Jump to content

Starcraft II: Wings of Liberty


VickeX
 Share

Recommended Posts

Spelet i sig är inte svårt imo (jämför bara med brood war lolol) men alla som spelar multiplayer nuförtiden har någon form av koll på mechanics och builds, så vill man inte bli totalt överkörd så måste man ge det lite tid. Dock är det helt klart värt det, spel där det alltid finns något att förbättra är de som håller i längden! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halloj !

Några polare har nyss börjat lira igen och jag tänkte också börja köra igen. Dom har börjat spela rätt mycket 1v1 (båda är high diamon ~)

Tänkte höra om det är någon som har något bra tips på att komma igång igen (alt lätta builds att komma igång med), var ~plat som random i 1v1 förut och har inte bestämt mig vilken ras jag ska välja heller... :)

Edit; ni får gärna säga vilken ras jag ska börja lira.

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halloj !

Några polare har nyss börjat lira igen och jag tänkte också börja köra igen. Dom har börjat spela rätt mycket 1v1 (båda är high diamon ~)

Tänkte höra om det är någon som har något bra tips på att komma igång igen (alt lätta builds att komma igång med), var ~plat som random i 1v1 förut och har inte bestämt mig vilken ras jag ska välja heller... :)

Edit; ni får gärna säga vilken ras jag ska börja lira.

Komma igång igen vettefan. Spela bara :- D Lägg till mig ifall du vill gibba 1on1 någon gång. Brukar annars bara köra ladder och 3v3. gof.163 ^_^

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har rätt ofta problem med att få mitt SC2 att funka. Multiplayer-fliken bara står och rullar och jag kan inte invitas till andras spel korrekt. Jag har kommit fram till att det är cachefilerna som är korrupta och förr har det funkat att ta bort hela mappen i Application Data, men det funkar inte längre och jag har för mig att jag ominstallerat förr utan framgång.

Tog bort mappen flera gånger igår och försökte få ordning på det, men det hjälpte inte helt. Ska man ta bort cachemappen helt och även ominstallera spelet eller vad gör man? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har rätt ofta problem med att få mitt SC2 att funka. Multiplayer-fliken bara står och rullar och jag kan inte invitas till andras spel korrekt. Jag har kommit fram till att det är cachefilerna som är korrupta och förr har det funkat att ta bort hela mappen i Application Data, men det funkar inte längre och jag har för mig att jag ominstallerat förr utan framgång.

Tog bort mappen flera gånger igår och försökte få ordning på det, men det hjälpte inte helt. Ska man ta bort cachemappen helt och även ominstallera spelet eller vad gör man? :(

Jag har haft ett liknande problem. Löste det genom att avinstallera alltihop (manuellt sitta och ta bort i registret bl.a, en jävla pina) och installera om.

Liga, ras? =D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft ett liknande problem. Löste det genom att avinstallera alltihop (manuellt sitta och ta bort i registret bl.a, en jävla pina) och installera om.

Liga, ras? =D

1. Ok, det borde ju inte vara några problem.

2. Haha, knappast nån hög rang, inte :D Har spelat max femton matcher med brorsan och vi kom i den lägsta klassen möjliga, tror jag. Och jag kör bara Terran för jag har inte kommit så långt. I SC1 var jag helt okej på Zerg däremot :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Nån som har bra Terran taktik? Skull uppskattat har bara läst lite taktiker hur man counter attackar Zerg. O sett någon video. Testade min lilla egna taktik funkade i 3 matcher men sen funkar den bara till o från.

Ptja, vad kör du för någonting nu? Vad är det du dör till? Vilken liga är du i? (Mest för att veta ifall dina motståndare kommer göra något fuckat eller spela "rätt") Mer info ty! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ptja, vad kör du för någonting nu? Vad är det du dör till? Vilken liga är du i? (Mest för att veta ifall dina motståndare kommer göra något fuckat eller spela "rätt") Mer info ty! :D

Erm jag har haft spelet ca några veckor nu och är inte speciellt bra. Men kör 1v1 i bronze league och 2v2 i silver league. Kom bara på en egen taktik som gjorde att jag vann med att bygga ut SCVs Supply depot barrack efter barracken eller innan så brukar jag bygga upp en Refinery o sätta tre SCVs på. Samt uppgradera mitt CC så jag kan få MULE. Efter så bygger jag ut en massa starports o tar ut en massa Banshee om jag har jävligt tur så brukar jag klara rundan på 16min gjorde det dem 3 första matcherna.

O jag vet inte vad jag ska köra för taktik nu om jag ska börja köra med Bio taktiken om den nu hette så eller som du skrev som du började med Meck taktiken. Testade Protoss men gillar dem men tycker det är lite drygt o speciellt så OP men tar sjuhelvetes tid att bygga ibland. Zerg testade jag en match gick inte så bra att lära sig.

EDIT hoppas du fattade är rätt så trött.

EDIT 2: Använder ofta hotkeys samt macros för att nå o bygga ut saker snabbare.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bio är imo otroligt mycket bättre än mech om man vill förbättra sina mechanics (vilket man vill).

Det finns en riktigt bra guide på teamliquid som hjälper till att förbättra ens macro (att bygga arbetare, arme, upgraderingar etc) snabbare än om man har fokus på något annat. Det kommer göra dig till en mycket bättre spelare. Däremot om du inte finner nöje i att bli så bra som möjligt snabbt utan snarare vill leka runt med olika enheter och builds så är det bättre att hoppa över den tror jag :P

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=315507

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...