung-galaxy-s3-batterilucka-p-22136-c-1290.aspx

Blå: http://www.24.se/samsung-galaxy-s3-batterilucka-p-22141.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för skillnad på bakskal och batterilucka? Bakskalet var ju betydligt billigare.

Bakskal är utanpåliggande medan batteriluckan är plastbiten som sitter baktill på telefonen. Fast det verkar som att vissa tillverkare/försäljare batteriluckan för bakskal ändå så jag vet inte riktigt... :P Anledningen till att de jag länkade var så dyra är för att de är original.

Jag greppade inte ifall Siana har haft sönder sin baksida och att det är därför som han ska köpa ny eller om han vill byta för att pimpa luren. Personligen så skulle jag aldrig köpa en tredjepartslucka ifall det är det förstnämnda, och ifall det är det sistnämnda så gör det ju inget att vänta några veckor på posten. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bakskal är utanpåliggande medan batteriluckan är plastbiten som sitter baktill på telefonen. Fast det verkar som att vissa tillverkare/försäljare batteriluckan för bakskal ändå så jag vet inte riktigt... :P Anledningen till att de jag länkade var så dyra är för att de är original.

Jag greppade inte ifall Siana har haft sönder sin baksida och att det är därför som han ska köpa ny eller om han vill byta för att pimpa luren. Personligen så skulle jag aldrig köpa en tredjepartslucka ifall det är det förstnämnda, och ifall det är det sistnämnda så gör det ju inget att vänta några veckor på posten. :P

Jag vill bara pimpa telefonen lite och bli en unik påfågel. happy_1182248_0.gif

Så reservdelar hjälper inte tyvärr... Visst kan jag vänta, men när man beställer saker vill man ju liksom att de omedelbart ska ligga i brevlådan. sad_1182040_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill bara pimpa telefonen lite och bli en unik påfågel. happy_1182248_0.gif

Så reservdelar hjälper inte tyvärr... Visst kan jag vänta, men när man beställer saker vill man ju liksom att de omedelbart ska ligga i brevlådan. sad_1182040_0.gif

Jag tror faktiskt inte att det finns en så stor marknad för det där i Sverige. Möjligtvis i klass 9C:s stånd på den lokala högstadieloppisen... :whistling:

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror faktiskt inte att det finns en så stor marknad för det där i Sverige. Möjligtvis i klass 9C:s stånd på den lokala högstadieloppisen... :whistling:

Äsch, om man orkar vänta till våren så kommer det finnas minst tio UF-företagsbord i Norrköpings centrum som säljer ett helt hav med mobilskal. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror faktiskt inte att det finns en så stor marknad för det där i Sverige. Möjligtvis i klass 9C:s stånd på den lokala högstadieloppisen... :whistling:

Det finns ju hur många skal som helst i Sverige, då kan man tycka att det borde finnas hur många baksidor som helst också!

Du får kalla mig hur barnslig du vill, men några av dem är baskemej snyggare än originalet! :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Thank you! Your order has been placed.

Beställde just en olåst HTC One S från eBay. Ca 2800kr med frakt.

Bör landa hos mig i slutet av veckan. Ska bli kul att köra en ordentlig android-mobil och testa annat än iPhone.

Kommer ha kvar min iPhone - men den är låst till Telia och jag orkar inte låsa upp den på hederligt sätt (tror man måste vara fysiskt i en telia-butik), och behöver en ordentlig mobil här på Irland.

Kliar i fingrarna!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har letat lite i telefonen men hittar inget... Finns det nån flik eller knapp för visning av senaste samtalslängd, till vem och när etc? Telefon -> Loggar visar inget om hur långa samtalen varit. Missar jag nån knapp? Jag har en S2 med ICS.

EDIT: Aha, det var telefon -> loggar -> tidigare. Men jag undrar fortfarande om det inte finns någon komplett lista med samtalslängder i en och samma lista?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Kört med min HTC One S nu i lite över en vecka (leverensen dröjde lite).

Jag gillar den och Android.

Har knappt använt iPhonen, men när jag väl använt den så har jag märkt att det är rätt gött med en större skärm. Får plats med mer, helt enkelt.

Google Play är rätt fattigt i jämförelse med Appstore. Det mesta finns - men kvalitén på 80% av apparna är crap. Tur att det finns röstsystem.

Utvärdering så här långt:

+ Större skärm

+ 4G LTE (Irland som vanligtvis ligger bakom Sverige på IT har aktiverat LTE)

+ Roligare OS att sitta och pyssla med.

+ Hyffsad batteritid.

+ Nova Launcher med gestnavigering

- Sämre kamerasensor.

- Sämre kvalité på apparna.

- Sämre skärm (dvs. skärpa osv).

Edit: Ett till + är att man får 25GB utrymme hos Dropbox om man köper någon av HTC:s toppmodeller (V,S,X,X+).

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, nu blev det svårt!

