Jump to content

Dagens lunch/middag


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Lite mat från den gångna månaden. Strömmingen var tjejens försök att testa att börja äta fisk men det var riktigt dålig strömming så den hamnade i sopen.

Ser gott ut det där. Vad är det på sista bilden?

---

I helgen lagade jag hamburgare för första gången. Alltså från scratch; jag bakade bröden och stekte biffar och lök och grejade. Dessvärre glömde jag att köpa hem sesamfrön till bröden ( :doh: ) men det var gott ändå!

gBeIb_1232377_0.png

"Cousin! I can feel another chin growing!"

  • Gilla 6
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan man slänga ut något som ser så gott ut? :angry:

Ja, jag håller med om att det ser gott ut men den var som sagt nästan idel ben och köttet var både torrt och utan smak.

Ser gott ut det där. Vad är det på sista bilden?

En grönsakswok av potatis, morötter, harrie cuverts, aubergine, selleri som sedan puttrat i kokosmjölk och toppad med jordnötter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag håller med om att det ser gott ut men den var som sagt nästan idel ben och köttet var både torrt och utan smak.

En grönsakswok av potatis, morötter, harrie cuverts, aubergine, selleri som sedan puttrat i kokosmjölk och toppad med jordnötter.

Du vet att man äter benen i strömming va? De är alltid för många, för små och för mjuka för att plockas bort. I ert fall kanske det var exceptionellt mycket ben och oätligt, men bäst att fråga ifall du skulle vara strömmingsnybörjare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet att man äter benen i strömming va? De är alltid för många, för små och för mjuka för att plockas bort. I ert fall kanske det var exceptionellt mycket ben och oätligt, men bäst att fråga ifall du skulle vara strömmingsnybörjare.

Jag åt mycket strömming på restaurangen jag jobbade på i somras och då var det aldrig särskilt påtagligt. Dessa bitar köpte vi från konsums delikatessavdelning och det var otroligt påtagligt eftersom benen inte alls var mjuka utan stickiga och fastnade som katthår i hela munnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...