Jump to content

L.A. Noire


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Jävla helvetes Spelbutiken. Aldrig mer!

Fick följande mail igår:

Din beställning har nu skickats till vårt lager för leverans. Vi skickar våra leveranser på måndagar, onsdagar och fredagar och tar normalt två dagar att komma fram till dig

Alltså kommer spelet skickas från lagret imorgon fredag, på releasdagen. Sen får jag då vänta lördag, söndag, måndag och förhoppningsvis få det på FUCKING TISDAG!! Varför i helvete förhandsbeställer man om man inte får det i tid!?

Avboka det? Typ, nu!

Jag har haft spelet sen i tisdags :D

tror jag är lite mer än halvvägs i spelet. hittills tycker jag inte det lever upp till hypen tyvärr :/

Va? Var fan köpte du det ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla helvetes Spelbutiken. Aldrig mer!

Fick följande mail igår:

Din beställning har nu skickats till vårt lager för leverans. Vi skickar våra leveranser på måndagar, onsdagar och fredagar och tar normalt två dagar att komma fram till dig

Alltså kommer spelet skickas från lagret imorgon fredag, på releasdagen. Sen får jag då vänta lördag, söndag, måndag och förhoppningsvis få det på FUCKING TISDAG!! Varför i helvete förhandsbeställer man om man inte får det i tid!?

Eller så skickades det igår och kommer imorgon. Inte måla fan på väggen fören kon har sinat och trillat i ån. ;)

Men jag håller med om att det är usel service att de bara skickar varannan dag. Spelbutiken så var så bra innan. Jag har själv råkat ut för att ett spel inte har skickats därifrån fören på releasedagen. Därför lägger jag hellre ett par tior extra och beställer från Game.se som är pålitliga.

Btw, glöm inte att logga in på "Social Club" och få "Chicago Lightning Outfit". :)

Någon mer som har stängt av Clue-vibrator grejen? Tyckte det blev aldeles för enkelt. jag vill lösa fallen, inte låta spelet göra det.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker spelet går lite väl snabbt framåt och hoppen till nästa fall gillar jag inte. Jag hade velat typ köra hem imellanåt eller så. :P Inget som försämmrar spelet eller så. Men jag förstår varför vissa tycker det har dummats ned lite för att inte vara för ansträngande för nya spelare. Som tur är så kan man stänga av vibratorgrejen som startar när man kommer nära en Clue. Coolt att man kan spela spelet i Svart/Vitt också. :D

Önskar bara man kunde stänga av det jäkla klickandet som hörs varjegång en hint kommer upp.

Lite krongligt att hålla kontroll på bilen när man ska följa trafikreglerna. Hålla fart, bromsa i tid, svänga utan att hamna på motsatt bana.

Edit: JÄVLA SPARSYSTEM!!! Hade det varit så jäkla svårt att spara spelet efter man är klar på ett ställe? Jag hade precis klarat en lång undersökning och utfrpågning men när jag har kört därifrån så råkar jag på att krocka med en annan bil så jag laddar om bara för att få se att jag får göra om hela skiten IGEN! <_<

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man starta om från ett tidigare uppdrag.

Jag försökte förhöra den där tjejen i skobutiken, men blev fel svar. Pallade inte utan spelade vidare typ 5 minuter.

Om jag laddar om nu kommer jag bara till lägenheten man skall till efter butiksförhöret. Till han som äger pistolen alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan spela om uppdragen från "cases" menyn. Men borde inte "Restart" starta om hela?

Nej, Restart avbryter bara det uppdrag du för tillfället är på och du börjar om på det uppdraget du höll på med.

Så är du på del 3 av ett uppdrag och du avbryter går du till början på uppdraget.

Så man kan ladda från "cases" och spela vidare där ifrån? Tack.

Jag vill alltså köra om uppdraget med tjejen så jag får rätt där. Är i pistolsnubbens lägenhet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävligt enformigt spel än så länge.

Nån död, leta ledtrådar, fånga bov, nån död, leta ledtrådar, fånga bov, etc.... :ermm:

Lite krongligt att hålla kontroll på bilen när man ska följa trafikreglerna. Hålla fart, bromsa i tid, svänga utan att hamna på motsatt bana.

Varför skall man följa dem? Jag kör som om jag vore blind...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...ja det är ju det spelet går ut på, inte mycket annat att förvänta sig tror jag

Fy fan vad tråkigt jävla spel i så fall.

Fy fan...

Kan ju inte ens springa runt fritt som i GTA och kartan suger våta sockar. Allt är ju vitt så man ser ju knappt ställena man hittar plus att det står "cetrum" eller nått med stora bokstäver mitt på kartan.

Sen suger bilarna, man kan krocka hur mycket som helst utan att nått händer. OM det börjar brinna slockar det efter en stund. Booooring.

