Jump to content

Maten du aldrig lärt dig tycka om


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

Kan äta i princip vilken "vanlig" mat som helst, oliver borträknat. Hade dock aldrig kunnat få i mig musslor, sniglar eller andra slemmiga djur.

Isterband och blodpudding är skitgott om det är rätt tillagat! Blodpudding måste dock ätas med lingon till.

Edit: kom på några saker jag inte gillar. Svamp går helt bort, mest på grund av det hemska utseendet. Mögelost är bara hemskt.

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag äter ta mig tusen allt utom lasange. Men nu på senare tid har jag inte kunnat äta lever, vilket jag har älskat förut.

Morsans levergryta är så jävla god, men jag kan inte få ner levern, den bara växer i munnen och jag börjar klökas.

Sen är jag som "alla" andra och pallar aldrig äta grönsaker. Inte för jag inte har emot att äta det, gillar att ha en god sallad till maten men pallar bara inte. Däremot står jag över helt om det är broccoli, blomkål eller kokta morötter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Min lista:

Sill Har alltid gillat det förut men nu är det *BEEP* äckligt och salt. :sick:

Pulvermos.Det känns så god damn fake,så kemiskt liksom. >_<

Morötter:Innan gillade jag morotsjuice,nu hatar allt som har med morot att göra.

aubergine:Åt det senast igår,ingen hit precis :confused:

Oliver:Äckligt salt. >_<

Edit:Förlåt för mitt omogna uppförande innan.

Redigerad av goar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lasagne tycker jag inte om. Blir sjukt besviken om jag ser att det blir något med köttfärs och sen blir det lasagne. Lök (vitlök undantaget) tycker jag heller inte om. Kan inte lära mig äta vanlig gul lök.

Inte ens rå lök? Brukar själv bara äta själva kärnan :D

En kompis har kommit på varför man tycker om mer och mer saker med åren! Det är för att smaklökarna blir sämre och sämre, man kan helt enkelt inte skillja på bra och dåligt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte hur så många kan tycka att lasagne inte är gott?! Lasagne är den godaste maträtten som finns i världen.

Och jag tror att jag har gjort små framsteg sedan mitt senaste inlägg i den här tråden. Är inte alls lika kräsen för mat längre, även om jag har de där sakerna jag vägrar äta för att det är så vidrigt. Som paprika, bitar av lök, aubergine.. ugh.

Men jag älskar sparris :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte ens rå lök? Brukar själv bara äta själva kärnan :D

Mja, rå lök är visserligen godare än tillagad, men det är istället starkt på något konstigt sätt som blir jobbigt. Typ på samma sätt som pepparrot fast inte så gott. På hamburgare kan det funka ihop med vanlig sallad och så, men aldrig annars.

Kom förresten på att jag gillar senap i perioder. Ganska mystiskt, ibland gillar jag det och äter det gärna på korv eller så, och ibland står jag bara inte ut med det.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...