Jump to content

Dagens lunch/middag


Tweak
 Share

Recommended Posts

Lunch: Omelett med champinjoner, tomat, basilika.

Middag: Rester från i torsdags; Lax med vitlök och salladslökar i ugn, åts med kokt potatisgnocchi, med brynta lökringar och röd paprika. Serverades med en sallad av fräsch romansallad, sockerärtor, fetaosttärningar, pekannötter, hackade rädisor, toppat av riven parmesanost och en salladsdressing bestående av olivolja, balsamvinäger, salt, peppar och rödbetssenap.

Väl mycket ordbajsande, kanske, men det var stört gott.

post-8685-1246296882_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lunch: Smörgåsar nämnda i smörgåstråden.

Middag: Färsk tortellini med en såsgrej av brynt lök, matlagningsgrädde, sambal oelek, bladspenat och soltorkade tomater, serverades med icke-torkad tomat och hårt bröd.

Ser underbart smaskigt ut, as allways! men att byta ut tomaten till morots och gurkbitar skulle passa mig mer i smaken! vitkål stek i grädde är förövrigt galet nice!

Och hårt bröd är underskattat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Dagens lunch: Stekt färskpotatis med vitlökssalt och stekt lax, serverad med en dillsås. :confused:

Det verkar gott, men ser rätt tråkigt ut. Ett tips till framtiden för att få det att se lite roligare ut är att lägga till något grönt; ett dillblad, basilika, purjolök eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frukost: När jag vaknade smått bakis upptäckte jag att flickan redan stigit upp och bakat scones så det blev nybakade scones med apelsinmarmelad plus kaffe. <3

Lunch: Stor baguette med sallad, västgötaost, olivolja, örtsalt, peppar, körsbärstomater, vitlök och gullök.

Middag: Tzaispett med strimlad potatis, lök och kikärtor stekta i rapsolja med vitlök.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frukost: När jag vaknade smått bakis upptäckte jag att flickan redan stigit upp och bakat scones så det blev nybakade scones med apelsinmarmelad plus kaffe. <3

Lunch: Stor baguette med sallad, västgötaost, olivolja, örtsalt, peppar, körsbärstomater, vitlök och gullök.

Middag: Tzaispett med strimlad potatis, lök och kikärtor stekta i rapsolja med vitlök.

Älskar dina maträtter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...