Jump to content

Starcraft II: Wings of Liberty


VickeX
 Share

Recommended Posts

Oh tackar har lärt mig ganska mycket nu från videon. Men förstår inte hur han bygger ut supply depots så jävla snabbt trycker han bara på en sen snabbt V-->S o placerar snabbt för man ser inte de i videon. Ska nötta videon o följa så jag får exakt samma tider som han. O vad är detta APM han pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh tackar har lärt mig ganska mycket nu från videon. Men förstår inte hur han bygger ut supply depots så jävla snabbt trycker han bara på en sen snabbt V-->S o placerar snabbt för man ser inte de i videon. Ska nötta videon o följa så jag får exakt samma tider som han. O vad är detta APM han pratar om?

Apm = Actions Per Minute, är väl klick du gör per minut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Erm jag har haft spelet ca några veckor nu och är inte speciellt bra. Men kör 1v1 i bronze league och 2v2 i silver league. Kom bara på en egen taktik som gjorde att jag vann med att bygga ut SCVs Supply depot barrack efter barracken eller innan så brukar jag bygga upp en Refinery o sätta tre SCVs på. Samt uppgradera mitt CC så jag kan få MULE. Efter så bygger jag ut en massa starports o tar ut en massa Banshee om jag har jävligt tur så brukar jag klara rundan på 16min gjorde det dem 3 första matcherna.

O jag vet inte vad jag ska köra för taktik nu om jag ska börja köra med Bio taktiken om den nu hette så eller som du skrev som du började med Meck taktiken. Testade Protoss men gillar dem men tycker det är lite drygt o speciellt så OP men tar sjuhelvetes tid att bygga ibland. Zerg testade jag en match gick inte så bra att lära sig.

EDIT hoppas du fattade är rätt så trött.

EDIT 2: Använder ofta hotkeys samt macros för att nå o bygga ut saker snabbare.

Haha. ^_^ Videon Dr.Stupid postade är bra! Det är bara att få in i ryggmärgen att alltid producera units och aldrig bli supplyblockad så kommer du skyrocketa ut från bronze direkt (om du ens bryr dig om det. inget fel med att bara spela för att ha roligt!) :D

Min charcode och idcode finns någon/några sidor bak i tråden. Bara fråga ingame om du vill något =D

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sure gof. Vafan gör jag för fel när jag följer taktiken? Jag gör som han gör i videon med att ta ut 10 SCVs när 10:e kommer ut bygger jag min första supply depot. Tar ut en gubbe till så jag har 11/11 när den kommer ut så är supplyin klar o bygger genast Barracken då när den når nästan 50% av barracken tills den är klar så drar jag ut en refinery o sätter två SCvs på han då har alltså klockan nått runt 4-5min. Och jag har en ensam SCVs som bygger supply depots o en som bygger barracker hela tiden. Gör som han gör första addonet till barracken så är det reactor nästa techlab nästa reactor osv. O bygger ut en armé men det är nånstans där jag gör fel.

För undertiden jag tar ut armén o bygger konstant SCVs o supply depots så lyckas alltid motståndaren stänga in mig ibland. Finns det nåt snabbare sätt att hålla sig till tidsramen eller är det bara öva öva öva på taktiken? För jag lyckades vinna 2 matcher om jag minns rätt igår med den taktiken men förlorade resten. Så från 40 nånstan så halkade jag tillbaka till 62-64.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DrStupid vill tacka dig för taktiken nu länkade börjar funka som fan nu :D Fått 5 vinster redan idag 3 av dem så har folk quitat pga jag har blivit favored o slog en top 20 spelare nu. O fått en del achivments så som Solo hot streak 3, Flygin solo, Terran macro master, Denied. SÅ ligger på rank 36 nu med 161p :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör ni för att laddra? Jag får ångest över att starta 1v1, vet att jag kmr förlora om jag möter Terran och min ZvZ är typ flip a coin. Hur hanterar ni förluster? Själv blir jag mad as fuck och RQ:ar... <_<

also; How does one defeat Mech? O.o

Jag har alltid problem med att börja första matchen, men när jag väl har börjat brukar det bli någon timme minst. Jag brukar skriva "dat amove" och droppa när jag möter protoss, annars bara gg. =D

Om du möter en som kör på massvis med thors så kör du ultra/roach. Är det ett litet antal thors så broodlords. Techswitcha som fan!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...