Jump to content

iPhone 4


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Kollade! Har varken någon gmail-app eller "weatherzone" som dom nämner. Kollade även om "fetch data" och där fanns inga konstigheter heller.

Tänker att jag får skaffa en egengjord, skitcool sms-signal som jag kan använda mig av och helt enkelt strunta i tri-tones helt tills vidare.

Kolla bland dina notiser och se om det är någon app som bara har ljud aktiverat (där brickor och annat är avstängt).

T.ex:

post-3295-0-35067300-1340472350.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Jag installerade iOS6 till min 4s igår, är rätt nöjd, inga större skillnader kan jag tycka, lite ny design här och där, bla på app store.

Dom största skillnaderna/nyheterna enligt mig vid första anblick får väl vara panoramafunktionen i kameran, jag gillar den skarpt, slår panoramaappen jag hade innan med hästlängder.

Kartorna! jag har läst på några sidor att många är besvikna på dom nya kartorna, tvärtom här, jag tycker 3d-funktionen är snygg, visserligen får man bara in 3d-bilderna från Stockholm i Sverige, den nya GPSen funka även den klockrent, den visade tillochmed en ombyggnad på vägen. Google street view är borta, men dom håller tydligen på utveckla en egen street view.

Finns lite alternativ när man får ett inkommande samtal, man kan välja att svara senare eller att svara med ett meddelande, typ ringer sen eller nått...

Den inbyggda Youtube-appen försvann, jävla skit tänkte jag, sen ladda jag hem appen Apple länkade till och den fungerade mycket bättre än den gamla inbyggda.

Något jag inte testat än men låter väldigt händigt att ha till hands är den nya funktionen Passbook där man kan samla allt från boarding passes, biobiljetter, olika vouchers, sen när man ska använda det är det bara att scanna QR koden man får. Jag antar att det är den här funktionen man ska använda sen när man kan börja betala andra varor med mobilen, när man lägger in sitt kreditkort i telefonen.

Siri kom inte till Svenska, men hon kan nu läsa upp dom senaste sportresultaten iaf.

Enligt Apple så ska det finnas 200 nya funktioner, mycket ska man märka av när man börjar gräva lite i telefonen.

Jag är nöjd än så länge med nya iOS6.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

IPhone 4s var min första Iphone och nu börjar abonnemanget lida mot sitt slut, har väl två månader kvar innan jag kan förlänga och förlänga tänker jag ju göra, tänker även ta tillfället i akt att byta telefon till 5:an, eller kanske vänta tills 5s kommer, eller vänta lite längre till och med, för om rykten stämmer så kommer iPhone 6 komma redan i år, skit samma.....long story short, hur flyttar man över sina appar och kontakter från 4s till den nya telefonen på ett smidigt sätt?? nått med iTunes kan jag tänka mig att man gör :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IPhone 4s var min första Iphone och nu börjar abonnemanget lida mot sitt slut, har väl två månader kvar innan jag kan förlänga och förlänga tänker jag ju göra, tänker även ta tillfället i akt att byta telefon till 5:an, eller kanske vänta tills 5s kommer, eller vänta lite längre till och med, för om rykten stämmer så kommer iPhone 6 komma redan i år, skit samma.....long story short, hur flyttar man över sina appar och kontakter från 4s till den nya telefonen på ett smidigt sätt?? nått med iTunes kan jag tänka mig att man gör :confused:

Dina appar är bundna till ditt konto. Antingen synkar du först över dem till datorn och sen från datorn till nya telefonen. Eller så besöker du bara App Store igen på din nya telefon och hämtar apparna direkt. Vid "Uppdatera"-fliken kan du se alla dina tidigare nerladdade appar.

Kontakter: Se till att aktivera iCloud om du inte redan gjort det i inställningar. Dina kontakter synkas då över ditt Applekonto.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu på måndag när jag förnyar mitt abonnemang så ska jag passa på att uppgradera mig från min 4s till en 5:a, because why not? Men jag har en liten fundering.

Är det möjligt att synkronisera mina sms och appar men inte hela programvaran, om ni förstår? När jag får telefonen så vill jag börja om på en "clean slate", så att säga, utan att föra över alla inställningar och liknande från min nuvarande telefon, men jag vill inte förlora alla mina meddelanden eller mina high scores. Meddelanden är så klart viktigare, så går bara det att lösa så är jag nöjd.

