Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Alla dom andra är avundsjuka på min mindre fetma jag dragit på mig nu när jag börjat tränar kontinuerligt. Jag ser det snarare som ett handikapp, men enligt dom är det lättare för mig att bygga än för dom som är pinnsmala just nu.

Det sägs väl att det ska vara klurigare att lägga på sig muskler om man bantar samtidigt eftersom att man ligger på kaloriunderskott, fast jag vet inte hur du har lagt upp träningen.

---

Hittade f.ö en grym sida om man behöver lite hjälp med dieten: http://swole.me/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bantar inte. Kör tyngd och kondition 50/50 på gymmet. Kör samma vikter som dom andra som tränat ett år längre än mig. Enligt dom så ska det bara vara för mig att köra på, sen när jag känner för det ska jag deffa några månader så kommer fettet som gömmer musklerna försvinna och mina former kommer fram direkt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bantar inte. Kör tyngd och kondition 50/50 på gymmet. Kör samma vikter som dom andra som tränat ett år längre än mig. Enligt dom så ska det bara vara för mig att köra på, sen när jag känner för det ska jag deffa några månader så kommer fettet som gömmer musklerna försvinna och mina former kommer fram direkt.

Det stämmer bra det, så länge det finns tillräckligt med kalorier till att lägga på muskler så kommer du att göra det oavsett om det är fett i vägen, enda skillnaden är att du inte ser dem så bra förrän du deffar som du säger!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avverkade nyss min sista sängfösare på ett tag. Från och med idag kör jag en testmånad för att se hur pass bra träning och en strikt, nyttig kost kan ge för effekter. Fram tills den 12/4 ska jag hålla mig till följande saker.

- Inte dricka en droppe alkohol.

- Träna styrka och kondition varje dag (Menar då löpning och en 10-15 minuter skivstång och armhävningar varje kväll)

- Inte röka ett enda bloss.

- Hålla mig till att äta kött och sallad. Skippar pasta, potatis och andra kolhydrater.

- Lägga mig i tid om kvällarna.

- Stiga upp i tid på morgonen. Dvs en timme tidigare än vanligt (07.30)

Detta ska jag fan hålla! Wish me luck.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avverkade nyss min sista sängfösare på ett tag. Från och med idag kör jag en testmånad för att se hur pass bra träning och en strikt, nyttig kost kan ge för effekter. Fram tills den 12/4 ska jag hålla mig till följande saker.

- Inte dricka en droppe alkohol.

- Träna styrka och kondition varje dag (Menar då löpning och en 10-15 minuter skivstång och armhävningar varje kväll)

- Inte röka ett enda bloss.

- Hålla mig till att äta kött och sallad. Skippar pasta, potatis och andra kolhydrater.

- Lägga mig i tid om kvällarna.

- Stiga upp i tid på morgonen. Dvs en timme tidigare än vanligt (07.30)

Detta ska jag fan hålla! Wish me luck.

Lycka till!

Vad är det för styrketräning du ska köra? 10-15 minuter skivstång om dagen låter lite tunt, bättre att köra minst 1h tre dagar i veckan eller liknande. Vad ska du köra för övningar?

Ska du lägga på dig vikt eller gå ner? Som vi redan pratat om kan det ju vara trixigt att lägga på sig muskler om man ligger på energiunderskott, och inga kolhydrater i kombination med konditionsträning kommer nog göra det svårt för dig att se någon större muskelförbättring.

Spana in leangains om du vill äta så sunt som möjligt samtidigt som du vill lägga på dig muskler: http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

Är ingen expert i området så jag reserverar mig för eventuella broscience-fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lycka till!

Vad är det för styrketräning du ska köra? 10-15 minuter skivstång om dagen låter lite tunt, bättre att köra minst 1h tre dagar i veckan eller liknande. Vad ska du köra för övningar?

Ska du lägga på dig vikt eller gå ner? Som vi redan pratat om kan det ju vara trixigt att lägga på sig muskler om man ligger på energiunderskott, och inga kolhydrater i kombination med konditionsträning kommer nog göra det svårt för dig att se någon större muskelförbättring.

Spana in leangains om du vill äta så sunt som möjligt samtidigt som du vill lägga på dig muskler: http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

Är ingen expert i området så jag reserverar mig för eventuella broscience-fel.

Tack!

Det är i regel bara armar och bröst jag vill träna, är i övrigt rätt nöjd. Syftet med det här är som sagt att se vad det ger för effekter med en "ren" månan så jag har inga riktiga mål. Vill dock hellre tappa i vikt än gå upp. Vågen är farligt mycket närmare 90 strecket än 80 som enligt kalkyler och tester tydligen är min idealvikt.

Så ja, tappa i vikt och bygga på biceps och bröstmuskler är det jag har siktat in mig på, för det är det enda som egentligen känns nödvändigt. Armarna ser ut som tandpetare på min annars relativt stora överkropp så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack!