Powerknappen på min Desire HD gick sönder igår. Det började med att den funkade sämre och sämre och sedan la den av helt så jag har inte kunnat tända och använda telefonen förutom när någon ringer (då gällde det att göra allt man skulle för det kunde ju dröja innan någon ringde igen!).

Så då bestämde jag mig för att köpa en iPhone 5 och var glad över det. Skickade efter nano-sim, studerade app-marknaden, kollade specifikationer, gottade mig i Sir Jonathan Ive och allt. Nu ikväll misshandlade jag telefonen en aning som sista utväg... och nu funkar knappen igen. Vilket I-lands-antiklimax!

Hur motiverar jag mig själv att ändå köpa iPhonen???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur motiverar jag mig själv att ändå köpa iPhonen???

Desire HD var en dundermobil inom Android-världen i ungefär en månad då den över en natt åkte på rådäng av de andra tillverkarnas nysläppta tvåkärniga lurar. DHD:n är en klassisk sådan där lur som många bytte ifrån ganska snabbt, trots att den ansågs vara riktigt nice när den kom.

Det och det faktum att DHD aldrig uppdaterades från Android 2.3 är väl de bästa argumenten för att byta. Jag kan däremot inte argumentera för iPhone 5... Har pillat lite på kompisens och visst är den läcker i designen, men i övrigt så är den inget att slå frivolter över. "Har du sett en iPhone så har du sett alla" brukar lite tröttsamt slängas ut i sådana här sammanhang, men det är faktiskt så jag tycker också. Du kommer däremot tycka det är en jävla skillnad mellan en DHD och en nyare lur med Android 4.1... Exempelvis Samsung Galaxy S3, vilken går att få för en ganska schysst peng nu.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, nu blev det svårt!

Powerknappen på min Desire HD gick sönder igår. Det började med att den funkade sämre och sämre och sedan la den av helt så jag har inte kunnat tända och använda telefonen förutom när någon ringer (då gällde det att göra allt man skulle för det kunde ju dröja innan någon ringde igen!).

Så då bestämde jag mig för att köpa en iPhone 5 och var glad över det. Skickade efter nano-sim, studerade app-marknaden, kollade specifikationer, gottade mig i Sir Jonathan Ive och allt. Nu ikväll misshandlade jag telefonen en aning som sista utväg... och nu funkar knappen igen. Vilket I-lands-antiklimax!

Hur motiverar jag mig själv att ändå köpa iPhonen???

DON'T DO EEEET.

Sjukt nöjd med min DHD, trots 2 år gammal. I januari ska jag byta till en ny android-lur, om det hinner komma något nytt att gotta sig med. Samsung går bort för min del, syrran har S3 och gillar inte deras UI. HTC all the way, speciellt efter jag har fått känna på frugans OneX.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur motiverar jag mig själv att ändå köpa iPhonen???

Jag skulle inte gjort det. Men jag är väldigt Androidknullad och har svårt att se mig själv byta till Apple. Så mog borde du inte lyssna på.

Desire HD var en dundermobil inom Android-världen i ungefär en månad då den över en natt åkte på rådäng av de andra tillverkarnas nysläppta tvåkärniga lurar. DHD:n är en klassisk sådan där lur som många bytte ifrån ganska snabbt, trots att den ansågs vara riktigt nice när den kom.

Det och det faktum att DHD aldrig uppdaterades från Android 2.3 är väl de bästa argumenten för att byta. Jag kan däremot inte argumentera för iPhone 5... Har pillat lite på kompisens och visst är den läcker i designen, men i övrigt så är den inget att slå frivolter över. "Har du sett en iPhone så har du sett alla" brukar lite tröttsamt slängas ut i sådana här sammanhang, men det är faktiskt så jag tycker också. Du kommer däremot tycka det är en jävla skillnad mellan en DHD och en nyare lur med Android 4.1... Exempelvis Samsung Galaxy S3, vilken går att få för en ganska schysst peng nu.

Jag tycker det är skönt att inte DHD uppdaterade sin Androidversion, min polare som har HTC:n som är snäppet värre, vad den nu heter, blev telefonen märkvärt långsammare efter uppdateringen. Likaså för en kompis med en Samsungtelefon.

Fast det kan ju ha varit tillfällen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Har en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med!

Jag ska få en ny mobil av min mormor (bortskämd jag vet). Men nu är det så att hon ska göra på det viset att hon förnyar sitt abonnemang så hon får ett ny mobil av tele2. Och då tänkte hon välja en Samsung galaxy S3 4G som jag då ska få sen.

Men nu till min fråga. Är abonnemanget låst till den mobilen då? Eller är det bara för henne att ta ut simkortet och sätta in i sin iphone och ge nya telefonen till mig? Eller måste jag försöka få den nya upplåst? Kommer köra kontantkort sen eftersom att jag inte vill/har råd till abonnemang just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...