Jump to content

Forumbyggare sökes!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej. Gjorde en annan variant. Baserat på knapparna på ref-forumet. Mycket simpla:

Admin_1179832_0.png

Mod_1179832_1.png

header1_1179832_2.png

header2_1179832_3.png

header3_1179832_4.png

What do ya'll think?

Mycket snyggare brickor just på grund av sin stilrenhet tycker jag!

Jag tycker det var snyggare med bakgrund, den andra såg inte så dålig ut.

Håller med här angående headern. Den första var också snygg, men kanske blir lite väl "howdy", GTA förknippas väl mest med en storstad. Skitbra att du tar med swatgubben också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fel del men jag tar det här för jag minns inte vart det skrevs innan +att det är i denna tråd det nya diskuteras.

Snälla, minska 40 sek regeln. Den är grymt jobbig. Minska till 10 eller ta bort den helt.

Jag har inte ens märkt att det finns en sådan regel, inte ens då jag var member.

What do ya'll think?

Jag gillar knapparna!

Vad tycker ni om den här då?

Bra, men personligen skulle jag hellre se något mer "tidlöst"; inte bilder från olika GTA-spel utan snarare sådant man förknippar med GTA: USA, vapen, kriminalitet, bilar, explosioner, humor m.m.

En annan idé är att göra en lätt GTAsajten-inspirerad logga av det klassiska GTA-fodralet:

gta_1179914_0.jpg

GTA_San_Andreas_Soundtrack_1179914_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar knapparna!

Sweet!

Bra, men personligen skulle jag hellre se något mer "tidlöst"; inte bilder från olika GTA-spel utan snarare sådant man förknippar med GTA: USA, vapen, kriminalitet, bilar, explosioner, humor m.m.

Känns som om det skulle vara lite svårt att göra. Iaf för mig. Dessutom så förknippar jag alltid GTASajten med GTA, och en logo med GTA känns väsentlig, även om GTA inte längre är forumets största fokus.

En annan idé är att göra en lätt GTAsajten-inspirerad logga av det klassiska GTA-fodralet:

Skulle någonting sånt här kunna fungera?

header8_1179921_0.png

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Gjorde en annan variant. Baserat på knapparna på ref-forumet. Mycket simpla:

header3_1179832_4.png

What do ya'll think?

Tycker denna!! Med fixad explotion och kanske F:et

Tror umberto har någonting där! Vice citys fodral är jävligt nice! Dock tycker jag att bilarna, helikoptern mf ska vara utklippta och inte inne i varsinn ruta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser att Hultenius är online. Ser du detta så får du gärna slänga ut ett par kommentarer på det jag gjort samt idéer om du har några.

Brickorna har jag lagt in på test, tycker de smälter in väldigt bra med resten av designen. Skulle du kunna skicka PSD-filerna för dessa?

När det gäller headerbilden är jag lite splittrad. Den är inte dålig, men jag tycker den innehåller för mycket detaljer och många olika stilar. Den blir lätt plottrig jämfört med resten av forumet (som går åt ett mer stilrent håll). Jag ser helst en tidlös bild med GTA-känsla (dvs utan uppradning av karaktärer), men inser också att det blir svårt. Då kanske det är bättre att ta och pimpa en artwork-bild (som de har gjort här), men jag vet inte...

En annan sak jag mixtrar med just nu är att skjuta in bilden från kanten för större upplösningar än 1280 pixlar. Då är det viktigt att även vänsterkanten har en fin övergång. Ett annat alternativ är att göra en bredare bild, 600-800 pixlar. Men som sagt, jag håller på att testa just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer Boomer tillbakakrypandes med en åsikt.

Jag anser att vi byter ut färgschemat mot något lite vänligare och mindre deprimerande.

ex:

Vad är mer tidslöst än rosa och neon? :huh:

Forumet för coola 80-talsgänget? ^_^

(... eller svenska gayrörelsen? :P)

Inte helt dum faktiskt, trots raka motsatsen till tidlös. Simpel och enkel. Men pastellfärgerna är nog det värsta.

Jag har photoshoppat in era bilder.

post-2-1282734019_thumb.png

post-2-1282734026_thumb.png

Som ni ser har jag också ändrat hur bilden är placerad. Den ligger inte precis in till vänsterkanten längre eftersom det blir konstigt med stora upplösningar (> 1280 pixlar). Därför är det viktigt att även vänsterkanten på bilden har en bra övergång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...