Jump to content

iPhone 4


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Jag använder Skype på min telefon rätt så ofta. Dock endast till chatt.

Och precis som exotic så är jag alltid uppkopplad till internet, lite det som är charmen med en smartphone.

Ja, men om man är i stan så är man inte uppkopplad. Eller ute över huvud taget?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men inte wifi.

Om man använder 3G suger Viber kamelpung. Funkar Skype lika bra över 3G?

Och man måste väl köpa nått från skype för att ringa? Eller det är bara om man ringer vanliga nummer?

Nä, men du är ju fortfarande uppkopplad, vilket var det vi svarade på. :)

Man kan väl fortfarande ringa från Skype i telefonen till en skypekontakt som sitter vid en dator/skype i mobilen gratis. Tror jag.

Ska man ringa till vanliga nummer så måste man köpa skype-krediter eller vad de kallas. Har inte jättestor koll på det, så rätta mig gärna om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men inte wifi.

Om man använder 3G suger Viber kamelpung. Funkar Skype lika bra över 3G?

Och man måste väl köpa nått från skype för att ringa? Eller det är bara om man ringer vanliga nummer?

Jag är bara uppkopplad till vårt wifi om jag av någon anledning inte skulle ha 3G-täckning, och Viber har inte sugit på någonting de gånger jag använt det.

Raven: Ja det stämmer nog, men det måste man alltid, även när man sitter på Skype vid datorn.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skype - Skype: Gratis

Skype - Mobila- /fasta nätet: Kostar 18,8 öre/min om man betalar allt eftersom. 8,5 öre/min om man betalar i förväg.

Gillar inte Telias resonemang. Man betalar ju redan hutlösa priser för "fri" surf och allt vad det nu kallas. Hoppas att andra bolag inte tar efter, utan står kvar och gör PR av "ni betalar si och så för ert abonnemang, gör vad fan ni vill med det inom lagens gränser"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men inte wifi.

Om man använder 3G suger Viber kamelpung. Funkar Skype lika bra över 3G?

Och man måste väl köpa nått från skype för att ringa? Eller det är bara om man ringer vanliga nummer?

Vice allt fler ställen börjar komma nu med gratis wifi i centrum/stan eller vad man nu ska kalla det för. Så som på mcdonalds där har dem du kan lätt surfa gratis om du sitter o äter eller tar en fika. Samma med skolan där kan du koppla upp dig mot deras nät om du har dina inloggningsuppgifter.

Alltid när jag är i skolan slår jag igång min wifi o skriver in mina inloggningsuppgifter jag har för att logga in på skolans datorer funkar fint fint att sitta o surfa runt på nätet i mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Min iPhone har börjat ge ifrån sig sms-tonen med tillhörande vibration i tid och otid utan att jag får några sms. (tri-tone)

Vad vill den mig? Har haft den i drygt en månad, inte jailbreakad och inte uppdaterad till 5.1.1 heller. Har dubbelkollat ljudinställningarna och det är bara vid sms som tri-tone ska spelas. Vad försöker den säga till mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar helt klart vara Gmail som spökar. Avinstallera en ev. gmail-app och se om det gör skillnad. Alternativt uppdatera till 5.1.1, om du inte har någon särskild anledning till att du stannat på tidigare version.

Har ingen gmail app, har bara den vanliga mejlappen som följer med mobilen, och den skickar inga notiser till mig om jag inte har igång den (vilket jag nästan aldrig har). Har provat att uppdatera till 5.1.1 nu också, gjorde ingen skillnad det heller. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen gmail app, har bara den vanliga mejlappen som följer med mobilen, och den skickar inga notiser till mig om jag inte har igång den (vilket jag nästan aldrig har). Har provat att uppdatera till 5.1.1 nu också, gjorde ingen skillnad det heller. :cry:

Kollade du min länk? Verkar vara en massa olika appar som kan låta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade du min länk? Verkar vara en massa olika appar som kan låta.

Kollade! Har varken någon gmail-app eller "weatherzone" som dom nämner. Kollade även om "fetch data" och där fanns inga konstigheter heller.

Tänker att jag får skaffa en egengjord, skitcool sms-signal som jag kan använda mig av och helt enkelt strunta i tri-tones helt tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...