Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Om tråden finns kvar så får du nog bättre jaktlycka i privata angelägenheter.

jag skummade igenom den för ett tag sen, ligger nånstans i Privata Angelägenheter.

Tack :)

Vad har det ena med det andra att göra? Jag har en intervju som jag ännu inte lagt upp. (otroligt nog)

Det är inte det som är "facit" om det är det du trodde.

Och sluta posta helt illrelevanta "svar". Känns dig rapporterad sucker. :lol: :lol:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har det ena med det andra att göra? Jag har en intervju som jag ännu inte lagt upp. (otroligt nog)

Det är inte det som är "facit" om det är det du trodde.

Och sluta posta helt illrelevanta "svar". Känns dig rapporterad sucker. :lol: :lol:

Asså. Vad är ditt JÄVLA PROBLEM?!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har det ena med det andra att göra? Jag har en intervju som jag ännu inte lagt upp. (otroligt nog)

Det är inte det som är "facit" om det är det du trodde.

Och sluta posta helt illrelevanta "svar". Känns dig rapporterad sucker. laugh_1182782_1.gif/> laugh_1182782_1.gif/>

doh_1193122_0.gif

Sluta rapportera en massa trams din fåntratt. Kryp tillbaka ner i ditt hål igen.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag har två kablar. 2,5mm och 4mm var i omkrets. Jag ska köpa en kabelstrumpa för att slippa sitta med två separata kablar.

Vilken storlek ska jag köpa för att båda ska passa? Räcker det med 8mm eller blir det för tight tror ni?

Är väl bara att räkna? Säker på att du menar omkrets och inte diameter?

Det som lär sätta stopp är väl ändå kontakterna eftersom dessa är större än kabeln?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror du jag skulle fråga om jag visste hur jag skulle räkna? :D

Kabelstrumpan har en diameter på typ K mm. Om du har tvåkablar så kan de bara ligga brevid varandra, dvs "oo" och storleken på kabelstrumpan måste som mest vara kabel1_diameter+kabel2_diameter, se övre kanfigurationen på bilden.

Det kommer ju också att fundera med en kabelstrumpa som är mindre också i och med att kabelstrumpan antagligen är flxibel och inte behöver vara rund och kan därför formas som en ellipse vilket tillåter en mindre diameter än vad jag beskrev ovan. Se den nedre konfigurationen nedan.

Behvöer du inte plats för kontakterna också när du väl sätter i kablarna i strumpan? Varför mäter du kablarna i omkrets?

post-6197-0-65157500-1429192004.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...