Jump to content

Riksdagsvalet 2010 - 19 september


dibel
 Share

Riksdagsvalet 2010 - 19 september  

80 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vad tråkigt att det är så många som röstar utan att skriva i tråden. Är det trollkonton, folk som inte vill berätta eller folk som är lata?

Ptja, alla vill väl helt enkelt inte avslöja sina politiska preferenser. Alternativt vill de inte riskera att behöva försvara sina åsikter inför forumets rutinerade garde av polemiker. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon efterfrågade källa på att medierna favoriserar högern:

Var god

Den enda tidning som publicerat fler negativa artiklar om alliansen än de rödgröna är AB.

Aftonbladet: 4 fler negativa artiklar om alliansen och 3 fler om Reinfeldt.

Expressen: 38 fler negativa artiklar om de rödgröna och 42 fler om Sahlin.

Edit: Notera att artikeln publicerats när de flesta är vakna, d.v.s. tio i ett på natten.

Redigerad av Streetwave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Handlade på Konsum och blev anfallen av en svärm av moderater :( Nej tack, Nej jag vill inte ha godis, Nej jag vill inte, NEJ =(( =((( :cry:

Hehe, själv höll jag på att bli begraven i sosserosor! ^_^

Ah, då förstår jag! Ska bli spännande att se valvakan ändå tycker jag!

Första prognosen i TV brukar komma precis när vallokalerna stänger vid 20.00 (så att ingen ska påverkas), sedan som R2 redan skrivit brukar väl resultatet vara tämligen klart runt 23-snåret.

___

Kollade på Richard Olssons valstuga i SVT ikväll. Man fick se ett inslag där Göran Persson och Tomas Di Leva samtalde om julens dofter, det var helt sjukt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Röstar M

Grymt bra val Vice.!

Bra val, Vice.!

Själv röstar jag höger. Det tror jag att många på forumet och många av mina vänner IRL redan känner av. :)Reinfeldt, Bildt och Borg är seriösa politiker. Heja!

:wub: :wub: :wub:

Till skillnad från de oseriösa politikerna till vänster eller?

Självklart. Vänsterkartellen är inte bara en oseriöst gäng, utan företräds också av fifflare som Sahlin, kommunister som Ohly och trädkramande, grottboende hippies som Eriksson (och Wetterstrand, fast hon är faktiskt väldigt duktig). ^_^

---

Av de tre bolagen Unibet, Betsson och Ladbrokes så ger det sistnämnda de rödgröna allra minst chanser: Ladbrokes odds för S+V+MP som vinnande koalition var på söndagsförmiddagen 6,50. Oddset för alliansen var samtidigt 1,08.
Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, exakt. ;) Förutom Maria Wetterstrand. Hon gillar jag faktiskt.

Mona Sahlin är by far den mest erfarna politikern i blocken. Ohly kan jag förstå att man har vissa dåliga vibbar för, iochmed hela kommunist-grejen. Men Peter Eriksson? På den andra sidan, däremot - av någon anledning blev folkmords-Sudan-Lundin-skandalen med Bildt inte mer än ett fåtal nyhetsartiklar (medan en Toblerone kan eka och prägla en politikers karriär i åratal efter - niggawut?). Visst, det utreds fortfarande huruvida Bildt visste om det han anklagas för, men det är oerhört allvarliga och inte helt ogrundade anklagelser han är utsatt för - känns halvtrovärdigt om man ska kunna driva ett lands utrikespolitik under tiden. Hägglund och hans parti var det enda som bojkottade pridefestivalen, och Och Björklund, som är ytterst ansvarig för vår och våra barns skolgång, är han lärare? Nej. Jobbat i skola? Nej. Pegagog? Nej - han är utbildad militär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mona Sahlin är by far den mest erfarna politikern i blocken. Ohly kan jag förstå att man har vissa dåliga vibbar för, iochmed hela kommunist-grejen. Men Peter Eriksson? På den andra sidan, däremot - av någon anledning blev folkmords-Sudan-Lundin-skandalen med Bildt inte mer än ett fåtal nyhetsartiklar (medan en Toblerone kan eka och prägla en politikers karriär i åratal efter - niggawut?). Visst, det utreds fortfarande huruvida Bildt visste om det han anklagas för, men det är oerhört allvarliga och inte helt ogrundade anklagelser han är utsatt för - känns halvtrovärdigt om man ska kunna driva ett lands utrikespolitik under tiden. Hägglund och hans parti var det enda som bojkottade pridefestivalen, och Och Björklund, som är ytterst ansvarig för vår och våra barns skolgång, är han lärare? Nej. Jobbat i skola? Nej. Pegagog? Nej - han är utbildad militär.

