Jump to content

Dagens lunch/middag


Tweak
 Share

Recommended Posts

Aaahh, rapporterar in här mitt i middagen, efterätten kvar.

Vi grillade kyckling och fläskfilé, vitlökskroketter i ugnen, så jävla gott att det inte är sant alltså! :wacko: Har ännu kvar efterätten som är ananaspaj, kommer bli hur gott som helst! Det blir definitivt 10/10 idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, det var sådana du menade! Jag försökte göra det en gång, men det failade... Brödet fick ju liksom ingen smak, är det meningen att man ska göra något med det, eller är det bara att steka skiten som ett vanligt ägg?

Klipp hål, bre smör på båda sidorna, släng i stekpannan, lägg en klick smör i hålet, låt smälta, kläck ägg!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Farsan är så jävla bra. Idag blev det klar kantarellsoppa och ett hemmagjort underbart ostbröd till förrätt, sedan örtmarinerad lax med potatis, rom och nån god pesto.

Bästa på länge!

Jag måste se till att vi har gäster oftare... Igårkväll grillade vi kyckling på gården, i tre olika kryddningar. Till det blev det återigen nybakat bröd, bulgursallad och ett skitgott clairetvin som jag blev helt förälskad i.

Såna här gånger inser jag att det inte är så svårt att göra god mat, blir verkligen inspirerad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...