Jump to content

Svensk GTA wiki


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 502
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det du skrivit i "Storyn" om GTA IV liknar mer något som skulle stå i en recension. Den ger inte mig som knappt spelat GTA IV någon inblick alls i vad den handlar om.

Det var jag som skrev det ursprungligen. Var lite förhastat. Det som mest står om storyn står innan underrubriken för storyn ser jag nu. Lite dumt. Någon kanske kan vara snäll att fixa det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ligger det till med spoilers? Kollar man på engelska wikipedia så står det till och med i vilket uppdrag som en viss karaktär dör. :naughty:

Du använder inte spoilers i wikis, inte heller spoilervarningar på samma artikelsida. Har du en stor spoiler så omdirigerar du det till en sida som tar upp det ämnet, så om vi säger att vi ska lista hela Vice City's storyuppdrag så omdirigerar du till en egen artikel. Det som står på VCartikeln ska inte innehålla några spoilers alls.

VC > Story > Uppdrag --> Uppdrag i VC / Lista av uppdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har gjort en artikel om San Andreas nu. Det är säkert jättedåligt men jag är så trött nu så jag orkar inte bry mig. :)

Det är en bra början. :D

Lyckades du fixa några slags mallar nu Umberto? Syftar då på huvudsidan på wikin.

Nope, det där fixade jag genom att kolla på några andra wikis.

Jag märkte dock att man inte behöver vara admin för att skapa mallar, utan vem som helst kan göra en genom att skriva "mall:NAMN" när man skapar mallartikeln.

Och för er som inte vet vad en mall är så: Här ser ni ett exempel på en. Mallen är den långa rutan till höger.

Vi kommer att behöva såna där.

---

Tack till kobbe som har gjort massa editeringar btw! :teehee:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en bra början. :D

Nope, det där fixade genom att kolla på några andra wikis.

Jag märkte dock att man inte behöver vara admin för att skapa mallar, utan vem som helst kan göra en genom att skriva "mall:NAMN" när man skapar mallartikeln.

Och för er som inte vet vad en mall är så: Här ser ni ett exempel på en. Mallen är den långa rutan till höger.

Vi kommer att behöva såna där.

---

Tack till kobbe som har gjort massa editeringar btw! :teehee:

Ingen orsak, siter å ändrar lite random och fixar det som infaller men har dock inte lyckats fixa mallen till infoboxen (det är så dom heter). Fattar inte hur jag ska få själva rutan. Det andra är inte så svårt.

Tänkte också på hur "långt" man ska gå från varje spel. Ska varje spels vapen, bilar, soundtracks, lista över karaktärer ha en egen artikel? Skapade i alla fall en mall som gör att det länkas till huvudartieln genom att skriva tex {{Main|Vapen i vc}} blir: Huvudartikel: vapen i vc

Btw, bilderna i vc och tommy kanske inte är utan copyright :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...