Jump to content

Riksdagsvalet 2010 - 19 september


dibel
 Share

Riksdagsvalet 2010 - 19 september  

80 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Om vi fortsätter släppa in som vi gör, alltså alldeles för mycket av olika kulturer. Mångkultur ser jag inte som något bra för Sverige. Så på så sätt håller jag med Sverigedemokraterna. Men visst ska folk som kommer hi få ha sina firanden, men tycker inte det ska påverka Sverige något.

Mångkultur är hälsosamt. Dessutom har gamla traditioner dött och nya fötts i alla tider. De högtider som är värda att fira kommer att fortsätta firas, medan andra kommer att dö ut och ge plats åt nya traditioner och högtider.

Varför tror du inte att mångkultur är positivt i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mångkultur är hälsosamt. Dessutom har gamla traditioner dött och nya fötts i alla tider. De högtider som är värda att fira kommer att fortsätta firas, medan andra kommer att dö ut och ge plats åt nya traditioner och högtider.

Varför tror du inte att mångkultur är positivt i Sverige?

Jag gillar när man tänker på Sverige och ser de svenska traditioner vi har. Och jag tycker det försvinner mer och mer när det kommer inte för mycket kultur. Sen visst det finns ju bra saker med det också. Men tror inte Sverige kan hantera det i dagens läge. Därför tycker jag att vi ska begränsa invandringen så vi kan komma på fötter igen.

Få kontroll och hjälpa invandrarna som är här att komma in i samhället. Men det går inte om vi bara fyller på mer och mer hela tiden, gör bara problemet större.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar när man tänker på Sverige och ser de svenska traditioner vi har. Och jag tycker det försvinner mer och mer när det kommer inte för mycket kultur. Sen visst det finns ju bra saker med det också. Men tror inte Sverige kan hantera det i dagens läge. Därför tycker jag att vi ska begränsa invandringen så vi kan komma på fötter igen.

Få kontroll och hjälpa invandrarna som är här att komma in i samhället. Men det går inte om vi bara fyller på mer och mer hela tiden, gör bara problemet större.

Utöver midsommar och Lucia, vilka svenska traditioner?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar när man tänker på Sverige och ser de svenska traditioner vi har. Och jag tycker det försvinner mer och mer när det kommer inte för mycket kultur. Sen visst det finns ju bra saker med det också. Men tror inte Sverige kan hantera det i dagens läge. Därför tycker jag att vi ska begränsa invandringen så vi kan komma på fötter igen.

Få kontroll och hjälpa invandrarna som är här att komma in i samhället. Men det går inte om vi bara fyller på mer och mer hela tiden, gör bara problemet större.

Vilket problem pratar vi om nu? Att inte alla invandrare vill fira våra högtider? Jag tycker inte alls att det är ett problem, och tycker inte att vi ska stoppa invandringen på grund av att en mindre andel av Sveriges befolkning firar vissa högtider. Nog för att det finns andra problem, men de har inte med det att göra.

Edit: Ska sova. Tittar in imorgon igen.

Redigerad av _ThuuG
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sveriges regering 2010-2014 kommer att vara som ett plockepinn i rymden.

Inte helt 100 än om det nu blir Alliansen som tar över det är en del röster kvar vad jag vet från dem som har röstat från utlandet samt förtidsröstat. Sen vet man nu aldrig om nu SD slår ihop med rödgröna eller Alliansen. Om nu säger jag om det nu händer att SD slår ihop med rödgröna så blir det ju rödgröna som har hand som Sverige nu i 4 år. Om jag nu har rätt.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Björklund sa krävs det att både rödgröna och sd vid ett misstroendevotum röstar för att upplösa regeringen och även om det vore patetiskt att kalla det för ett "samarbete" mellan rödgröna och sd skulle ju alliansen säkert gå ut stenhårt på den linjen och många skulle säkert utan att tänka efter hålla med.

Därför gissar jag på att den nuvarande regeringen sitter kvar men förlorar sin majoritet i riksdagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Å andra sidan skulle de behöva gå emot extremt mycket av sin egen politik för att samarbeta med Alliansen. Känns väl inte helt rättvist mot deras väljare, handlar inte om att vara barnslig eller liknande. Givetvis ska man inte helt förändra den politik man kommer att föra de närmaste åren direkt efter valet, det om något vore katastrofalt.

Det är sant. men man säger inte det en halvtimme efter valet. Man kan säga det när man gått igenom resultatet och tänkt igenom det. SPECIELLT när någon som SD kommit in.

Någon som vet hur det gått för PP?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken trist historia. Inget oväntat hände väl direkt och förutom S, M och Mp ligger alla partier typ kvar och sparkar på samma ställe. Ingen riktig glädje nånstans ifrån (nya riksdagspartiet undantaget). Och nu känns det bara som det blir en krångelperiod. Jag hoppas inte Mp kompromissar allt för mycket med sig själva nu, för min del känns det rätt troligt att de lockas över på något sätt.

Och i kommunalvalet sitter högern kvar, hotet om utförsäljning av hyresrätterna kvarstår. Fast kanske bättre det än i vissa kommuner runt om som jag såg råkade ut för vågmästarspektaklet.

Paradoxalt nog verkar M ha gått ner marginellt i Stockholms innerstad.

Hörde även om att danskarna nu skadeglatt konstaterar att Sverige har blivit ett "normalt land".

Jag har inte mycket till framtidstro just nu.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Björklund sa krävs det att både rödgröna och sd vid ett misstroendevotum röstar för att upplösa regeringen och även om det vore patetiskt att kalla det för ett "samarbete" mellan rödgröna och sd skulle ju alliansen säkert gå ut stenhårt på den linjen och många skulle säkert utan att tänka efter hålla med.

Yes, och det är exakt den strategi Alliansen borde använda nu! Glöm allt samarbete med mp och sitt kvar som minoritetsregering och regera så länge det går. Om regeringen faller och det blir nyval kommer folket att se det som att vänsterblocket samarbetar med sd. I ett nyval har Alliansen alla möjligheter att nå större framgångar. MP kommer att axla rollen som syndabock, det rödgröna samarbetet är krossat och S står eventuellt utan partiledare. Dessutom kommer Alliansen troligtvis att locka till sig många väljare som vill försäkra sig om att ena blocket får majoritet och att sd fråntas sin vågmästarroll.

Darn, jag måste ringa Reinfeldt...

Återkommer imorgon med bättre analys. Godnatt.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...