Jump to content

Starcraft II: Wings of Liberty


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Bump

Fick tillbaka datorn för ett tag sen och har börjat lira som fan på sistone. En kompis till mig har på nåt sätt blivit kompis med ett par master spelar genom LF Team chatten så han och jag har spelat lite med dom och de har lärt oss några schyssta trick så nu vinner vi typ hela tiden när vi spelar med våra IRL mates. (troligen är nog för att vi rankade i bronze för jätte länge sen) men fast vi vinner så rankar vi inte upp? Någon som vet hur ranking systemet funkar? Ett tag så låg vi 1 i vår liga och vann fast vi ranka inte upp ändå. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump

Fick tillbaka datorn för ett tag sen och har börjat lira som fan på sistone. En kompis till mig har på nåt sätt blivit kompis med ett par master spelar genom LF Team chatten så han och jag har spelat lite med dom och de har lärt oss några schyssta trick så nu vinner vi typ hela tiden när vi spelar med våra IRL mates. (troligen är nog för att vi rankade i bronze för jätte länge sen) men fast vi vinner så rankar vi inte upp? Någon som vet hur ranking systemet funkar? Ett tag så låg vi 1 i vår liga och vann fast vi ranka inte upp ändå. :(

Det tar ett tag samt ett par förluster innan systemet vet var man ska ligga. Om ni nu är påväg upp alltså, kolla i match history och se vilken liga de ni oftast möter ligger i, då kommer ni förmodligen bli uppflyttade dit efter ett tag.

---

Jag och en polare misslyckades stenhårt på våra placementmatcher i 2v2 och hamnade i bronze. Vi bestämde oss för att gå dubbel 6pool varje match, 16 raka vinster blev det. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tar ett tag samt ett par förluster innan systemet vet var man ska ligga. Om ni nu är påväg upp alltså, kolla i match history och se vilken liga de ni oftast möter ligger i, då kommer ni förmodligen bli uppflyttade dit efter ett tag.

---

Jag och en polare misslyckades stenhårt på våra placementmatcher i 2v2 och hamnade i bronze. Vi bestämde oss för att gå dubbel 6pool varje match, 16 raka vinster blev det. ^^

Jag brukar ha som regel att kolla vad de vi möter ligger och för det mesta så står det att deras TOP rank i respektive liga är Plat/diamond fast jag antar att de fortfarande kan vara bronze i den set-up de lirade när vi mötte dom. :)

Btw, Spelar det nån roll om man förlorar ibland? För vi brukar bli så att vi först möter Teams Even - vi vinner, Slightly favored - vi vinner, favored - vi vinner sen blir det favored igen och då får vi SUPERMEGA pisk av några diamond killar... typ :)

Antar att det är likadant i 1v1 för att ranka upp?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Alright so. Något tips på hur man kan bli mer snabbare och komma ihåg grejer?

Jag har lekt runt med Terran och Protoss och insett att 3racks som terran och 4gate som protoss funkar superb, problemet med mig är att, direkt när jag börjar bygga på min armé så glömmer jag bort saker på sidan.

Jag glömmer alltid, ALLTID, bort att fortsätta spawna supply depots/pylons. Och jag är sjuuuuuuuuuuuuukligt seg när det gäller air, jag har kollat guider, jag har läst guider, men ändå fastnar jag alltid på min ground armé och glömmer bort resten, så hur göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alright so. Något tips på hur man kan bli mer snabbare och komma ihåg grejer?

Jag har lekt runt med Terran och Protoss och insett att 3racks som terran och 4gate som protoss funkar superb, problemet med mig är att, direkt när jag börjar bygga på min armé så glömmer jag bort saker på sidan.

Jag glömmer alltid, ALLTID, bort att fortsätta spawna supply depots/pylons. Och jag är sjuuuuuuuuuuuuukligt seg när det gäller air, jag har kollat guider, jag har läst guider, men ändå fastnar jag alltid på min ground armé och glömmer bort resten, så hur göra?

Man spelar och tillslut kommer man ihåg.

Edit: lät ganska drygt

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man spelar och tillslut kommer man ihåg.

Edit: lät ganska drygt

Drygt men sant dock. Hotkeys är otroligt viktigt också, CC/nexus på 4 och övriga byggnader på efterföljande 6-8 (är vad jag kör med, men skulle rekommendera det starkt). Hjälper otroligt, gör det som vana att hoppa mellan hotkeysen (byggnaderna) och se till att alla ALLTID har konstant produktion. När man får flyt på detta kommer man flyga upp mot diamond i all världens fart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...