Jump to content

L.A. Noire


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Du har aldrig tänkt på varför han köpt sig en

levande gris

? ;)

Jag hade mina misstankar kring den där

grisen

:P

Nu har jag för övrigt kommit till Homicide. Älskar detta underbara spel! Sista delen av The Fallen Idol, när man jagar

Bishop genom en hel filmstudio med golv som raserar under fötterna på en och hoppanden mellan olika plattformar

är blan det mest episka jag någonsin spelat. Det känns verkligen som att L.A. Noire är en riktigt riktigt bra deckare där du själv spelar huvudrollen.

Hittils ger jag spelet 10/10 jag med.

EDIT: Jag verkar ha någon sorts "ny sida" curse i den här tråden :blink:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Question!

Hur är spelet jämfört emot GTA när det gäller humor? Har spelet en överlag seriösare ton, alltså slipper man annonser om att man kan använda kreditkort för att köpa transexuella till en svensexa (och dyl.)?

L.A. Noire har en mycket mer seriös ton. Det är ju ett noire spel, och ska alltså främst visa Los Angeles mörkare sidor. Men var inte orolig, det finns humor med! Tex en filmrekvisita (en sadel från en cowboyfilm) man hittar hemma hos en kille. På en skylt under sadeln står det att den används i filmen "Gay Cowboys" :). Men LAN har en mycket mer seriös framtoning överlag om man jämför med GTA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

L.A. Noire har en mycket mer seriös ton. Det är ju ett noire spel, och ska alltså främst visa Los Angeles mörkare sidor. Men var inte orolig, det finns humor med! Tex en filmrekvisita (en sadel från en cowboyfilm) man hittar hemma hos en kille. På en skylt under sadeln står det att den används i filmen "Gay Cowboys" :). Men LAN har en mycket mer seriös framtoning överlag om man jämför med GTA.

Gud vad skönt, har länge ogillat hur GTA är onödigt oseriöst i sina reklamer och dyl. Thanks!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jäkla irriterande. Jag fattas en misstänkt på ett fall pga en bugg. Man ska få ett samtal från polisstationen om att de har tagit en misstänkt men det samtalet kom aldrig. Dessutom fattades en intervju topic med en kille för ingen orsak för jag har inte missat något. Jag kan fortfarande klara uppdraget men där är ett stort gigantiskt hål i utredningen pga att jag inte fick det där samtalet och därför inte får tag på den misstänkte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

'nother question.

Hur är kontrollerna för körning? Kan man gasa "försiktigt" med joystick eller är det av/på som i gamla San Andreas? Styrningen?

Man kan köra hur långsamt man vill. Man använder L2 och R2 för att gasa bromsa på PS3. Bilfysiken tycker iaf jag om. Bilarna beter sig som 40-tals bilar ska.

Shit vad tråkigt spel. Får nästan panik.

Rusar igenom den sista banan nu. Hoppas jag når slutet snart för fy XXX säger jag bara...

Trist att du känner så. Jag är helt och hållet inne i LAN underbara värld just nu. Ett av de bästa spelen till PS3 jag någonsin kört.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett mycket bra spel som definitivt ligger över genomsnittet. Skådespelet är superbt, ljud och musik är superbt och det grafiska/estetiska är även det superbt. Spelets kärndelar är välgjorda och sättet man pusslar ihop fallen på känns i överlag trovärdiga och logiska.

Dock är det en nackdel att utredningarna fungerar på samma sätt och känns likadana i alla fyra delar. Tror definitivt känslan av enformighet varit mindre om tillvägagångssätten varit mer olika skrivborden emellan. Dessutom begränsas både djupet och bredden i spelet av att man inte kan ta hjälp från andra poliser, inte ens sin egen partner, i utredningarna. Jag menar inte att man ska sätta spelaren i baksätet, men om man kunnat få hjälp med att t.ex. samla information, kolla upp intressanta personer, o.s.v. hade man kunnat ge spelaren betydligt fler möjligheter utan att dra ut på saker och ting. Och som det redan nämnts kan man ifrågasätta hur sparsystemet är tänkt att fungera.

Mitt omdöme är (som jag redan postat i en annan tråd):

4/5

Inte i nivå med Red Dead Redemption eller GTA IV, men nära. Ska bli intressant och se hur Team Bondi och R* tar detta detektivkoncept till nästa nivå.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan köra hur långsamt man vill. Man använder L2 och R2 för att gasa bromsa på PS3. Bilfysiken tycker iaf jag om. Bilarna beter sig som 40-tals bilar ska.

+att det är verkliga bilar - Ford, Chrysler etc...

Inte i nivå med Red Dead Redemption eller GTA IV, men nära. Ska bli intressant och se hur Team Bondi och R* tar detta detektivkoncept till nästa nivå.

Själv tycker jag faktiskt att LAN är lite bättre än RDR. LAN känns djupare, intelligentare, vuxnare och intressantare. Det jag gillar allra mest är dock att LAN är så originellt och nyskapande.

Jag förstår mig inte på folk som tycker att LAN är repetitivt, det är ju olika cases och nya karaktärer hela tiden. Det är inte mer repetitivt än GTA, RDR eller average FPS-spel imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så... vadå, på The Golden Butterfly

så var det inte maken, Moller, som gjorde det?

Jag tog honom och fick 2 stjärnor bara, mitt första 2-stjärniga fall :(

om det nu inte var han, hur fick han blod på skorna osv...?

om det framkommer senare i spelet så behöver ni inte säga någonting... jag är bara på fallet efter golden butterfly just nu

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...