Jump to content

Riksdagsvalet 2010 - 19 september


dibel
 Share

Riksdagsvalet 2010 - 19 september  

80 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Med "Your's truly" menar han sig själv. Skolvalen är väl lika tillförlitliga som GTAsajtens val, ungefär.

Tack, då vet jag till nästa gång! Angående skolvalet; ND fick 7% i skolval

- Vi ska diskutera resultatet och varför det blivit så här. För att se över om vi måste bli tydligare i vår undervisning, säger samhällskunskapsläraren Peter Gustavsson till Vimmerby tidning.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Björklund är ju en riktig tomte. Använde han inte precis samma argument som SD när det gäller anledningen till varför man inte diskuterar integrationsfrågan "ute bland folket"? Det vill säga något i stil med "man blir ju klassad som främlingsfientlig om man diskuterar den frågan offentligt". Jag kan ha hört helt åt helvete fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, rätt galet.

Ohly och Sahlin har tagit avstånd medan Reinfeldt har sagt att sd inte ska bli förvånade om sådant händer. Bra land Sverige har utvecklats till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon folkpartist i någon obskyr kommun hade gjort en folkpartistisk valskylt där det stod något i stil med: Vi säger nej till hedersvåld och kvinnoförtryck!

Björklunds replik på detta var: Vi tar helt avstånd ifrån detta.

Nu tar du saker ur dess kontext.

Huvudsyftet till att detta togs upp i utfrågningen var att man placerat en skyltdocka med burka bredvid som om man syftade på muslimska kvinnor. Därav avståndstagandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag varit och röstat.

Tanten och gubben som satt där var röriga, och jag förstod inte om jag fick rösta på kommunfullmäktige eller ej (jag har ju precis flyttat hit). Visar sig att man får göra det, så skickas ens röst till platsen där man är inskriven. Men det förstod jag för sent, så det blev bara en röst på riksdagen. Jaja, det är det viktigaste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

60px-Piratpartietsvg_1182563_0.pngPiratpartiet (PP)

*Jobb och företagande

*Skola och utbildning

*Jämställdhet och mänskliga rättigheter

*Miljö och klimat

*Demokrati och yttrandefrihet

*Infrastruktur

Skulle jag inte rösta på Piratpartiet så skulle min röst självklart gå till Miljöpartiet.

Om du nu anser att de där frågorna är viktiga, är det inte dumt att rösta på enfrågepartiet-piraterna?

Just asking is all.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du nu anser att de där frågorna är viktiga, är det inte dumt att rösta på enfrågepartiet-piraterna?

Just asking is all.

Därför att jag anser att personlig integritet också är en viktig fråga, och håller med piratpartiet om att upphovsrätten bör ändras, samt gärna ser fler alternativ till laglig nedladdning och användning av media och annan information. som t.ex Spotify. När piratkopiering är olagligt så stämplas flera generationer som kriminella, och jag tvekar inte på att nedladdning på flera sätt kan bara är en fördel för uppovsmän. Hade det inte varit för piratkopieringen så hade jag aldrig blivit ett fan av Franz Ferdinand och köpt deras skivor och gått på deras konserter. m.m.

Jag röstar på PP för att jag vill ha in dem i riksdagen så att de kan debattera för en reform av upphovsrättslagen i Sverige men även för att det känns som om det gör en större skillnad än om jag röstar på något av de större partierna. Dessutom så känns det som om jag med min röst för PP motarbetar SD mer än om jag röstat på de större partierna. Det är så jag tänker inför det här valet.

Keep in mind att jag är 18 och inte alldeles för insatt i politiken. Jag är inte 100% Piratpartist. Jag vill hara ge dem mitt stöd i detta val. Annars hade jag säkerligen röstat på Miljöpartiet.

Don't flame. Jag vet egentligen ingenting. x)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...