Jump to content

Starcraft II: Wings of Liberty


VickeX
 Share

Recommended Posts

Hur många lirar Terran 1v1 här? Vilken buildorder kör ni med? Försöker lära mig bli lite bättre, för jag är rätt kass :(

Spelar inte terran (1v1 iaf) men en enkel klassiker som funkar i de lägre ligorna är mass Marine/Marauder/Medivac och blanda in lite tanks/thors när det närmar sig lategame. Fokusera på att ha koll på ditt macro (produktion av enheter, workers, expansioner, uppgraderingar etc) överlag så kommer du snabbt bli bättre. Ska man göra mer avancerade saker med terran (mech, ghosts, banshees, hellions) brukar det krävas en hel del micro, vilket ofta får ditt macro att lida om du inte är väldigt skillad.

HuskyStarcrafts videotutorial för 3rax från betan håller fortfarande vad jag vet, pröva att starta med den:

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar inte terran (1v1 iaf) men en enkel klassiker som funkar i de lägre ligorna är mass Marine/Marauder/Medivac och blanda in lite tanks/thors när det närmar sig lategame. Fokusera på att ha koll på ditt macro (produktion av enheter, workers, expansioner, uppgraderingar etc) överlag så kommer du snabbt bli bättre. Ska man göra mer avancerade saker med terran (mech, ghosts, banshees, hellions) brukar det krävas en hel del micro, vilket ofta får ditt macro att lida om du inte är väldigt skillad.

HuskyStarcrafts videotutorial för 3rax från betan håller fortfarande vad jag vet, pröva att starta med den:

Schysst, tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snabb fråga.

Om man redan har spelet i ägo, men ändå beställer Collectors Edition ENBART för fräna in-game grejer, får man de grejerna på sitt ursprungliga account eller måste man göra ett nytt för att få tillgång till dessa grejor?

En kompis till mig sa att in-game grejerna får man bara om man gör ett nytt account med spelet som följer med i CE.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snabb fråga.

Om man redan har spelet i ägo, men ändå beställer Collectors Edition ENBART för fräna in-game grejer, får man de grejerna på sitt ursprungliga account eller måste man göra ett nytt för att få tillgång till dessa grejor?

En kompis till mig sa att in-game grejerna får man bara om man gör ett nytt account med spelet som följer med i CE.

Är osäker men med tanke på hur Blizzard är så skulle jag gissa på att de sakerna är knutna till CE-nyckeln. Skulle tro att de gjort så i alla fall för att förhindra att sakerna säljs på t.ex. ebay.

Also, för er som är trötta på att behöva spara och flytta runt replays så rekommenderar jag SC2Gears: http://sites.google.com/site/sc2gears/

Analyserar, sparar och listar replays på ett smart och smidigt sätt. Finns guider på hur man kan ställa in det på hemsidan också.

OMFG NaDa TILL SC2, WIIIE!

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är osäker men med tanke på hur Blizzard är så skulle jag gissa på att de sakerna är knutna till CE-nyckeln. Skulle tro att de gjort så i alla fall för att förhindra att sakerna säljs på t.ex. ebay.

Ah okej. Grejen är att jag tänkte ge en kopia till en kompis. Läste på SC2-forumen att man kan göra en deal med Blizzard att de fixar så att det "gamla" spelet hamnar hos polaren. Ska se hur det blir!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

diamond_1185169_0.png

Äntligen! Var tvungen att spela 55(!) fucking matcher 3v3 (som garanterat är tråkigast av de 4) innan jag hamnade i diamond bara för att jag hamnade med jubelidioter i 75% av matcherna... Skönare än att förlora i 1v1 dock för nu fanns det någon annan att skylla på. :rolleyes:

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Har folk slutat spela starcraft? :o

Jag har börjat spelat lite nu, helt sjukt att jag och mina polare är bronze/silveri 4v4 (fast dom är högre i andra ofc) och vi möter bara Platinum /diamond spelare :S

Anyway, tycker själv att jag blivit lite duktigare nu så jag har börjat spela random :)

Nån som kan en bra zerg build? Jag brukar försöka få ut roaches snabbt som fan (9 drones, overlord, 2 drones, Spawning pool, roach warren, massa roches + queen) extractor nånstans också. Nån som kan en bättre build? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har folk slutat spela starcraft? :o

Jag har börjat spelat lite nu, helt sjukt att jag och mina polare är bronze/silveri 4v4 (fast dom är högre i andra ofc) och vi möter bara Platinum /diamond spelare :S

Anyway, tycker själv att jag blivit lite duktigare nu så jag har börjat spela random :)

Nån som kan en bra zerg build? Jag brukar försöka få ut roaches snabbt som fan (9 drones, overlord, 2 drones, Spawning pool, roach warren, massa roches + queen) extractor nånstans också. Nån som kan en bättre build? :)

Tagit en längre paus nu. Cataclysm tar upp alldeles för mycket tid. Sen brukar jag varva ner med BC2 också.

