Jump to content

Hur ändrar man sitt nick?


Shady_4_life
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kanske du får en varning nu pga att man inte får ha mer än ett konto, fasst det är en jävligt töntig regel imo!

Regeln berör självklart bara de som inte varit värda sitt första konto, eller om man använder sitt nya konto att förstöra med.

Självklart görs undantag ifall användarens enda avsikt är att byta nick.

Otroligt att du/ni inte kunde lista ut det själv.

Används kontona parallellt kommer dock ena eller alternativt båda tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla, om man inte orkar ta sig igenom att kontakta Hultan och få honom att fixa det kan man väl bara skapa ett nytt konto och strunta i det gamla, bara börja om på nytt helt enkelt.

Speciellt om kontot man lämnar efter sig har ~~700 posts och knappast är något som man känner igen.

Ja, för ett igenkännade samt posts på ett internetforum är ju inget man ger upp i första taget....

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Regeln berör självklart bara de som inte varit värda sitt första konto, eller om man använder sitt nya konto att förstöra med.

Självklart görs undantag ifall användarens enda avsikt är att byta nick.

Otroligt att du/ni inte kunde lista ut det själv.

Används kontona parallellt kommer dock ena eller alternativt båda tas bort.

Så sant som det är sagt.

Dubbelkonton är för folk som blivigt bannade men inte kan skilja på ja och nej. En ban är vårt sätt att säga "stick, du är inte välkommen här". Gämför det med att du blir utslängd från en krog. Du går sedan hem och byter om och kommer tillbaka.

Den utslända personen kommer vi inte se från första början, men när vi väl ser honom så slänger vi ut honom igen. Detta kommer göras tills personen tröttnar på att byta om.

Alltså, om en person blir bannad så kan han göra ett nytt account, helt utan att vi vet om det. Oftast slutar det dock med att vi kommer på personen, och hans andra account blir också bannat. (Hemulen är ett bra exempel. Hans andra account blev bannad något år efter att han hade joinat igen.) Denna regeln är glasklar. Har du blivigt permbannad så gäller det livstid. Spelar absolut ingen roll om du har skärpt till dig eller inte. Du har trots allt 5 chanser på dig.

Om du därimot är på denna krog, men någon spiller en drink över dig så går du ändå hem och byter om och kommer sen tillbaka igen.

Alltså, om du har ett account som du är missnöjd med så kan du skapa ett nytt. Vi råder dock personer att ha kvar sina accounts, men finns det hinder som gör att du måste göra ett nytt account (Namnbyten, förlorade passwords) så är det bara att skapa ett nytt account.

Det är dock förbjudet att ta med sig en klon med dina gamla kläder på in på krogen för att sedan kunna göra två saker samtidigt. Detta kommer få dig och din klon utslängd.

Alltså, om du gör ett nytt account när ditt gamla inte är bannad så är det absolut förbjudet att senare börja använda ditt första account igen. Ser vi detta så kommer vi åtgärda detta med en ban på båda accounten.

Skulle du också vara så dryg att du går hem, tar på dig din batman kostym och en vattenpistol kommer vi slänga ut dig illa kvickt.

Alltså, skapar du ett nytt account för att spamma, förstöra eller i övrigt larva dig så kommer alla dina accounts att bannad direkt. Oavsätt om du var bannad innan eller inte.

Sådär, där har ni reglerna ang. dubbelaccounts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så sant som det är sagt.

Dubbelkonton är för folk som blivigt bannade men inte kan skilja på ja och nej. En ban är vårt sätt att säga "stick, du är inte välkommen här". Gämför det med att du blir utslängd från en krog. Du går sedan hem och byter om och kommer tillbaka.

Den utslända personen kommer vi inte se från första början, men när vi väl ser honom så slänger vi ut honom igen. Detta kommer göras tills personen tröttnar på att byta om.

Alltså, om en person blir bannad så kan han göra ett nytt account, helt utan att vi vet om det. Oftast slutar det dock med att vi kommer på personen, och hans andra account blir också bannat. (Hemulen är ett bra exempel. Hans andra account blev bannad något år efter att han hade joinat igen.) Denna regeln är glasklar. Har du blivigt permbannad så gäller det livstid. Spelar absolut ingen roll om du har skärpt till dig eller inte. Du har trots allt 5 chanser på dig.

Om du därimot är på denna krog, men någon spiller en drink över dig så går du ändå hem och byter om och kommer sen tillbaka igen.

Alltså, om du har ett account som du är missnöjd med så kan du skapa ett nytt. Vi råder dock personer att ha kvar sina accounts, men finns det hinder som gör att du måste göra ett nytt account (Namnbyten, förlorade passwords) så är det bara att skapa ett nytt account.

Det är dock förbjudet att ta med sig en klon med dina gamla kläder på in på krogen för att sedan kunna göra två saker samtidigt. Detta kommer få dig och din klon utslängd.

