Jump to content

Starcraft II: Wings of Liberty


VickeX
 Share

Recommended Posts

Blev nästan lite besviken.. tyckte ettan var mycket roligare

Men helt klart duglig men hade förväntat mig ett WOW

Du har uppenbarligen ingen aning om vad du snackar om.

Har spelat lite SC2 nu spelar man bara som marine genom hela singel player?

Med marine, menar du Terran? I så fall ja. Som sagt kommer Zerg och Protoss i senare expansioner.

Ska testa en 7H trail nu ;)

Varför skriver alla trail? Trial stavas det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade precis kampanjen på hard, helnice kampanj överlag och sista banan var rätt så jobbig (och nästan lika episk som Warcraft IIIs sista bana). Storyn spelade väl inte ut sig precis som jag hade hoppats på men den var fett med nice ändå. Lätt värt ett köp bara för singleplayer skulle jag vilja påstå, nu ska här köttas online!

Om 1 miljon köper 3 spel istället för 1 spel då tjänar Activiosn mer pengar. Så anledningen till att de gör så är pengar.

Tyckte jag också först men efter att ha spelat klart kampanjen så känns det bra att det finns 2 delar till som kan låta storyn spelas ut, annars skulle den kännas alldeles för framhastad.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför gör dom så? Låter lite konstigt

Om 1 miljon köper 3 spel istället för 1 spel då tjänar Activiosn mer pengar. Så anledningen till att de gör så är pengar.

Btw, jag skulle inte tacka nej till en trial om någon har en som de inte behöver. ;)

Med tanke på att det inte är någon månadskostnad på SC2 men att vi ändå kommer ha konstanta servrar, patchar osv tycker jag inte det är mer än rätt att de tjänar mer än en engångskostnad för ett spel som har tagit så lång tid och mycket resurser att producera. Dessutom är varje spel rätt mastigt och det går knappt att kalla delarna expansioner. Bara denna första del låg ju på 13gigabyte, förvisso med hela multiplayersystemet inkluderat men jag tror ändå att alla tre delarna tillsammans kommer vara över 20 gigabyte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen innehåller säkerligen alla tre delarna en enorm story, och om de skulle packa in alla tre i ett spel så skulle det både tagit längre tid att utveckla och varje story skulle säkert bli mindre.

Blizzard gör, enligt mig, helt rätt med expansionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nu på FZ att en bugg har hittat som gör att grafikkortet går ganska varmt vilket kan innebära att den brinner upp eller vad man nu ska kalla det för:

Trots att Blizzard Entertainment ägnat månader åt att säkerställa kvaliteten i sitt senaste spel StarCraft II: Wings of Liberty verkar det som att ett par problem letat sig med i den färdiga utgåvan. Från en rad håll rapporteras det nämligen att flera användares grafikkort överhettats medan de spelat alstret ifråga.

Via Blizzards forum meddelar moderatorn MartyT att utvecklarna känner till detta. Tydligen har vissa delar av spelet inget övre tak för antalet bilder per sekund som får visas. Detta resulterar bland annat i att spelets huvudmeny renderas så snabbt din burks kretsar klarar av. Utan tillräcklig kylning kan det resultera i att det där senaste kortet som du pyntat stora pengar för helt enkelt bryter ihop. Det finns dock en enkel lösning på det här och den kommer från Blizzard själva. Följ instruktionerna nedan om du upplever nämnda problem:

Certain screens make your hardware work pretty hard.

Screens that are light on detail may make your system overheat if cooling is overall insufficient. This is because the game has nothing to do so it is primarily just working on drawing the screen very quickly. A temporary workaround is to go to your Documents\StarCraft II\variables.txt file and add these lines:

frameratecapglue=30

frameratecap=60

You may replace these numbers if you want to.

Nu hoppas vi att Blizzard stryker ett streck över den fadäsen genom att pytsa ut en patch inom kort. Till dess.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bild 1 och 2 är tidiga verisioner av Starcraft och inte spelet när det släpptes, bild 3 är Starcraft när det släpptes och bild 4 är Starcraft 2. Tyckte bara det var kul att se hur jävla enormt spelet har utvecklats B)

Well, inte så konstigt med tanke på hur lång tid det är mellan spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...