Jump to content

Starcraft II: Wings of Liberty


VickeX
 Share

Recommended Posts

Mjo, men om man skulle jämföra alpha-versionen av SC2 med den färdiga version så skulle de nog skilja sig rätt mycket också ;>

Annars tänkte jag mest på SC1 <> SC2.

Nja, SC2-alphan skiljer sig mycket men inte SÅ mycket... Kolla på dem, Starcraft-alfan såg ju ut som något NES-spel :mellow:

Sedan, vem bryr sig om det är självklart att de skiljer sig. Det är häftigt att kolla på ändå B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, SC2-alphan skiljer sig mycket men inte SÅ mycket... Kolla på dem, Starcraft-alfan såg ju ut som något NES-spel :mellow:

Sedan, vem bryr sig om det är självklart att de skiljer sig. Det är häftigt att kolla på ändå B)

Jo, det är klart att det är. Det bevisar ju hur snabbt både teknologin och Blizzard utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har klarat ut kampanjen nu, tyvärr var det en jävla idiot på Flashback som spoilade slutet för mig, när nästa expansion kommer ska jag fanimej inte läsa i en enda forumtråd tills jag har klarat spelet. Oavsett så var det hett himla fint slut! B)

P.S kan någon moderator/admin byta namn på den här tråden till "Starcraft II: Wings of Liberty" och plocka bort "Dot.Dot.Dot"? Tvivlar på att något annat än SC2 kommer att diskuteras här, och undertiteln tycker jag bara är väldigt ful. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har klarat ut kampanjen nu, tyvärr var det en jävla idiot på Flashback som spoilade slutet för mig, när nästa expansion kommer ska jag fanimej inte läsa i en enda forumtråd tills jag har klarat spelet. Oavsett så var det hett himla fint slut! B)

P.S kan någon moderator/admin byta namn på den här tråden till "Starcraft II: Wings of Liberty" och plocka bort "Dot.Dot.Dot"? Tvivlar på att något annat än SC2 kommer att diskuteras här, och undertiteln tycker jag bara är väldigt ful. :mellow:

Vet inte vad jag tänkte på när jag skrev Dot.Dot.Dot. Hehe.

Hur som helst så tycker jag att tråden ska få fortsätta vara en tråd för Starcraft överhuvud taget. Den kanske kan döpas om till "StarCraft" helt enkelt, och ha en undertitel som "SC, SC2 och Expansions"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vad jag tänkte på när jag skrev Dot.Dot.Dot. Hehe.

Hur som helst så tycker jag att tråden ska få fortsätta vara en tråd för Starcraft överhuvud taget. Den kanske kan döpas om till "StarCraft" helt enkelt, och ha en undertitel som "SC, SC2 och Expansions"

Men det ser inte lika estetiskt snyggt ut :mellow:

---

Har inte velat spela multiplayer förrän nu när jag klarat av kampanjen. Jag är SJUKT rostig nu, men tack vare att jag betatestade så är jag ändå bra i förhållande till alla nya spelare så jag vann 5-0 på mina placementmatcher och hamnade i Platinum.

I alla fall tänkte jag dela med mig av sista gamet:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/xelnaga_zvt.SC2Replay

Jag spelade inte särskilt bra (inte motståndaren heller egentligen) men sista striden är hysteriskt rolig så jag tycker folk borde se den! Ni kan ju spola till slutet om ni inte orkar se mitt rostiga macro. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I vilket program öppnar man den?

_____

Tuffar fram i kampanjen i mitt egna tempo, förresten - har precis klarat "utrota de infesterade kolonierna under dagtid"-uppdraget.

Du tittar i Starcraft2 :)

Finns det bara en campaign för Terran i Wings of Liberty? Har kört nåt uppdrag som Protoss men förutom det är man bara Terran. Får man prova på Zerg nå i campaign? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du tittar i Starcraft2 :)

Finns det bara en campaign för Terran i Wings of Liberty? Har kört nåt uppdrag som Protoss men förutom det är man bara Terran. Får man prova på Zerg nå i campaign? :D

Det finns några speciella Protoss-uppdrag som knyts in i storyn, men nej, man får inte spela något som Zerg i kampanjen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och min lagkamrat hamnade just som rank 2 i vår 2v2 platinumliga. Problemet var att det bara var 2 lag i den... :)

Om någon vill träna 1v1 eller spela 2v2 så är det bara att dra iväg ett meddelande till DrStoopid (196), jag är nästan alltid på. Jag ligger väl runt undre/medel platinum i skill som Zerg, brukar spela Terran i 2v2 och där behöver macrot jobbas på en hel del men runt guld skulle jag nog kunna lägga mig. Med Protoss är jag undre brons eller lägre antar jag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, hade problem igår med att mina Achievements jag fick i kampanjen inte sparades. Någon annan? Har förresten kommit dit man skulle välja uppdrag mellan att utrota

Dr. Hansons zerg-infesterade kolonister, eller att hjälpa dem genom att slåss mot Protoss. Protoss-queen-tjejen såg fett läskig ut, så jag tog hennes sida. Sjukt jobbigt uppdrag fick man, man skulle besegra en massa zerg-baser som hela tiden ynglade av sig.

Jag måste bli bättre på att anfalla flera ställen samtidigt, tror jag! Bra cutscene efter uppdraget,

där hon förvandlades till en zerg.

Vad hände om man inte valde det andra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, hade problem igår med att mina Achievements jag fick i kampanjen inte sparades. Någon annan? Har förresten kommit dit man skulle välja uppdrag mellan att utrota

Dr. Hansons zerg-infesterade kolonister, eller att hjälpa dem genom att slåss mot Protoss. Protoss-queen-tjejen såg fett läskig ut, så jag tog hennes sida. Sjukt jobbigt uppdrag fick man, man skulle besegra en massa zerg-baser som hela tiden ynglade av sig.

Jag måste bli bättre på att anfalla flera ställen samtidigt, tror jag! Bra cutscene efter uppdraget,

där hon förvandlades till en zerg.

Vad hände om man inte valde det andra?

Tror inte du ska behöva attackera på flera ställen samtidigt, macra bara upp en stor arme med vikingar och se till att alltid stoppa baserna innan hatcheryt har blivit klart. Om man väljer det andra uppdraget så blir inte doktorn en zerg utan överlever.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...