Jump to content

Maten du aldrig lärt dig tycka om


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

Tänkte höra lite med er om vad ni verkligen inte tycker om, sån mat som bara inte slinker ner.

Min topp 5-lista över mat jag aldrig lärt mig tycka om:

  1. Bönor i största allmänhet, gillar inte den mjöliga konsistensen. (Ärtsoppa går an dock)
  2. Sill, att det alltid ska stå framme på midsommar.
  3. Sushi, behöver inte reflektera över det äns..
  4. Kokta grönsaker, dom blir mjuka, får outhärdlig konsistens.. Nej! Låt grönsakerna vara.
  5. Oliver, maträtten kan vara god i sig.. sen upptäcker man att de petat ner svarta/gröna kulor i den.. då är det bara att kasta för min del.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Slipper helst att äta:

Varma tomater - blörk. Jag har svårt för alla maträtter som smakar mycket varm tomat, tycker de ska avnjutas kalla/rumstempererade!

Oliver - jag gillar olivolja, men att äta oliverna som de är är baske mig inget najs.

Quornbiffar - den enda maträtt jag kan minnas som jag verkligen inte kunde få i mig

Soltorkade tomater - meh, man tror ju att de ska smaka sött, såsom torkade aprikoser och liknande gör. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Kikärtor. Ingen kan på fullaste allvar tycka att det är gott.

2. Majs. Bajs.

3. Ärtor. Vidrigt.

4. Kokta grönsaker. Don't fix what's not broken!?

5. Pulvermos. Har testat det en gång och aldrig igen, till stor del en principsak nu antar jag. Sunkighetsnivå astronomiskt hög.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Kikärtor. Ingen kan på fullaste allvar tycka att det är gott.

2. Majs. Bajs.

3. Ärtor. Vidrigt.

4. Kokta grönsaker. Don't fix what's not broken!?

5. Pulvermos. Har testat det en gång och aldrig igen, till stor del en principsak nu antar jag. Sunkighetsnivå astronomiskt hög.

Du gillar inte grönsaker överhuvudtaget eller? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjas, bönor, you name it! nej, mjöl är inget för mig

Svamp Hojja, tål verkligen inte den mjuka konsistensen, även om jag kan äta om det igår i maten.

Borde vara mer...

Allting sitter väl i hjärnan, jag inbillar man att man valt om det ska vara gott eller inte. Ibland tycker jag att gränsen mellan äckligt och gott kan vara otroligt liten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Kikärtor. Ingen kan på fullaste allvar tycka att det är gott.

2. Majs. Bajs.

3. Ärtor. Vidrigt.

4. Kokta grönsaker. Don't fix what's not broken!?

5. Pulvermos. Har testat det en gång och aldrig igen, till stor del en principsak nu antar jag. Sunkighetsnivå astronomiskt hög.

Håller med om pulvermos, det har fått mig att ha svårt för riktig potatismos också, tyvärr.

Jag är inte kinkig alls, kan nog inte komma på mer än 2-3 rätter/huvuddelar av rätter som jag inte skulle kunna få i mig utan att fara illa av det. Finns några som jag inte ätit på några år för att det "inte är gott", dock kan jag tänka mig att jag skulle förvåna mig själv om jag verkligen provade.

Det finns dock ingenting som jag har prövat i mitt liv som jag inte skulle klara av att äta utan större problem om tillfället kräver det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...