Jump to content

Svensk GTA wiki


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 502
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Väl rutet Umberto. Jag har svårt att tro att det här nekas. :(

Mmm, enda bekymret är isf den där GTA IV-sidan..

Egentligen borde vi kanske tala med Kristoffer om vi får använda GTASajten som namn till Wikin? Vi borde få göra det, men för säkerhetens skull?

Ja, jag tänkte på det men jag tror inte att det ska vara några problem, det är ju inte som att någon kommer att tjäna pengar på det här.

Om möjligt så skulle jag kunna hjälpa till med att kontrolläsa, editera artiklar, korrigera fel och lite annat smått och gott. Har en del tid att slå ihjäl mellan lektionerna trots allt.

Welcome aboard.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg precis listan för "indelningen", jag kan såklart också hjälpa till med artikelskorrigering och liknande, hell - jag kan hjälpa till på alla områden jag känner mig säker på, och det gäller väl egentligen allihopa? Alla som behärskar svenska borde ju kunna hjälpa till med att korrigera/rätta? Själva modereringen är väl en annan fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag tänkte på det men jag tror inte att det ska vara några problem, det är ju inte som att någon kommer att tjäna pengar på det här.

Tror inte heller att det är några problem, men säg att hela wikin blir en total flopp, då är det GTAsajtens namn som blir nedsvartat (för att ta otroligt exempel). Du har väl ändå Hultans förtroende nu efter loungens inträde på forumet. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att GTA är något av mina större intressen längre, men jag är som sagts tidigare en wikinörd och att skriva långa artiklar och även underhålla dom är min passion. (det är ju själva upplägget som är gött att göra, och sen få in så mycket länkar till andra till på just den sidan som gör wiki så müsigt). Behöver ni en nattlig gestalt som rår över är jag på för fulla muggar.

Behöver en annan syssla mer än att koda XML/LUA om nätterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

gtasajtensgtawiki_1087861_0.png

:P^_^

I were bored.

Yay. Bättre än default-loggan iaf.

Tror inte heller att det är några problem, men säg att hela wikin blir en total flopp, då är det GTAsajtens namn som blir nedsvartat (för att ta otroligt exempel). Du har väl ändå Hultans förtroende nu efter loungens inträde på forumet. ^_^

Hehe, jag har lite svårt att tro att den skulle faila så hårt att det skadar GTAsajten... :D

--

@Stell: Jävligt najs! Det kommer definitivt att behövas folk som är insatta i hur wikis fungerar.

--

Hur står det till med wiki-kunskaperna hos er andra btw? :(

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja ha en väldigt simpel mindmap.. En liten ihopkoppling. Det får inte finnas konstiga kopplingar som att sidan och R* länkar till Gängen i SA.

Det är ju en huvudartikel om just GTAfranchisen, som ska vara kopplad till R* och även vidare till alla spel. Varje spel ska INTE ha 40xscrolls på en sida, utan ska ha huvuddelen av vad just X handlar om, sen vidare ska finnas grundligare info om X och sen detaljerat på länkade sidor.

Ska vi fördjupa oss långt, typ biografi om R* grundare osv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur står det till med wiki-kunskaperna hos er andra btw? :(

x

Ska vi fördjupa oss långt, typ biografi om R* grundare osv?

Självfallet, även om det kanske inte intresserar andra läsare (fast det gör det ju) så är projektet ett otrolig tillfälle för oss medlemar att dela med oss och förnya kunskaperna om det som förde oss till sidan och forumet, brings a tear to my eye. Dessutom var väl ambitionen att täcka precis allt inom GTA-historian, från GTA III WTC-incident och GTA SA: Hot coffee till T2's börsdykning och Jack Thompson. Det är imo jävligt intressant och det ska bli kul att få reda på en massa nya saker!

Förresten Vicke, visst kan du bättre? Wiki går i ett... ljusare tema... kommer se knepigt ut med en black box.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

x

Självfallet, även om det kanske inte intresserar andra läsare (fast det gör det ju) så är projektet ett otrolig tillfälle för oss medlemar att dela med oss och förnya kunskaperna om det som förde oss till sidan och forumet, brings a tear to my eye. Dessutom var väl ambitionen att täcka precis allt inom GTA-historian, från GTA III WTC-incident och GTA SA: Hot coffee till T2's börsdykning och Jack Thompson. Det är imo jävligt intressant och det ska bli kul att få reda på en massa nya saker!

Förresten Vicke, visst kan du bättre? Wiki går i ett... ljusare tema... kommer se knepigt ut med en black box.

Bra att någon är inne på samma linje. Jag vill, OM det nu ska bli en bra wiki, att det ska täcka allt. Detta ska vara stället alla går till för info om gta på svenska.

ang. logan så nja. Jag skulle faktist vilja se en mörk wiki, typ WoWWiki.

En logga ska inte ha en bg alls.

gtw_1087891_0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...