Jump to content

iPhone 4


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Vad är det för uppdatering som kommit och varför bör man oroa sig för kontakterna?

Kopplar nästan aldrig in min lur i datorn

Mina kontakter är kvar. Tänkte inte ens på det. Massa n00bs som failar, lyssna inte, uppdatera bara. ;)

Det skapas ju en backup-fil innan nya OS5 installeras på mobilen.

BTW, man måste dubbelklicka på home-knappen för att kameraknappen ska synas. Skönt, annars hade man garanterat kommit åt kameran hela tiden. Edit: ...precis som Mathias sa.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Mina kontakter är kvar. Tänkte inte ens på det. Massa n00bs som failar, lyssna inte, uppdatera bara. ;)

Det skapas ju en backup-fil innan nya OS5 installeras på mobilen.

BTW, man måste dubbelklicka på home-knappen för att kameraknappen ska synas. Skönt, annars hade man garanterat kommit åt kameran hela tiden. Edit: ...precis som Mathias sa.

Fast ett tips är att leta reda på "för över inköp" knappen och föra över alla appar till datorn. Tar en jäkla tid men du slipper tappa data i applikationerna som saves, lösenord och allt sånt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast ett tips är att leta reda på "för över inköp" knappen och föra över alla appar till datorn. Tar en jäkla tid men du slipper tappa data i applikationerna som saves, lösenord och allt sånt!

Ah, den funktionen hade jag förstås sedan innan. Kanske därför det gick smärtfritt för mig, hade även alla kontakter synkade med adressboken i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Blä, det här med iPhone. Köpte en iPhone 4 av en vän som hade förnyat sitt abonnemang och därmed fick en ny lur. Han hade uppdaterat den innan så den ligger på IOS 5 nu men är fortfarande operatörslåst till Telenor och jag vet inte hur farao man löser det (jag har Comviq). Luren är tethered jailbreakad eftersom jag inte kunde finna någon untethered än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jag fick en iPhone 4 i jul men som är låst till 3 och undrar, vart är det billigast att fabriksupplåsa?

Antagligen måste det gå ett år innan du kan låsa upp hos någon operatör (brukar kosta 300kr), annars finns det t.ex. Vet att mumien.se låste upp, men nu står det att det för tillfället inte är möjligt. Och ponera att de hade kunnat göra det, så det klirrar man bl.a GPS-funktionen i samband med upplåsningen.

Vet inte om det finns någon fungerande mjukvaruupplåsning än?

Vilka apps är ett måste?

Min topp 5 lista utan inbördes ordning: (standard-appar ej inkluderade):

1. Week cal - En väl fungerande kalender-app

2. Dropbox - Bye bye USB-minne

3. Spotify

4. SoundHound - Få reda på vad låten du hör på radion heter(eller på fetsen, eller i affären osv). Samma sak som Shazam fast man slipper betala för att få obegränsat med låtar.

5. Snapspeed - Värdig utmanare till Instagram

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett problem.. On/off knappen på min är trasig. Den är som i ett "Mellan"läge, så om jag ska låsa telefonen/stänga av den måste jag trycka in knappen mot ett bord/vägg osv, dvs där den blir helt intryckt.. Vad ska jag göra tycker ni? Lämna in telefonen..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett problem.. On/off knappen på min är trasig. Den är som i ett "Mellan"läge, så om jag ska låsa telefonen/stänga av den måste jag trycka in knappen mot ett bord/vägg osv, dvs där den blir helt intryckt.. Vad ska jag göra tycker ni? Lämna in telefonen..?

Hur gammal är den?

Är den under 2 år tror jag det är värt att lämna in den. Sveriges konsumentlagar lär gälla i det här fallet även om det, om den är äldre än 6 månader, är din sak att bevisa att du inte varit ovarsam med mobilen.

Vet folk som fått ny MacBook gratis till opch med efter två år, utan att några extra försäkringar köpts till. Tror Apple heller ger gratis service en gång för mycket än att dra på sig ett dåligt rykte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gammal är den?

Är den under 2 år tror jag det är värt att lämna in den. Sveriges konsumentlagar lär gälla i det här fallet även om det, om den är äldre än 6 månader, är din sak att bevisa att du inte varit ovarsam med mobilen.

Vet folk som fått ny MacBook gratis till opch med efter två år, utan att några extra försäkringar köpts till. Tror Apple heller ger gratis service en gång för mycket än att dra på sig ett dåligt rykte.

Den är max 6 månader.

Jag köpte den genom Halebop.se så jag maila dit och se vad dom säger att jag ska göra, tack i varje fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gammal är den?

Är den under 2 år tror jag det är värt att lämna in den. Sveriges konsumentlagar lär gälla i det här fallet även om det, om den är äldre än 6 månader, är din sak att bevisa att du inte varit ovarsam med mobilen.

Vet folk som fått ny MacBook gratis till opch med efter två år, utan att några extra försäkringar köpts till. Tror Apple heller ger gratis service en gång för mycket än att dra på sig ett dåligt rykte.

3 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...