Jump to content

Mobiltopicen!


Speeder
 Share

Recommended Posts

Funderar på om jag ska köpa denna mobil LG Optimus 2x har läst lite om den och verkar bra läste även att den ska va snabbare än HTC och Iphone men lär vänta ett tag innan jag köper den tills det har kommit lite uppdateringar till den.

Den ser ganska dyr ut, och då skulle det ju vara tråkigt om den skulle sluta som dina andra telefoner. Tycker du inte? ;)

Och så är det Android också. Om du inte använt det innan så skulle jag hellre köpt en ZTE Blade. Väldigt billig men vad jag har hört så är det mycket mobil för pengarna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den ser ganska dyr ut, och då skulle det ju vara tråkigt om den skulle sluta som dina andra telefoner. Tycker du inte? ;)

Och så är det Android också. Om du inte använt det innan så skulle jag hellre köpt en ZTE Blade. Väldigt billig men vad jag har hört så är det mycket mobil för pengarna. :)

Den kostar väl ca 4-5 tusen visst det är lite dyrt sen har ju inte mobilerna slutat på det viset utan att det har blivit så att jag har tröttnat på dem eller dem börjar sega ihop sig efter en viss tid. Vi kan ta ett exempel på min första touch jag införskaffade mig nu i höstas.

Dem första månaderna funkade mobilen helt fel fritt tills den började närma sig halv års gränsen då problem började dyka upp efter varandra musik spelaren slutade funka mellan åt så man inte kunde starta/pausa låtarna om man böt låt så vart det inge ljud eller frös den ihop då var det bara stänga mobilen. När man messade under tiden man lyssnade på musik så kunde hela mobilen frysa ihop över 20 sekunder tills man kunde fortsätta skriva det är en del av de problem som jag har haft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alright, råkade tappa min telefon i sjön för ett par timmar sedan... En LG K990i... Jag tog hem den, lånade min polares hårfön och drog rent den, för varje timme som den torkar ju mer fungerar den typ som display, touch, knappar etc... Men den verkar inte vilja hålla sig igång i mer än 2 min för då dör den, kommer den någonsin att återhämta sig eller är den förlorad? Har inga pengar så vill veta om jag kan göra något åt saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alright, råkade tappa min telefon i sjön för ett par timmar sedan... En LG K990i... Jag tog hem den, lånade min polares hårfön och drog rent den, för varje timme som den torkar ju mer fungerar den typ som display, touch, knappar etc... Men den verkar inte vilja hålla sig igång i mer än 2 min för då dör den, kommer den någonsin att återhämta sig eller är den förlorad? Har inga pengar så vill veta om jag kan göra något åt saken.

Du menar alltså att du startade den utan att du lät den torka i typ flera dagar? Ju fler gånger du startar den medans den har fukt kvar desto mer kommer gå sönder! Bästa man kan göra efter kontakt med fukt är att låta det torka riktigt länge!

Har du tur kommer den att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter här och dreglar över Samsung Galaxy S2. Har till och med vikt ihop en pappmall i skala 1:1 för att känna efter om den är för stor eller inte!

Vad kommer du fram till? Jag är lite halvsugen, men storleken avskräcker lite. < 4" känns som min gräns, men SGS2 verkar trevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kommer du fram till? Jag är lite halvsugen, men storleken avskräcker lite. < 4" känns som min gräns, men SGS2 verkar trevlig.

Mm... Jag har kommit fram till att det funkar! Det blir en vanesak av det hela, och telefonen i sig är ju galet bra så jag ska helt enkelt lära mig att älska 4,3" den hårda vägen!

Lider med dig, Dude! Men om det bara är glaset som är paj så behöver det nog inte bli så dyrt! Hemförsäkringen täcker, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm... Jag har kommit fram till att det funkar! Det blir en vanesak av det hela, och telefonen i sig är ju galet bra så jag ska helt enkelt lära mig att älska 4,3" den hårda vägen!

Lider med dig, Dude! Men om det bara är glaset som är paj så behöver det nog inte bli så dyrt! Hemförsäkringen täcker, eller?

Brukar inte självrisken (1000-2000?) ofta övergå själva skadans kostnad :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm... Jag har kommit fram till att det funkar! Det blir en vanesak av det hela, och telefonen i sig är ju galet bra så jag ska helt enkelt lära mig att älska 4,3" den hårda vägen!

Lider med dig, Dude! Men om det bara är glaset som är paj så behöver det nog inte bli så dyrt! Hemförsäkringen täcker, eller?

4,3" funkar perfa. Gick från w880 som är jävligt liten men det gick över första dagen jag hade min dhd.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått beslut ångest nu och skulle vilja ha hjälp jag var på stan och kollade på Sony Ericsson Xperia Arc och LG optimus 2x problemet är att jag inte vet vilken mobil jag ska köpa. Sen är det att jag vill just gå tillbaks till Sony men jag vill testa på en LG mobil och tanken är att jag ska ha den ett bra tag nu så jag inte får ångest att jag ångrar köpet av mobilen som jag gjorde på min samsung efter ett par månader.

Vilken bör jag köpa? För jag vill inte punga ut över 10k för två mobiler. Skulle uppskatta hjälp med att välja tänkte även läsa lite om bägge mobilerna och jämnföra dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått beslut ångest nu och skulle vilja ha hjälp jag var på stan och kollade på Sony Ericsson Xperia Arc och LG optimus 2x problemet är att jag inte vet vilken mobil jag ska köpa. Sen är det att jag vill just gå tillbaks till Sony men jag vill testa på en LG mobil och tanken är att jag ska ha den ett bra tag nu så jag inte får ångest att jag ångrar köpet av mobilen som jag gjorde på min samsung efter ett par månader.

Vilken bör jag köpa? För jag vill inte punga ut över 10k för två mobiler. Skulle uppskatta hjälp med att välja tänkte även läsa lite om bägge mobilerna och jämnföra dem.

Jag är inte särskilt insatt, men som jag har förstått det så har Arc en grym kamera (jämfört med andra smartphones alltså) och snygg design medan O2X är ett prestandamonster.

Här har du två bra testar på de båda. Märk väl att sammanfattningarna i slutet är näst intill identiska, så jag förstår att det är tufft att välja mellan dessa telefoner. :lol:

Swedroid testar Xperia Arc

Swedroid testar LG Optimus 2X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...