Jump to content

Maten du aldrig lärt dig tycka om


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad husmanskostiga vissa verka vara, har själv aldrig varit i närheten av sylta, isterband osv.

Inte jag heller, och jag klarar mig jättebra utan det. Svensk husmanskost är så fullständigt vedervärdig, och till och med namnen på de flesta maträtterna avskräcker mig. Blodpudding, svartsoppa, sylta, isterband, pitepalt, fläsklägg, brännesnuda..

Kräk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Brocoli. Bara doften av kokt brocoli kan få mig att spy galla. VIDRIGA VIDRIGA GRÖNSAK!

2. Blomkål. Säger exakt samma sak om denna ohyggliga tingelse.

3. Ärtor. I nödfall kan de väl slinka ner, men mycket ovilligt.

4. Äggula. Inget fel på det vita i ägget, det är till och med riktigt gott, men äggulan rör jag inte vid med tång ens!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oliver. Knappt vågat smaka på det men bestämde mig en dag för att ge det en chans. Aldrig mer, blev till att spotta ut i vasken, hah.

Soppa. Vissa soppor kan jag uppskatta, men många soppor för tankarna till kroppsvätskor, urin är det vanligaste. :sick:

Bönor. Dom ser ut som fästingar och är mjöliga. Inget favorit!

Det är allt jag kommer på just nu. Sen tycker jag dock det finns mycket som jag anser inte tillför någonting till maten, som jag därför helst avstår. Praktexempel är ärtor och majs. Små fjantiga grönsaker som finns som någon slags uppfyllnad för att göra en sallad till "mer" sallad. Tycks alltid finnas med i dom vedervärdiga matlådorna från Findus och liknande. Man får liksom en sliskig köttbit, en skinnig sås, någon grå potatis och en hög ärtor till det. Wtf? Dom där färdiga matlådorna är så sjukt bannade hemma hos mig, min morsa tycker inte det är riktig mat och jag skulle nog aldrig kunna BETALA för en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...