Jump to content

Starcraft II: Wings of Liberty


VickeX
 Share

Recommended Posts

8ktl8mrl4dfd.png

"Är inte Starcraft värd en egen officiell topic?"

Sökte lite och hittade ingen riktig topic där något av dessa spelen diskuterats riktigt...

Tittade på lite Starcraft 2-trailers nu och vart bara grymt sugen på det.

Någon som längtar efter Starcraft II lika mycket som jag? :whistling:

Är topicen inte värdig att leva så kan någon söt admin självklart slänga den i papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Erm.. Är den väl! Men spelet kommer ändå ut 08 :whistling:

Förövrigt är jag skeptisk mot dom större enheterna. Thor och Mothership. Blir lite heroes (på ett sätt) vilket man inte ville ha i Starcraft... Annars så verkade vara ganska trevligt, men jag vill se zerg!

Inte terran eller protoss! Suck..

Kommer bli lan med detta spelet hur som helst! zergzergzergzerg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag bara klarat av att hantera Terran. Och det är även dem jag gillar mest. Ghost ghost ghost. Ghost's nya funktion verkar grym. Den där ground-units blir ditskickade med kapslar från stora skepp. Verkar riktigt mums enligt mig.

Yup! Det var faktist trevligt. Längtar tills jag får se zergs nya saker. Hittils som en sa så har ju Terrans ägt.

Protoss blivit ännu bättre. Zerg har evolverat till att spränga sig själva á la qaida.. :whistling:

Får se något riktigt farligt hoppas jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska lätt skaffa StarCraft 2!

Haft otroligt roligt med 1:an - mest med Terran - så det ska givetivs införskaffas inom en... mycket framgången framtid. :whistling:

Åååhå. Terran terran terran! Verkar finnas så grymt mycket nya bra funktioner. Vi får väll ta oss en onlinematch när det släppts. Om min dator klarar av det så att säga. Någon som vet på ett ungufär vilka systemkrav det är / kommer vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åååhå. Terran terran terran! Verkar finnas så grymt mycket nya bra funktioner. Vi får väll ta oss en onlinematch när det släppts. Om min dator klarar av det så att säga. Någon som vet på ett ungufär vilka systemkrav det är / kommer vara?

Officiellt har det inte släppts något.. Men deras spel brukar aldrig kräva mycket. Så så många som möjligt kan spela det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Officiellt har det inte släppts något.. Men deras spel brukar aldrig kräva mycket. Så så många som möjligt kan spela det.

Nej. Vet det. Tycker det ser bra ut, men verkar ändå vara någonting som borde funka på min dator. Hoppas iaf slippa behöva uppgradera datorn allt för mycket för detta.

Lajnux: Whyyy? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Vet det. Tycker det ser bra ut, men verkar ändå vara någonting som borde funka på min dator. Hoppas iaf slippa behöva uppgradera datorn allt för mycket för detta.

Lajnux: Whyyy? :whistling:

Jag tycker att det var för länge sen det första Starcraft släpptes. Nu menar jag inte att det första Starcraft var dåligt, det var suveränt. Men nu är det säkert lite nytt folk som är med och gör spelet. Och jag har svårt att tro att dom kan återskapa det som fick hela världen att gilla Starcraft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Jag vill ha! Nu! :whistling:

Starcraft (1) är helt underbart i multiplayer! :confused:

Nu har jag haft ett par lan, och då spelat Starcraft. Det är ju underbart. Och då började jag kolla på lite info om SC 2 igen. Fan vad kåt jag blev.

Såg en film jag inte sätt tidigare. Om Protos.

Har läst någon stans att Starcraft fått pris som det mest välbalanserade rtsspelet. Men enligt mig stämmer det inte alls. Jag tycker bla. Protos och Zerg både bygger snabbare, och bättre.

Och som i SC 2, då Protos kommer ha "MOTHERSHIP". Och ja, det är väl lika mäktigt som det låter. Inte alls rättvist. Men då är det ju så också att i alla filmer jag sätt så pratar dom ju om counterattacks, och att medans varje unit har en specialitet och är väldigt bra mot vissa saker, så är dom väldigt svaga mot andra. Och det gör det ju väldigt spännande. Och gör det också mer angeläget att bygga ALLT och ha stora arme(e)r med inte bara marines, utan allt som man kan bygga. Men jag tycker ändå att man inte alls jämt gör så. Och speciellt i Starcraft 1, då man om man kör mot bots då dom attackerar hela tiden, på direkten nästan. Hoppas det är ändrat lite.

Men att jag tycker det inte alls är så rättvist jämnt så kan det ju bero på att jag kanske suger på att spela också, jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm. Problemet där är att jag inte tycker att jag suger. Jag bygger saker så snabbt som jag kan, och uppgraderar armor och weapon. Men jag tycker jag blir överkörd skitsimpelt iaf... :)

Du bygger helt enkelt fel saker i fel ordning. Sen så ska du inte uppgradera saker förräns du har en stor arme och tycker du har tillräkligt med resurser. Kvantitet > Kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du bygger helt enkelt fel saker i fel ordning. Sen så ska du inte uppgradera saker förräns du har en stor arme och tycker du har tillräkligt med resurser. Kvantitet > Kvalitet.

Perhaps.

Och sedan är det väl så att computer bygger saker såfort dom kan, har jag rätt eller? På direkten då en arbetare dom byggt är klar så börjar den arbeta. För oss spelare måste man välja det själv. Är inte alltid det lättaste att hålla koll allting som byggs. Vore gött om man kunde välja vad arbetarna (scv/???/probe) kunde göra innan dom är färdigbyggda i tvåan. Så man kunde välja att kanske varannan scv/???/probe skulle hämta minerals och varannan skulle hämta gas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Perhaps.

Och sedan är det väl så att computer bygger saker såfort dom kan, har jag rätt eller? På direkten då en arbetare dom byggt är klar så börjar den arbeta. För oss spelare måste man välja det själv. Är inte alltid det lättaste att hålla koll allting som byggs. Vore gött om man kunde välja vad arbetarna (scv/???/probe) kunde göra innan dom är färdigbyggda i tvåan. Så man kunde välja att kanske varannan scv/???/probe skulle hämta minerals och varannan skulle hämta gas.

Ska inte datorn styra allting så du bara kan kolla när du vinner? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Bump.

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=16903634489

BETA OPT-IN :(

Edit:

För tillfället funkar inte programvaran för EU Opt-In. Gå till http://us.battle.net/ och gör det där istället :angry:

Förövrigt måste man ha minst ett Blizzarspel (WoW går inte för tillfället), men det borde väl alla som är fans av Starcraft ha. :)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...