Jump to content

L.A. Noire


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Dom använder väl inte ens samma motor?

Det har inte med saken att göra. Många spel görs för konsoller primärt och portas sedan till PC vilket innebär en väldans massa problem och många speltillverkare är väldigt dåliga på att rätta till alla problem eftersom det är väldigt kostsamt.

Det är därför PC-spelare hatar konstoller, de förstör PC marknaden.

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Så... efter lite uppehåll så har jag nu klarat spelet.

Den levde till viss del upp till hypen jag hade. Det är det absolut snyggaste spelet jag sett och spelat, alla detaljer, alla karaktärer, bilarna, tidsepoken, nu var jag förvisso inte i Los Angeles på 40-talet ;) , men tycke dom hade fångat det hela väldigt bra.

Jag kan ställa mig lite på Vice sida i dom diskussioner som uppkom tidigare i tråden, även om jag också kan hålla med Renard och VickeX. Jag tyckte dom tre första avdelningarna var riktigt jävla bra och spännande, sen när man kom till Arson kände jag lite att det vart same same, då ville jag bara bli klar med det.

Slutet förövrigt....riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför har jag inte kört klart L.A. Noire? Kände att jag behövde ett break från allt detektivtänk. Breaket blev förbannat långt! Och nu är jag inne som fan i Two Worlds II och kan inte slita mig! Förbannat!

Jag äcklas av ditt inlägg.

-_-

Tyckte spelet var riktigt kul igenom hela. Ska nog försöka ta mig igenom det en gång till snart! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Släpps till PC den 11 november.

Med alla 5 DLCs.

Systemkrav:

Operating System: Windows 7 / Windows Vista Service Pack 1 / Windows XP Service Pack 3

Processor: Intel Dual Core 2.2GHz to Quad Core 3.2GHz / AMD Dual Core 2.4Ghz to Quad Core 3.2Ghz

RAM: 2GB to 8GB

Hard drive space: 16GB

Video Card: NVIDIA GeForce 8600 GT 512MB to NVIDIA GeForce GTX 580 1536MB / Radeon HD 3000 512MB to Radeon HD 6850 1024MB

Sound Card: 100% DirectX 9 Compatible

DVD Drive

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Glömde verkligen L.A Noire! Spelade ungefär 40% av spelet innan det började samla damm på hyllan, kanske är dags att damma av spelet igen.

Nä, gör inte det! Du har bara glömt varför du bara spelade 40% sen la det på hyllan.

Det var antagligen för att efter ~3 timmars spelande hade du gjort vad man kan göra i spelet, sen är det bara att repetera...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, gör inte det! Du har bara glömt varför du bara spelade 40% sen la det på hyllan.

Det var antagligen för att efter ~3 timmars spelande hade du gjort vad man kan göra i spelet, sen är det bara att repetera...

L.A. Noire handlar om story, stämning och karaktärer. Om man börjar spela i tron att det är ett polisorienterat GTA i 1940-tals-miljö blir man besviken. Själv tyckte/tycker jag att det är ett bra spel.

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

L.A. Noire handlar om story, stämning och karaktärer. Om man börjar spela i tron att det är ett polisorienterat GTA i 1940-tals-miljö blir man besviken. Själv tyckte/tycker jag att det är ett bra spel.

Håller med och dessutom så är det ju som att vara en polis man gör princip samma saker IRL som polis så tja ah.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelade inte långt heller, mest för att man måste vara klar i huvudet när man spelar för att inte sjabbla bort sina förhörsfrågor och missa alla subtila signaler (eller scenarios man helst ska lista ut innan i sitt eget huvud) i storyn. Kul med spel som inte är totalt hjärndöda (om man vill göra det till ett tänkarspel, dvs), men resultatet blir väl tyvärr att man inte orkar sätta sig framför en tät deckare när man bara vill lira tevespel.

Kommer säkert köra hela skiten till Platinum nån gång när jag är grymt understimulerad, men det kommer dröja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Lustigt, för jag känner samma sak som många i denna tråden. Spelet har stått och dammat ett tag, tog fram det, gjorde några uppdrag, och nu dammar det igen.

Vet inte om det är för att man är så bortskämd med rasande tempo och dödande dödande i dagens spel.

Spel har blivit bra på att belöna spelare för många saker, tyvärr är inte tålamod en av dem.

L.A. Noire avnjutes bäst om man försöker vara uppmärksam på den stora bilden som målas upp, även det som sträcker sig utanför utredningarna. Detta avsnitt av Extra Credits förklarar vad jag menar väldigt bra (rekommenderar starkt att ni tittar på det).

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sparar på LA Noire-karamellen till julledigheten tänkte jag. Har inte läst så mycket om spelet innan, så det ska bli mycket intressant! :)

Spel har blivit bra på att belöna spelare för många saker, tyvärr är inte tålamod en av dem.

L.A. Noire avnjutes bäst om man försöker vara uppmärksam på den stora bilden som målas upp, även det som sträcker sig utanför utredningarna. Detta avsnitt av Extra Credits förklarar vad jag menar väldigt bra (rekommenderar starkt att ni tittar på det).

Kan jag se det innan jag spelar spelet eller förekommer det spoilers?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sparar på LA Noire-karamellen till julledigheten tänkte jag. Har inte läst så mycket om spelet innan, så det ska bli mycket intressant! :)

Kan jag se det innan jag spelar spelet eller förekommer det spoilers?

De talar om händelser som sker en bra bit in i spelet, men det är inte "Snape dödar Dumbledore!" typer avslöjanden. Snarare en sorts fördjupning/karaktärsanalys baserat på deras agerande. Det beror helt på hur du definierar spoilers, med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...