Jump to content

L.A. Noire


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Ja, jo det är sant det måste man. Jag har tom skitstora problem med att avgöra om det skall vara lie elelr doubt (stavning?)

Alternativ 2, doubt eller vad det heter, när är det tänk att det skall användas egentligen?

Har för mig att Doubt är när du tror att de ljuger men du har inga bevis för att de gör det

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice.: Det beror lite på hur man sätter sig in i spelet också. T ex så sa du att du kör som en blind galning, hade en polis verkligen gjort det eller t ex kört på oskyldiga osv? Jag tror att du väntade dig GTA bara det att man var polis. Men även då Rockstar publiserar spelet och presenterar det så är det inte de som har utvecklat det.

Har för mig att Doubt är när du tror att de ljuger men du har inga bevis för att de gör det

Jepp, det stämmer.

Det finns 4 sätt att se om de ljuger:

1: De flackar med blicken och vill nte se dig i ögonen.

2: De gör saker undertiden som t ex kliar sig.

3: De blir arga när du säger något anklagande.

4: Sättet de säger det och hur ansiktet rör sig.

Oftast är en en kombination av olika. 4:an är svårast att upptäcka när det bara är den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu har jag kommit en bit in spelet, tycker spelet lever upp till mina förväntningar, otroligt snyggt gjort, bra story (än så länge) det skenar inte iväg som många andra spel kan göra när man ska vara "god" man känner sig verkligen att det är en polis som man spelar.

Det enda jag tycker dom kunnat gjort lite bättre är bilkontrollerna, kan vara riktigt hattigt när man ska styra ibland.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glöm det jag sa om Spelbutiken! Jag fick hem spelet i fredags och har lirat på under helgen!

FY FAN VILKET BRA SPEL! Äntligen ett spel för en tänkande människa. Istället för att reagera på något man ser på skärmen och snabbt trycka på knappar på kontrollen, får man i L.A. Noire tänka på andra saker. Vad har man för bevis? Finns det en koppling mellan bevisen och någon av de personer som man träffat? Vem är skyldig, vem är oskyldig?

Det här är den ultimata detektiv-simulatorn. Det känns som att man verkligen påverkar människorna man möter när man anklagar dem.

Detta är ett djupt spel med en sjuhelvetes atmosfär! Alla som inte uppskattar detta mästerverk, åtminstonde på något plan, är uppenbarligen actionskadad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mår rätt risigt för stunden. Halsen är förstörd och jag hade lite feber så jag blir förmodligen hemma från jobbet under morgondagen. Funderar på att röra mig till Tuna Park under förmiddagen och köpa spelet så jag har något att göra under dagen/dagarna jag är hemma. Någon som vet ungefär hur lång tid det tar att spela igenom storyn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mår rätt risigt för stunden. Halsen är förstörd och jag hade lite feber så jag blir förmodligen hemma från jobbet under morgondagen. Funderar på att röra mig till Tuna Park under förmiddagen och köpa spelet så jag har något att göra under dagen/dagarna jag är hemma. Någon som vet ungefär hur lång tid det tar att spela igenom storyn?

Tror det kan ta runt 17 timmar att spela igenom.

Beror dock mycket på om man väljer att göra sidouppdrag och använder sig utav fast travel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja.

Jag har förvisso inte spelet men du ska kunna arrestera dem genom att hålla ditt vapen siktat på dem ett tag. Phelps kommer då att skjuta iväg ett skott i luften, boven stannar och du arresterar honom.

Det funkar bara på vissa. Det är utvalda snubbar man kan göra det på, inte alla. Och de flesta kan du inte göra det på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar igenom spelet nu utan assistans men försöker finkamma alla brottsplatser för att inte missa något. Kommer förmodligen börja om och spela igenom det en gång med assistans också bara för att ta del av allting. Måste nog vara en naturbegåvning när det kommer till att läsa av personerna. När Jacker (?) tidigare skrev att han hade problem med det blev jag en aning orolig men jag tror att jag har missat två-tre stycken hittills och jag har precis kommit till uppdraget som är på andra sidan vägen från traffic division.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar igenom spelet nu utan assistans men försöker finkamma alla brottsplatser för att inte missa något. Kommer förmodligen börja om och spela igenom det en gång med assistans också bara för att ta del av allting. Måste nog vara en naturbegåvning när det kommer till att läsa av personerna. När Jacker (?) tidigare skrev att han hade problem med det blev jag en aning orolig men jag tror att jag har missat två-tre stycken hittills och jag har precis kommit till uppdraget som är på andra sidan vägen från traffic division.

Jag tycker det är assvårt att få det helt rätt. Missar alltid nån fråga. men jag bara tar de värsta nu. Tar de flesta trofeerna, sen finkammar jag spelet igen och kör de sista.

Hitta alla bilar tex suger ju våta sockar.

Jag har hittat 78 st. Men snälla, alla ser ju för fan likadant ut. Nästan. kan man inte se vilka man missat. Hittar inte i statts

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...