Jump to content

Starcraft II: Wings of Liberty


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • 4 months later...

Gjorde en av mina bästa rundor som Zerg 1v1. Six Poolade o satte dessa Zerglings till Terrans kamp gjorde så deras workers hade fullt upp med att laga tre supplydepots. Så satte en wave till ner dit fast till deras ramp. Expanda på samma gång precis vid rampen lät pengarna komma in till jag kunde expanda över ena halvan av mappen samlade ut en armé som vaktade rampen samt basen närmast deras bas.

Tiden gick han gjorde tre försök att attackera min bas som var vid hans ramp men misslyckades sen försökte han med min huvudbas han misslyckades. Började ta ut mutalisks scoutade kartan såg att han hade expandat men han bara ta ut få tal SCVs sen var allt borta på den basen ca 3-5min senare han expandade igen men misslyckades även där. Eftersom jag hade stor kontroll över hela mappen tog ca 40min sen var matchen över då han quitade då all hans resource var slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde en av mina bästa rundor som Zerg 1v1. Six Poolade o satte dessa Zerglings till Terrans kamp gjorde så deras workers hade fullt upp med att laga tre supplydepots. Så satte en wave till ner dit fast till deras ramp. Expanda på samma gång precis vid rampen lät pengarna komma in till jag kunde expanda över ena halvan av mappen samlade ut en armé som vaktade rampen samt basen närmast deras bas.

Tiden gick han gjorde tre försök att attackera min bas som var vid hans ramp men misslyckades sen försökte han med min huvudbas han misslyckades. Började ta ut mutalisks scoutade kartan såg att han hade expandat men han bara ta ut få tal SCVs sen var allt borta på den basen ca 3-5min senare han expandade igen men misslyckades även där. Eftersom jag hade stor kontroll över hela mappen tog ca 40min sen var matchen över då han quitade då all hans resource var slut.

Du kunde ha vunnit efter 12 minuter istället för 40. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kunde ha vunnit efter 12 minuter istället för 40. ;)

Hm how? Lät han iaf vara fred ett tag tänkte inväntar tills hans resources är slut istället sen kan jag slå till. När jag tydligen hade skjutit ner all plan han hade så gav han upp hoppet om att fortsätta. Lyckades vinna ca 5 matcher med zerg six poolade igen (yes i did!) sen gjorde jag samma sak som igår när jag mötte en terran igen.

Fast då ringde jävla fkassan mitt i allt o förstörde det hela när jag hade alla exp punkter och vart så pass distraherad av att hon från fkassan babblade på så quitade jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Har börjat lira SC2 igen efter uppehåll börjar lära mig att spela som Toss men har ett jäkla problem är kvar i bronze ligan då jag spelar oftast 2v2 med en IRL vän vi har tagit oss till Silver än så länge och försöker ta oss till gold.

Men problemet för mig att spela som Toss 1v1 är när man möter en Terran då han mass ruschar efter ca 10min med massa mariner/maraduer(?) samt medivacs.

Har några Zealot och två kanoner samt stalkers men ändå går det inte lyckades en gång men då hade jag 6-7 gates o warpade in undertiden. Finns det andra sätt att klara en sån här push?

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat lira SC2 igen efter uppehåll börjar lära mig att spela som Toss men har ett jäkla problem är kvar i bronze ligan då jag spelar oftast 2v2 med en IRL vän vi har tagit oss till Silver än så länge och försöker ta oss till gold.

Men problemet för mig att spela som Toss 1v1 är när man möter en Terran då han mass ruschar efter ca 10min med massa mariner/maraduer(?) samt medivacs.

Har några Zealot och två kanoner samt stalkers men ändå går det inte lyckades en gång men då hade jag 6-7 gates o warpade in undertiden. Finns det andra sätt att klara en sån här push?

Vid 10 minuter borde du ha minst colossi (eller templars, beroende på vilken techpath du går) och med några forcefields borde det inte vara något problem.

Mitt råd till dig är att gå på 4gate bara. Du kan göra det i varje matchup och det är ett bra sätt att träna mechanichs. Gör du rätt kommer du vinna varje match i bronze.

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vid 10 minuter borde du ha minst colossi (eller templars, beroende på vilken techpath du går) och med några forcefields borde det inte vara något problem.

Mitt råd till dig är att gå på 4gate bara. Du kan göra det i varje matchup och det är ett bra sätt att träna mechanichs. Gör du rätt kommer du vinna varje match i bronze.

Mja kollade på den där 4 gate taktiken men kunde inte matcha tiden som på videon har för mig den var postad i denna tråd.

Eftersom jag inte direkt vet även vad en Terran kör har hänt ett antal gånger dem gör banshees även så jag brukar sätta två kanoner vid rampen samt två kanoner vid basen runt probesen.

Samt så sitter jag även nu o tränar på att lära sig micro under matcherna.

Men om jag inte blir early rushad av marines/marauder så brukar jag mass producera Void Raids ca 10-15st sen gå till attack under tiden dem är på väg till motståndaren så fortsätter jag producerar ut mera och har märkt att det går skit bra med den taktiken.

Samt om jag och polarn kör 2v2 om vi bägge kör toss så har vi så att han går Voids/carriers och jag en massa stalkers vi har märkt att det funkar än sålänge

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm, mot Terran så är voidray något av det sämsta du kan bygga. Marines äter voidrays hur enkelt som helst. Det du behöver är AOE-damage, och voidray är raka motsatsen eftersom den gör mer och mer skada ju längre den fokuserar på ett enskilt mål.

Följ skiten, du vinner i bronze. ezpz.

Redigerad av Gof
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm, mot Terran så är voidray något av det sämsta du kan bygga. Marines äter voidrays hur enkelt som helst. Det du behöver är AOE-damage, och voidray är raka motsatsen eftersom den gör mer och mer skada ju längre den fokuserar på ett enskilt mål.

Följ skiten, du vinner i bronze. ezpz.

Tackar ska nöta in videon sen testa det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...