Någon som vet något där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu på måndag när jag förnyar mitt abonnemang så ska jag passa på att uppgradera mig från min 4s till en 5:a, because why not? Men jag har en liten fundering.

Är det möjligt att synkronisera mina sms och appar men inte hela programvaran, om ni förstår? När jag får telefonen så vill jag börja om på en "clean slate", så att säga, utan att föra över alla inställningar och liknande från min nuvarande telefon, men jag vill inte förlora alla mina meddelanden eller mina high scores. Meddelanden är så klart viktigare, så går bara det att lösa så är jag nöjd.

Någon som vet något där?

Jag vet inte om det går utan inställningarna, men jag gillar att använda iCloud för sånt där. Bara att återställa från en säkerhetskopia och sen är det som att du aldrig bytt telefon! Inställningar, appar, sorteringen av allt, bilderna, meddelandena, kontakterna. Allt bara finns där! Förbannat praktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Merkky: Jo, men det är just säkerhetskopiering jag vill undvika

Vill du ha meddelandena på telefonen eller bara sparade?

iPhone backup extractor kan få fram allt möjligt ur säkerhetskopiorna du har liggandes på datorn. Säkerhetskopiorna hittas själv utav programmet och sen är det bara välja vad och i vilket format du vill ha dina grejer. Funkade jättebra när jag var tvungen att återställa lite bilder (som icloud inte synkat...) och filmer för ett par veckor sen.

http://www.iphonebackupextractor.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dina appar är bundna till ditt konto. Antingen synkar du först över dem till datorn och sen från datorn till nya telefonen. Eller så besöker du bara App Store igen på din nya telefon och hämtar apparna direkt. Vid "Uppdatera"-fliken kan du se alla dina tidigare nerladdade appar.

Kontakter: Se till att aktivera iCloud om du inte redan gjort det i inställningar. Dina kontakter synkas då över ditt Applekonto.

Tack då vet jag! :)

Varför i hela friden vill man byta 4S mot en 5:a? Ni gör ju vad ni vill för era pengar, men jag själv kan inte se anledningen.

Egentligen behöver jag inte byta telefon, min 4s glider fortfarande riktigt bra och i mina ögon så är det ingen större skillnad på 4s och 5:an förutom designen, men det ska komma lite info om 5:s och ev en 6:a snart enligt rykten så kommer nog invänta den innan jag byter telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina kontakter försvinner ideligen från min 4S, mer än en gång i veckan. Vad i helvete kan det bero på? Smsen är kvar men kontakterna är borta. Blir så jävla less.

Hade samma problem. Visade sig att det var så enkelt att jag valt "visa bara hotmailkontakter" eller liknande. Kolla inställningarna i telefonboken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra med er har ni nå problem med att starta igång Wi-fi på mobilen? Kompisen sitter på Iphone 4s eller om det var Iphone 4 han brukar få låna vårat trådlösa här hemma men nu efter ca 2-3 dagar så skulle han ansluta till vårat nätverk han fick upp nåt att det inte gick att ansluta. Så han testade starta om telefonen då var Wi-fiet helt blankt han kunde inte göra nåt med det.

Vi började kolla runt på nätet en del säger det är en fukt skada i mobilen men vi kollade runt i dem hålen man ska kolla i om det är nå röd prick eller vad det var vilket inte det var. En del andra har tydligen samma problem han sitter med IOS 6.0.1. En del löste det genom att återställa nätverksinställningarna på mobilen han testade det drygt 10 gånger utan resultat en del fick tillbaka att wi-fiet funkade efter 5 dagar och en del Iphone 5 användare hade samma problem vilket löste sig med IOS 6.0.2 vilket inte finns till Iphone 4s/4an ännu.

Finns det nåt annat sätt att fixa detta? En del sa även att man skulle återställa mobilen till fabriksinställningarna men det funkade inte heller enligt andra så han vill inte ta den chansen. Han pratade även med en busschaffis han hade tydligen samma problem också med en split ny Iphone 5 och en Iphone 4s.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...