Än så länge rekommenderar jag INTE spelet till någon...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GR sa ju att på 17 timmar speltid var det max 40 minuter action. Jag tror det här kan bli ett bra spel som ger lite bättre känsla än Heavy Rain, som definitivt inte var nån action i. Jag blev besviken på HR för att hela spelet var en enda film i princip, och de "val" man kunde göra påverkade ingenting förrän i slutet (tror jag väl). När allt kom till kritan valde man bara att trycka kryss eller fyrkant för att ändra på historien, och det tycker jag är ett mycket tråkigare sätt att få ett "öppet spel" än att som i Half Life 2 och GTA IV få välja precis hur man genomför varje uppdrag fastän slutet blir detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Än så länge rekommenderar jag INTE spelet till någon...

Jag tycker spelet är helt ok, finns definitivt sämre spel än detta.

Grymt kul att förhöra/intervjua folk. :D

Jag förväntade mig att L.A Noire inte skulle vara som GTA. Jag förväntade mig att spela som en polis/detektiv, mer fokuserat på själva uppdragen.

----

Sen så har alla olika smak när det gäller spel. Spelet är inte alls så dåligt som du tycker - i mitt tycke.

Som vissa spelkritiker. "Det här spelet är dåligt! 3/10", själv kanske jag tycker att det är skitbra.

Jag respekterar din åsikt.

Som Halo, t.ex. Det är så bra hit och dit enligt kritiker, men jag tycker det är ointressant som tusan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fan vad tråkigt jävla spel i så fall.

Fy fan...

Kan ju inte ens springa runt fritt som i GTA och kartan suger våta sockar. Allt är ju vitt så man ser ju knappt ställena man hittar plus att det står "cetrum" eller nått med stora bokstäver mitt på kartan.

Sen suger bilarna, man kan krocka hur mycket som helst utan att nått händer. OM det börjar brinna slockar det efter en stund. Booooring.

Än så länge rekommenderar jag INTE spelet till någon...

spelet fokuserar sig främst på detektivarbete, läsa av bad guys för att se om de talar sanning eller inte och kolla brottsplatser, om du inte tycker det vore intressant så är inte spelet för dig. vet inte vad du har förväntat dig...

fan måste köpa det vid slutet av månaden.. har inga stålar just nu >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag som följt hypen inför spelet visste precis vad jag skulle förvänta mig, och lite pga. det så hade jag rätt förhoppningar, och tack vare det så älskar jag spelet. Har löst 9 fall än så länge, och två/tre street crimes.

Jag tycker att det är helt fantastiskt. Sedan så märks det att man lätt kan spela igenom spelet en gång till och få se lite fler och annorlunda saker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt kul att förhöra/intervjua folk. :D

De första 20 gångerna ja, men sen blir det tjatigt. man behöver inte tänka alls, bara tre val hela tiden.

Sedan så märks det att man lätt kan spela igenom spelet en gång till och få se lite fler och annorlunda saker. :)

Som?

Fråga: Street crimes, kan man lösa dem utan att ha ihjäl folk?

Försöker skjuta dem i armen men de reser sig och plockar upp vapnet, och benet funkar inte heller. Då haltar de bara till. Och ett skott till och de dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De första 20 gångerna ja, men sen blir det tjatigt. man behöver inte tänka alls, bara tre val hela tiden.

Visst måste du väl tänka till lite iaf. Hur skulle de ha gjort för att det inte skulle vara repetitivt då?

Som?

Du kanske misslyckas med ett par frågor när du förhör någon så att de inte vill prata med dig, då kan du under nästa playthrough få ledtrådar du inte fick första gången. Efter varje löst case så får du en skärm där det står vad du klarat och inte... Där finns också en lite ruta som beskriver saker som du kan ha missat eller glömt.

Fråga: Street crimes, kan man lösa dem utan att ha ihjäl folk?

Försöker skjuta dem i armen men de reser sig och plockar upp vapnet, och benet funkar inte heller. Då haltar de bara till. Och ett skott till och de dör.

Tror inte det, tyvärr. Men jag har bara kört tre stycken, så det kanske går på vissa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst måste du väl tänka till lite iaf. Hur skulle de ha gjort för att det inte skulle vara repetitivt då?

Du kanske misslyckas med ett par frågor när du förhör någon så att de inte vill prata med dig, då kan du under nästa playthrough få ledtrådar du inte fick första gången. Efter varje löst case så får du en skärm där det står vad du klarat och inte... Där finns också en lite ruta som beskriver saker som du kan ha missat eller glömt.

Tror inte det, tyvärr. Men jag har bara kört tre stycken, så det kanske går på vissa.

Ja, jo det är sant det måste man. Jag har tom skitstora problem med att avgöra om det skall vara lie elelr doubt (stavning?)

Alternativ 2, doubt eller vad det heter, när är det tänk att det skall användas egentligen?

Synd att man inte kan sköta streetcrimes fredligare. Var ända gång jag har "löst" ett brott har det resulterat i en kropp. Vad 17 skall mina kollegor tänka om mig...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...