Jump to content

Dagens lunch/middag


Tweak
 Share

Recommended Posts

Vid lunch gick jag till ett mysigt café i utkanten av centrum för att fika med min syster och pappa. Längesen vi åt en gemensam lunch på stan. Där åt jag iallafall en Kyckling\Fetaost röra Baugette. Sjukt god. Om någon av någon andledning bestämmer sig för att besöka Örnsköldsvik så rekomenderar jag starkt att ni gör ett stopp på Cafë UH, deras smörgåsar är helt underbara. Toppbetyg på den alltså.

Till middag gjorde vi hamburgare och skar upp ett dussintal potatisklyftor som vi sedan värmde i ungnen. Lika gott som det alltid blir när man gör maten själv, toppbetyg där också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår gjorde jag världens godaste lunch <3

Nybakad ciabata med olivbitar i tillsammans med lite olivolja, isbergssallad, pressad vitlök, gurka, ost, humus, salt och peppar. Jag dog av smakorgasm. 10/10

Sen åt jag en pizza, den var ganska svampig. Men som det heter: Sex is like pizza - when it's good it's REALLY good and when it's bad.. well, it's still pretty good! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haxade någon slags pasta bolognese som man bara kastar ner i en kastrull i några minuter så är det klart. Var rätt gott faktiskt, råkade dock glömma bort kastrullen så det brändes fast lite i botten.

7/10, skulle få högre betyg om det inte vore för min klantighet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fiskpinnar(hemgjorda, har aldrig ätit något annat, inte ens i skolan), potatis och smält margarin till middag idag. Riktigt gott. Normalt sett brukar pappa göra dem och då blir det 2/10 i betyg, men idag var det mamma som fixade och då blev det genast mycket bättre. 6,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lunch: Rester på rester; en portion med starka korvar, ris, rotfrukter i ugn, tomatröra, kidneybönor. Kan ha legat lite bacon där också. En bra lunch.

Middag: En "tömma skafferi och kyl"-röra bestående av lite allt möjligt: två sorters ris - långkornigt och grovt, tärnad kassler, gul och grön paprika, finhackad, gul lök, skivad morot, kidneybönor och oliver, med en skvätt matlagningsgrädde, salt och vitlökspeppar. Väldigt gott!

post-8685-1242067536_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lunch: Rester på rester; en portion med starka korvar, ris, rotfrukter i ugn, tomatröra, kidneybönor. Kan ha legat lite bacon där också. En bra lunch.

Middag: En "tömma skafferi och kyl"-röra bestående av lite allt möjligt: två sorters ris - långkornigt och grovt, tärnad kassler, gul och grön paprika, finhackad, gul lök, skivad morot, kidneybönor och oliver, med en skvätt matlagningsgrädde, salt och vitlökspeppar. Väldigt gott!

Med dina bilder och text-trixxerier kan du få spya och skit att låta/se gott ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...