Och det är ju en stor MERIT som gör honom särskilt lämpad för uppgiften som skolminister! Det är hög tid att vi får ordning på skolungarna och överger det socialakrobatiska daltandet, och vem kan göra det bättre än en officer?

Och beträffande Sahlin ska vi komma ihåg att lång politisk erfarenhet (inkvotering, någon?) inte alls är det samma som politisk kompetens. För kompetens, det saknar hon.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska det inte ligga lappar inne i de båsen där man röstar? Nu låg alla lappar på ett och samma bord så alla kan se vilket parti man tar lappar från :unsure:

Blev SD.

Du får ju plocka hur många lappar du vill, just för att "lura" andra om du inte vågar stå för vad du vill rösta på. Lapparna har aldrig stått i båset, det skulle aldrig få plats i vilket fall.

Kom precis hem igen från vallokalen. Det blev Moderaterna i alla 3. (Kul kuriosa att min far efter 60 år bytte block enbart för han hatar Sahlin så mycket. Han röstade FP efter att röstat S sen han var 18. Så nu är vi två höger i familjen.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det är ju en stor MERIT som gör honom särskilt lämpad för uppgiften som skolminister! Det är hög tid att vi får ordning på skolungarna och överger det socialakrobatiska daltandet, och vem kan göra det bättre än en officer?

Och beträffande Sahlin ska vi komma ihåg att lång politisk erfarenhet (inkvotering, någon?) inte alls är det samma som politisk kompetens. För kompetens, det saknar hon.

Jag håller med.. Jag vill tillbaka till den gamla skolan och Björklund är rätt person för det.

--

Om 45 minuter ska jag gå ner och rösta. Det blir FP på alla tre.

StellHell: Mina föräldrar är likadana i år. De har röstat V hela deras liv men de tycker inte att det håller längre. Ohly är en idiot, Sahlin är en idiot, och de tjänar på Alliansens politik. Ideologibubblan de har levt i är inte realistisk längre..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående skolan kan jag som fast i det helvete Moderaterna styrt upp bara ställande mig frågande till vad du hade emot Socialdemokraternas sätt att styra skolpolitiken?

Förr FICK man i varje fall slänga ut en unge från lektionen om han satt och skrek könsord högre än en SOAD-konsert samtidigt som han kastar saxar på resterande elever. Idag ska vi ignorera problemet och låta föräldrarna ta hand om det för att han inte ska känna sig utpekad. För "Alla har rätt till samma utbildning". BLÄ!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska iväg och rösta om en liten stund. Tänker rösta på Miljöpartiet. Känner att jag egentligen inte är tillräckligt insatt för att rösta och tänkte från början rösta blankt, men det jag hört från Miljöpartiet har verkat ganska bra. Dessutom känns det tråkigt att rösta blankt. Kanske blir något åt höger är jag är färdigutbildad ingenjör och har lite "flow". :P

Edit: Tycker dock att miljöfrågor är viktiga och håller inte riktigt med M om att kärnkraften bör byggas ut om man inte hittar ett sätt att göra sig av med eller bättre förvara det radioaktiva avfallet.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...