Alltså, om du gör ett nytt account när ditt gamla inte är bannad så är det absolut förbjudet att senare börja använda ditt första account igen. Ser vi detta så kommer vi åtgärda detta med en ban på båda accounten.

Skulle du också vara så dryg att du går hem, tar på dig din batman kostym och en vattenpistol kommer vi slänga ut dig illa kvickt.

Alltså, skapar du ett nytt account för att spamma, förstöra eller i övrigt larva dig så kommer alla dina accounts att bannad direkt. Oavsätt om du var bannad innan eller inte.

Sådär, där har ni reglerna ang. dubbelaccounts.

Haha! :cry: I made it out of this one ;) men kan jag inte bara be er ta bort mitt gamla account nu ist då??? "shady_4_life" hette jag om nu ni undrar..

och sen det här med ang. att man inte bara lämnar ett account för man har många posts, eller är igenkänd? asså, killar, detta är internet, betyder ett igenkännande så mkt för er över nätet, så har ni problem va.. :huh:

dom som nu kanske kände igen mig på detta forumet kommer nog ganska kvikt lista ut att jag bytat namn bara, särskilt med tanke på att det står i min sig.

well, stäng tråden om ni vill nu,ser inget syfte med den mer..

thx for all folks :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! ;) I made it out of this one :) men kan jag inte bara be er ta bort mitt gamla account nu ist då??? "shady_4_life" hette jag om nu ni undrar..

och sen det här med ang. att man inte bara lämnar ett account för man har många posts, eller är igenkänd? asså, killar, detta är internet, betyder ett igenkännande så mkt för er över nätet, så har ni problem va.. :mellow:

dom som nu kanske kände igen mig på detta forumet kommer nog ganska kvikt lista ut att jag bytat namn bara, särskilt med tanke på att det står i min sig.

well, stäng tråden om ni vill nu,ser inget syfte med den mer..

thx for all folks :unsure:

Vi varken kan eller får ta bort accounts. Vill folk inte ha kvar dom så får dom helt enkelt ge fan i dom.

Ang. det andra. Jag har hängt här i 6 år, jag har drygt 14.000 posts. Alla vet vem jag är här. Skulle jag skapa ett nytt account bara för jag inte trivs med mitt namn? I don't think so. Snarare du som har problem att inte förstå innerbörden på igenkännande och kändisskap. (För du verkar tro att det är samma att vara igenkänd och I-kändis, vilket är totalt fel)

Ingen visste vem du var innan, färre kommer veta vem du är nu. Enjoy your time!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, för ett igenkännade samt posts på ett internetforum är ju inget man ger upp i första taget....

2815 poster och medlem sedan snart sju år tillbaka. Jag tror du vill behålla ditt nick "FerkurZ", ja.

Ang. det andra. Jag har hängt här i 6 år, jag har drygt 14.000 posts. Alla vet vem jag är här. Skulle jag skapa ett nytt account bara för jag inte trivs med mitt namn? I don't think so. Snarare du som har problem att inte förstå innerbörden på igenkännande och kändisskap. (För du verkar tro att det är samma att vara igenkänd och I-kändis, vilket är totalt fel)

Ingen visste vem du var innan, färre kommer veta vem du är nu. Enjoy your time!

Haha, QFT. :cry: Jag skaffade mitt nick "Henkibojj" som en saitr/ett förlöjligande av Lunarstormkulturen, när jag halvt om halvt blev "påtvingad" att skaffa Lunarkonto eftersom alla börjat skaffa det då. Det var väl den första riktigt stora internetcommunityn som fanns på den tiden. Själv tyckte jag det var löjligt och att se fjortispacket skriva "kjamizzar" i varenda mening störde mig ordentligt. Så var det dags för mig att skaffa konto, och eftersom jag inte ville ha nåt "Henrik" eller "cool_henrik_man" så gjorde jag ett överdrivet nickname - HenkiBojj - för att påvisa hur löjligt rubbet var.

Hittade sen Gtasajten och hade inte nåt bättre nick i huvudet. Då och då ångrar jag att jag inte bytt nick än, men man kan ju inte bara byta identitet helt och hållet. StellHell är coolt IMO, Henkibojj är det verkligen inte. Jag brukar föredra att folk kallar mig Henki, åtminstone online. Henkibojj är löjligt men i och med att det blivit min identitet kan jag inte byta hipp som happ.

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill ändra mitt nick till Cyper. Hatar nicket ''Cyprez'', låter som en flod med blod. Punktsladda. Hultan har tydligen så mycket jobb att han inte hinner med det.

Ser fram emot att få ändra det i år. Har trots allt väntat över ett år på detta.

Edit: Vill inte ha det här jävla slampnamnet. :P

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det ingen funktion som gör att även admins kan byta namn på användare? Nu när Hultenius inte har tid med sådant så vore väl det en bra lösning? Men det kanske inte är något som admin/mod-kåren vill hålla på med?

Får försöka fråga honom nästa gång han dyker upp, när nu det blir. :rolleyes:

Jag vet inte. Tvivlar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...