Jump to content

iPhone 4


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Kompisen har ett problem med sin Iphone 4 samt min bror. Problemet är att dem inte kan skicka musik via blåtanden till en annan mobil. Brorsan ville ha en sak från kompisens mobil så han skickade det men står att det misslyckades.

Igår testade jag skicka en låt till min kompis iphone men står att den inte kunde skicka. Fast både min och hans är synliga han kunde hitta min mobil och jag kunde hitta hans. Eller har Apple gjort så man kan bara skicka saker via Iphone? Det är svårt för mig att lösa problemet då jag inte själv äger en Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kompisen har ett problem med sin Iphone 4 samt min bror. Problemet är att dem inte kan skicka musik via blåtanden till en annan mobil. Brorsan ville ha en sak från kompisens mobil så han skickade det men står att det misslyckades.

Igår testade jag skicka en låt till min kompis iphone men står att den inte kunde skicka. Fast både min och hans är synliga han kunde hitta min mobil och jag kunde hitta hans. Eller har Apple gjort så man kan bara skicka saker via Iphone? Det är svårt för mig att lösa problemet då jag inte själv äger en Iphone.

Fattar ingeting.

Din kompis som har en iPhone kan skicka musik till dig men inte din bror? Och, din kompis som har en iphone kan inte ta emot musik ifrån din bror men han kan ta emot ifrån dig?

Varför skulle dem ha "spärrat" så man bara kan skicka? Vore oerhört dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kompisen har ett problem med sin Iphone 4 samt min bror. Problemet är att dem inte kan skicka musik via blåtanden till en annan mobil. Brorsan ville ha en sak från kompisens mobil så han skickade det men står att det misslyckades.

Igår testade jag skicka en låt till min kompis iphone men står att den inte kunde skicka. Fast både min och hans är synliga han kunde hitta min mobil och jag kunde hitta hans. Eller har Apple gjort så man kan bara skicka saker via Iphone? Det är svårt för mig att lösa problemet då jag inte själv äger en Iphone.

Icke jailbreakade iPhones kan bara skicka filer till/från andra iPhones. Och då är det ändå bara bilder, kontakter och kalendrar, tror jag.

Med jailbreak kan du säga åt dem att ladda ner Celeste. Det är en relativt ny klient som ska fixa bluetooth-överföring som man är van vid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar ingeting.

Din kompis som har en iPhone kan skicka musik till dig men inte din bror? Och, din kompis som har en iphone kan inte ta emot musik ifrån din bror men han kan ta emot ifrån dig?

Varför skulle dem ha "spärrat" så man bara kan skicka? Vore oerhört dumt.

Du försöker ju inte ens förstå.

Agenten: Apple är svinkinkiga med vad som ska skickas till/från iPhones, därför kan man inte skicka låtar "upphovsrättsskyddat material voj voj voj!11!" till varandra via bluetooth. Följaktligen måste man använda någon form av tredjepartsprogram för att kunna skicka låtar och annat skoj till varandra. Lösningen tror jag heter Dropbox och/eller Bump.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du försöker ju inte ens förstå.

Agenten: Apple är svinkinkiga med vad som ska skickas till/från iPhones, därför kan man inte skicka låtar "upphovsrättsskyddat material voj voj voj!11!" till varandra via bluetooth. Följaktligen måste man använda någon form av tredjepartsprogram för att kunna skicka låtar och annat skoj till varandra. Lösningen tror jag heter Dropbox och/eller Bump.

Nje bump accepterar inte musik är jag nästan säker på.

Försökte skicka själv med hjälp av den men fick inte det att funka.

Inte appar heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jaha.. nähe.. Någon som lyckats?

Får felmeddelande 3200 HELA TIDEN :(

Jag får samma problem. Saxat från Apples hemsida:

"Fel 3000-3999 (3002, 3004, 3013, 3014, 3018, 3164, 3194 osv): Fel i 3000-intervallet betyder vanligtvis att iTunes inte kan upprätta kontakt med gs.apple.com-servern på port 80 eller 443. Det kan bero på att inaktuell eller felaktigt konfigurerad säkerhets- eller brandväggsprogramvara stör, att en äldre version av iTunes är installerad, att någon post i filen host omdirigerar förfrågningar till gs.apple.com (se fel 1004 ovan) eller på dina Internet-proxyinställningar. Om du använder en proxy, kan du prova utan en eller med ett fungerande nätverk. Om det inte avhjälper problemet kan du följa stegen i iTunes för Windows: Felsökning av säkerhetsprogramvara. Fel 3014 kan innebära att du måste frigöra mer hårddiskutrymme på datorn innan du försöker återställa igen. Fel 3194 är vanligtvis en indikation på att du inte har den senaste versionen av iTunes installerad"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...