Jump to content

Mobiltopicen!


Speeder
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Sitter här och ska beställa en ZTE Blade från Comviq men har lite frågor.

1. Vad är det för skillnad på den här och den här? Som ni ser så är den andra alltså billigare och jag förstår inte varför.

2. När jag skulle beställa så fick jag välja om jag ville ha ett nytt nummer eller om jag ville flytta ett befintligt till Comviq.

Grejen är att jag har redan ett nummer hos Comviq(Tele2) som jag vill ha kvar, men varför finns det inget sådant alternativ???

Edit: Äsch, beställde den billigare och valde nytt nummer. Antar att det bara är att stoppa i det gamla sim-kortet ändå.

Mitt första mobilköp btw. tongue_1181744_0.gif

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag tänker köpa en Samsung Galaxy S2 och funderar på om jag ska skaffa ett Comviq kontantkort till den (Kompis).

Det jag undrar är om surf. Det står ju 3 kr/dag i prislistan, vad betyder det exakt? Nedanför står det sedan:

"4) Mobilsurf gäller inom Sverige och surf via mobilen. Om dataförbrukningen överstiger 100 MB under en kalenderdag notifieras du via SMS om

att överskjutande data debiteras med 99 öre per MB."

Betyder detta att jag först får 100 MB gratis, och sedan kostar det 99 öre per MB? Eller att Det kostar 3kr för 100 MB och sedan utöver det kostar det 99 öre per MB? Kan någon tolka detta rätt åt mig?

EDIT: Kan också passa på att fråga hur mycket 100 MB motsvarar? Hur pass mycket kan man surfa på 100 MB?

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker köpa en Samsung Galaxy S2 och funderar på om jag ska skaffa ett Comviq kontantkort till den (Kompis).

Det jag undrar är om surf. Det står ju 3 kr/dag i prislistan, vad betyder det exakt? Nedanför står det sedan:

"4) Mobilsurf gäller inom Sverige och surf via mobilen. Om dataförbrukningen överstiger 100 MB under en kalenderdag notifieras du via SMS om

att överskjutande data debiteras med 99 öre per MB."

Betyder detta att jag först får 100 MB gratis, och sedan kostar det 99 öre per MB? Eller att Det kostar 3kr för 100 MB och sedan utöver det kostar det 99 öre per MB? Kan någon tolka detta rätt åt mig?

EDIT: Kan också passa på att fråga hur mycket 100 MB motsvarar? Hur pass mycket kan man surfa på 100 MB?

Tror att man, som du säger, betalar tre kronor för en dags surfande men om man surfar för mer än 100 MB så kostar varje extra megabyte 99 öre. Alltså, surfar du för 101 MB på en dag kommer det att dras 3,99 från kontot.

Man ska ligga i rejält för att komma över 100 MB på en dag. Så länge du kan koppla upp den på ett WiFi-nätverk när du tankar appar och ser på youtube så är risken att gå över det nästan obefintlig om du frågar mig. Jag har 1 GB fri surf varje månad och har aldrig använt mer än 400 mb.

Sedan måste jag nog säga att tjusningen av att ha en värstingmobil förtas om man har kontantkort och ska behöva noja över vilka dagar man vill använda den till att surfa med. Visst, tre kronor om dagen är inte mycket, men surfar du varje dag så kommer det ändå kosta så mycket som exempelvis Telia Max 25 (99 kr/månad). Där har du förresten också fria SMS till hela Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att man, som du säger, betalar tre kronor för en dags surfande men om man surfar för mer än 100 MB så kostar varje extra megabyte 99 öre. Alltså, surfar du för 101 MB på en dag kommer det att dras 3,99 från kontot.

Man ska ligga i rejält för att komma över 100 MB på en dag. Så länge du kan koppla upp den på ett WiFi-nätverk när du tankar appar och ser på youtube så är risken att gå över det nästan obefintlig om du frågar mig. Jag har 1 GB fri surf varje månad och har aldrig använt mer än 400 mb.

Sedan måste jag nog säga att tjusningen av att ha en värstingmobil förtas om man har kontantkort och ska behöva noja över vilka dagar man vill använda den till att surfa med. Visst, tre kronor om dagen är inte mycket, men surfar du varje dag så kommer det ändå kosta så mycket som exempelvis Telia Max 25 (99 kr/månad). Där har du förresten också fria SMS till hela Sverige.

Jag tror nog att, som du säger, det är roligare att ha en med ett abonnemang, men grejen är att jag inte kan teckna ett eget (jag är 16 år). Därför undersöker jag möjligheten att ha ett kontantkort istället. Jag skulle nog kunna be någon av föräldrarna om hjälp men jag vill se över andra alternativ än det.

Sedan läste jag på Flashback tror jag att 3 kr per dag gäller endast för surf i själva webbläsaren, att all annan datatrafik kostar 8kr/MB eller något sådant. Stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått en viss uppfattning av Sony Ericsson Xperia arcen och LG Optimus 2X(x2?) då jag var på net on net och testade bägge mobilerna och jag tror det blir en Xperia arc istället då jag förstog mig mer på den än LG:en. Tyckte LG:en hade bara krångliga menyer lite svårt att hitta just det man söker. Och blir lite svårt att förklara just hur jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag vill ha ett skal som ger lite bättre grepp på min Galaxy S2. En säljare på Elgiganten sade att skal-man.se brukar ha sådana. Kollade och visst har dem det. Men jag undrar om det är några bra grejer där? Har någon köpt där tidigare? Vart kan man annars hitta sådana?

EDIT: Beställde i alla fall, så jag kan väl ge ett eget omdöme när jag får grejen. :P

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill ha ett skal som ger lite bättre grepp på min Galaxy S2. En säljare på Elgiganten sade att skal-man.se brukar ha sådana. Kollade och visst har dem det. Men jag undrar om det är några bra grejer där? Har någon köpt där tidigare? Vart kan man annars hitta sådana?

EDIT: Beställde i alla fall, så jag kan väl ge ett eget omdöme när jag får grejen. :P

Annars kan man ju alltid läsa användarnas egna åsikter om sidan på prisjakt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...