Kan dessvärre ingen Zerg build

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gaah >_<

Spelat rätt mycket med ett par kompisar i 3v3 och dom är inte bra, vi får pisk rätt ofta... Nån som vet nå bra early builds (simpla...) som jag kan lära dom så vi vinner nån gång? Vill inte dissa dom heller men jag är trött på att förlora / carriea dom (blir oftast förlust för jag är inte bra på SC2 ^^)

Den enda spelar alltid Protoss och den andra alltid Terran, själv spelar jag random.

WTB boost 3v3 lol

Fittspel >_< andra gången den här veckan som jag vinner 4raka själv sen inför 5:e gamet så frågar en polare om han får vara med, visst säger jag och jaa.. vi förlorar.. Jag kmr aldrig få Hot steak achievementen >_<

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I teamgames är det i stort sätt earlypressure som kommer vinna 90% av matcherna tills man börjar möta genuint duktiga spelare. Är helt okej själv (diamond i alla ligor, spelar mot 2k+ i 1v1 och annat skryt) och när jag spelar med mina bronzepolare så förlorar vi ofta till någon form av mass marine + 4gate eller annat otrevligt. Annars kan jag oftast carrya en vinst lategame utan större problem.

Det du och dina vänner behöver göra är helt enkelt att lära er en bra allin/rush/cheese (inga svåra grejer) och ni kommer enkelt kunna plocka 5 vinster på raken. Att spela som om det var en 1v1-match funkar inte i teamgames har jag fått lära mig den hårda vägen, även fast jag försöker så gott det går (tar det inte jätteseriöst heller :P )

Finns även en trevlig feat of strength att få om man vinner alla placementmatcher, jag har den \o/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I teamgames är det i stort sätt earlypressure som kommer vinna 90% av matcherna tills man börjar möta genuint duktiga spelare. Är helt okej själv (diamond i alla ligor, spelar mot 2k+ i 1v1 och annat skryt) och när jag spelar med mina bronzepolare så förlorar vi ofta till någon form av mass marine + 4gate eller annat otrevligt. Annars kan jag oftast carrya en vinst lategame utan större problem.

Det du och dina vänner behöver göra är helt enkelt att lära er en bra allin/rush/cheese (inga svåra grejer) och ni kommer enkelt kunna plocka 5 vinster på raken. Att spela som om det var en 1v1-match funkar inte i teamgames har jag fått lära mig den hårda vägen, även fast jag försöker så gott det går (tar det inte jätteseriöst heller :P )

Finns även en trevlig feat of strength att få om man vinner alla placementmatcher, jag har den \o/

Jo jag märkte det! :D

Körde med en lite bätte polare (plat, gold...) och en som är som mig typ (gold, silver) och så med en noob kompis (bronze) och vi gjorde som så att beronde på vilket lag vi fick så körde vi olika early pressure, typ 4zealot, x marines, 20 speedlings brukade jag köra eller reaper harass på workers medans mina kompisar drog attention till "main gate"

Vi vann 8 raka! :D

Antar att det är Hot Shot du syftar på? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ny patch! Vem blir först på forumet till Masters Leauge?! :o

Jag

Ja, inte blir det jag i alla fall, hinner inte spela Starcraft alls just nu. :(

On a sidenote, vet inte om någon följer GSL men... Jinro och IdrA placerades i samma grupp vilket var lite störande, eftersom 99% av Code-S är koreaner hade det ju varit kul om utlänningarna i alla fall hade spridits ut... Lagom najs det var när just Jinro och IdrA var de som gick vidare! Oddsen var inte stora för det kan jag lova, speciellt när de var tvungna att spela mot varandra också.

Edit:

Destiny ftw, btw.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny patch! Vem blir först på forumet till Masters Leauge?! :o

Jag

I wanna play Sc2 now ;<

Någon som vet när ladder reset blir?

Ja, inte blir det jag i alla fall, hinner inte spela Starcraft alls just nu. :(

On a sidenote, vet inte om någon följer GSL men... Jinro och IdrA placerades i samma grupp vilket var lite störande, eftersom 99% av Code-S är koreaner hade det ju varit kul om utlänningarna i alla fall hade spridits ut... Lagom najs det var när just Jinro och IdrA var de som gick vidare! Oddsen var inte stora för det kan jag lova, speciellt när de var tvungna att spela mot varandra också.

Edit:

Destiny ftw, btw.

Nice :o

vart följer du GSL någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...