Jump to content

L.A. Noire


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Haha! Fan vad förbannad jag blir på mig själv ibland! Jag satt och intervjuade den där snubben på baren i "The Drivers Seat" och såg att han ljög som en häst travar. Självklart hade jag bevis som jag hade kunnat lägga fram för att få honom att snacka, men precis i den stunden när jag satt och frågade ut honom glömde jag helt bort det. Snacka om att jag är rookie :>.

Synd att man inte fick reda på varför

Frank hade gömt Adrian, och varför bilen var full av blod.

Det hade varit kul att veta, men det får man väl reda på nästa gång man spelar spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här fick mig att tänka på dig. :P

cad-20110518-8cc03_1210441_0.png

Hhahahahahaa

Det sjuka är att det är PRECIS så jag kör. Har upptäckt att det är fri passage på trottoaren, ingen att krocka med. Ni skall LÄTT köra där. Går MYCKET snabbare än att riskera att krocka med svängande bilar. Finns inga kiosker eller annat ni kan krocka med på trottoaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick spelet idag (gratis, lolololololol) och har kört de första två uppdrtagen, bara. Än så länge har jag märkt av att grafiken i ansiktena inte är så pjåkig ändå (texturerna menar jag. Modelleringen är ju sanslös!) och att bilarna svänger ganska skuttigt och inte alls lika tungt som i GTA IV. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ARGH! Vad förbannad jag blir! Jag trodde meningen var att man skulle följa bevisen och arrestera den som bevisen pekade på och som man ansåg skylldig, inte välja vem som är störst hot att släppa lös. :angry:

Ja det trodde jag med, fram tills att jag häktade

Moller

direkt när jag såg att valet om att låta personen gå eller "chargea" denne kom upp. Insåg några uppdrag efter att det var helt fel beslut. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rockstar Social Club säger att inte en enda Platinumtrofé har tagits! :o Kan detta stämma? Det har varit ute i två veckor väl, varför ska det vara så svårt? Det måste ju finnas folk som spelar det här dygnet runt?

Nej, så klurigt kan det verkligen inte vara. Vet inte vad hidden trophys innehåller för utmaningar men de jag ser nu ser inte gigantiska ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rockstar Social Club säger att inte en enda Platinumtrofé har tagits! :o Kan detta stämma? Det har varit ute i två veckor väl, varför ska det vara så svårt? Det måste ju finnas folk som spelar det här dygnet runt?

Verkar ju underligt. Jag håller på att ta det sista nu. Rullarna för tillfället.

Sen skall jag ta de sista bilarna, avsluta spelet och ev ta de street missons jag missat. Saknar 5 av dem. =/

Och sen avsluta med att spela om kapitlen efter guide så att jag får alla ledtrådar och frågor rätt.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar ju underligt. Jag håller på att ta det sista nu. Rullarna för tillfället.

Sen skall jag ta de sista bilarna, avsluta spelet och ev ta de street missons jag missat. Saknar 5 av dem. =/

Och sen avsluta med att spela om kapitlen efter guide så att jag får alla ledtrådar och frågor rätt.

Hittade en trophyguide angående bilarna!

Ska själv börja använda den nu. :D

http://www.ps3trophies.org/forum/la-noire/108551-la-noire-vehicle-locations-guide.html

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en trophyguide angående bilarna!

Ska själv börja använda den nu. :D

http://www.ps3trophies.org/forum/la-noire/108551-la-noire-vehicle-locations-guide.html

Letade efter någon bra guide! Tack

Kan man inte kolla VILKA bilar man HAR hittat? Annars får du leta upp alla igen för att vara säker på att du inte missar någon! =/

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Fan vad förbannad jag blir på mig själv ibland! Jag satt och intervjuade den där snubben på baren i "The Drivers Seat" och såg att han ljög som en häst travar. Självklart hade jag bevis som jag hade kunnat lägga fram för att få honom att snacka, men precis i den stunden när jag satt och frågade ut honom glömde jag helt bort det. Snacka om att jag är rookie :>.

Synd att man inte fick reda på varför

Frank hade gömt Adrian, och varför bilen var full av blod.

Det hade varit kul att veta, men det får man väl reda på nästa gång man spelar spelet!

Du har aldrig tänkt på varför han köpt sig en

levande gris

? ;)

Jag blev också lite sur när det enda som hindrade mig från alla rätt på det uppdraget var just samma kille. Men man kommer ju ända spela om hela spelet både för 100% och fr att hänga med lite bättre i handlingen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Letade efter någon bra guide! Tack

Kan man inte kolla VILKA bilar man HAR hittat? Annars får du leta upp alla igen för att vara säker på att du inte missar någon! =/

Du kan gå in på car showroom och se vilka bilar du har hittat och vilka du har kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

First impressions:

Alright, med ca 6 speltimmar i bagaget kan jag konstatera att L.A. Noire vida överstigit mina blygsamma förväntningar! Av LAN ska man inte förvänta sig ett spel i samma genre som GTA, RDR eller Mafia - då blir man troligtvis bara besviken. L.A. Noire är nämligen inte ett "GTA-spel" - nej, jag skulle gå så långt som att säga att spelet i själva verket är en frisk nytolkning av den gamla och välbeprövade äventyrsgenren och för en gammal äventyrsräv som jag är det givetvis mumma! Jag är förvånad över att spelets fall (som förvisso är ganska lätta att lösa, åtminstone om man skiter i sin rating) är så djupa, avancerade och mångfacetterade som de faktiskt är. Det hela känns väldigt vuxet och intelligent och jag kan tänka mig att många GTA-kidz kaosgråter av besvikelse över att det inte är något nytt freeroam-arkad-skjutalltsomrörsig-spel. Grafiken är högklassig och ansiktsanimationerna är troligtvis de bästa jag någonsin beskådat. Det är svårt att avgöra om personerna som man intervjuar i spelet ljuger eller talar sanning vilket bidrar till utmaningen. Röstskådespeleriet och bakgrundsmusiken är top-notch. Bondi har verkligen lyckats fånga det efterkrigstida USA och jag hoppas de använder sitt 50-tals-LA i framtida spinoffs eller expansioner. Det enda som de inte fångar till 100% är den klassiska Film Noir-känslan; fast man borde kanske spela i svartvitt (finns som inställning) för att få fram den effekten?

So far: 10/10!

---

En fråga: Om man struntar i att ta ett sidomission när det meddelas om det i radion - får man göra om det senare eller är det gone forever?

Redigerad av Umberto
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...