Jump to content

Svensk GTA wiki


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 502
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

[inster arg smiley] varför låste du den? Hade ju kunnat fixa bild och så annars! Men jag måste defenitivt lära mig lite olika koder och boxar som är användbara!

Fuderar också på om vi verkligen borde ha länkar till svenska wikipedia i vice city artikeln?

Känner på mig att om jag börjar skriva kommer det bli så oseriöst! Vet inte om jag vågar skriva något?

Du kan ju visst redigera om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har ett tips om vad jag kan skriva? :lol:

Tommy Vercetti.

Jag skrev lite kort om Ray Liotta.

Sen kom jag på att man kanske borde ha länkat direkt till Wikipedias artikel. :(

Nejdå, det går bra. :angry:

Jag blir gärna tilldelad en artikel att skriva om. :) Just hollar.

EDIT: Jag är inte så erfaren med wikia's så jag undrar bara hur man skapar en ny artikel? :D

Klicka på en röd länk eller "sök" på det du vill skriva om.

Du kan ju börja med att skriva om en av de röda länkarna i VC-artikeln.

[inster arg smiley] varför låste du den? Hade ju kunnat fixa bild och så annars! Men jag måste defenitivt lära mig lite olika koder och boxar som är användbara!

Fuderar också på om vi verkligen borde ha länkar till svenska wikipedia i vice city artikeln?

Känner på mig att om jag börjar skriva kommer det bli så oseriöst! Vet inte om jag vågar skriva något?

Oops. Var inte meningen att låsa. ><

Sånt som inte rör GTA (exempelvis staden Miami) kan ha en länk till svenska wikipedia, det är iaf så de gör på gta.wikia.com.

Heh, vågar... :naughty: Det spelar inte så stor roll om det inte blir så jättebra eftersom någon annan kan redigera artikeln isf.

---

Ett tips om ni inte är så insatta i hur wikis fungerar är att ni går in på wikipedia och klickar på 'editera' för att se hur textkoden är uppbygd.

---

Guys, jag vill helst inte att det här ska kretsa kring mig bara för att jag requestade wikin. Henkibojj, Kebab, Plaisir m.fl. Show up already! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är där och fipplar lite. :naughty:

Men något artikelskrivande blir det inte, sitter mest och redigerar i folks artiklar. Fixar länkar och annan kodredigering.

Då måste du veta hur det fungerar med textboxarna, det fungerar inte att bara kopiera texten från vanliga wikipedia, man måste göra någon slags mall??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste och måste, om inte annat så kan jag nog luska fram det på ett eller annat vis.

Vad för textboxar är det du syftar på?

De till höger, där det står information om karaktärer, spelet osv

Om du går in för att redigera artiklarna på wikipedia borde ju rimligen kodningen ligga med?

Nej, det fungerar inte. Tror man måste skapa någon sorts mall för att de ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbar på en artikel om Tommy Vercetti. :naughty:

EDIT: Klar. Kan ses här: http://sv.gtasajten.wikia.com/wiki/Tommy_Vercetti

Tog bort spoilers. (GTA: Vice City)

Edit: Hur är det med bilder? Alltså t.ex. egna screenshots från spel. Är det tillåtet att ladda upp bilder på karaktärer etc.?

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog bort spoilers. (GTA: Vice City)

Edit: Hur är det med bilder? Alltså t.ex. egna screenshots från spel. Är det tillåtet att ladda upp bilder på karaktärer etc.?

Det du skrivit i "Storyn" om GTA IV liknar mer något som skulle stå i en recension. Den ger inte mig som knappt spelat GTA IV någon inblick alls i vad den handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...