Det är i regel bara armar och bröst jag vill träna, är i övrigt rätt nöjd. Syftet med det här är som sagt att se vad det ger för effekter med en "ren" månan så jag har inga riktiga mål. Vill dock hellre tappa i vikt än gå upp. Vågen är farligt mycket närmare 90 strecket än 80 som enligt kalkyler och tester tydligen är min idealvikt.

Så ja, tappa i vikt och bygga på biceps och bröstmuskler är det jag har siktat in mig på, för det är det enda som egentligen känns nödvändigt. Armarna ser ut som tandpetare på min annars relativt stora överkropp så.

Biceps och bröstmuskler? Discobyggarpriset går till dig..! wink_1224767_0.gif

Träna i alla fall triceps också, och se till att göra rows. Dips och pull-ups kan vara najs också.

Jag tror inte du kommer se några större ändringar i muskelmassa med den typen träning i kombination med den dieten på bara en månad, men förstås kommer det ju i alla fall röra sig åt rätt håll. :)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LCHF och hård träning är inget att rekommendera. Testa och se om du har orken för att klara det men vet många som säckat ihop och presterat sämre.

Fortsätter här istället! Vad ska man köra för diet i samband med träning om man vill bränna fett?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar gymma inom kort. Är diabeter. Vad ska jag tänka på innan, under och efter träning? Och hur får jag ut mesta möjliga utav träningen, med fördelen att ha insulin i sprutform? (en av de mest anabola ämnena som finns....)

Är f.ö dryg 175cm, väger 68 kilo och har knappt något fett på kroppen.

Kom gärna med generella tips också! :)

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte den bästa tiden, men nu har jag slagt mitt personbästa när det gäller längden på sträckan. Fuck-yes!

Jag promenerade alltså. Joggade/sprang inte.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/428067_10150604899108404_754493403_9087887_1528303685_n.jpg

Nice! Använder Runkeeper rätt ofta! Ska försöka komma ut runt en timme/dag åtminstone. Brukar tävla med mig själv och ha som mål att komma under 9min på avg pace. Gillar att gå fort så. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ligg på kaloriunderskott, allt du behöver. :)

Rekommenderar http://swole.me/ återigen.

Jag håller verkligen inte med om dina tips.

Teoretiskt sett är kaloriunderskott det enda man behöver men för att lyckas med detta är ju matvalen jätteviktiga. Dieten måste vara hållbar i längden och för de flesta fungerar det inte i längden med en diet som gör att man regelbundet går runt hungring - för då småäter man till sist.

Svarade iofs på det här i en annan tråd, vet inte var det tog vägen. Men igen så tror jag att LCHF är den enda riktigt bra metoden för att gå ner och sedan hålla en lägre vikt.

---

Oo juste. Det tog lite tid men nu har vi kommit igång med träningen. Jag fick två veckor gratis på World Class som ligger precis här. Igår körde vi bröst och axlar, tog ut mig till den grad att jag fick swinga armen för att orka hänga upp handduken på kroken i duschen. Idag om en liten stund ska vi köra ben.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar gymma inom kort. Är diabeter. Vad ska jag tänka på innan, under och efter träning? Och hur får jag ut mesta möjliga utav träningen, med fördelen att ha insulin i sprutform? (en av de mest anabola ämnena som finns....)

Är f.ö dryg 175cm, väger 68 kilo och har knappt något fett på kroppen.

Kom gärna med generella tips också! :)

Kan inte hjälpa något med diabetes/insulingrejen men vad kör du för rutin?

Jag håller verkligen inte med om dina tips.

Teoretiskt sett är kaloriunderskott det enda man behöver men för att lyckas med detta är ju matvalen jätteviktiga. Dieten måste vara hållbar i längden och för de flesta fungerar det inte i längden med en diet som gör att man regelbundet går runt hungring - för då småäter man till sist.

Känns som att du läste att jag sade åt honom att äta mindre eller något, förstår inte riktigt hur du tolkade mitt inlägg?

Bara för att du ligger på ett kaloriunderskott behöver du inte nödvändigtvis gå hungrig. Handlar bara om att äta smart. Beror ju förstås på hur han äter idag men saker som att byta ut läsk mot vatten gör dig inte hungrigare (marginellt möjligtvis). Äter du bra med fibrer och protein får du även en hög mättnadskänsla även om du kanske äter mindre.

Ett alternativ är förstås Keto (LCHF) som fortfarande är ett kaloriunderskott men som är enklare att hålla. Det lilla jag har läst från det är det inte helt bekräftat så jag valde att inte nämna det.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A och O vid viktminskning är socker, godis, läsk och alkohol.

Testa håll dig borta från socker i så stor mängd som möjligt (till och med ketchup, juice och sånt där som man inte tänker på) i två veckor så ska du se en viktminskning.

---------

Testade att köra ett armpass idag med ett PWO (pre-work-out).

SATAN vad bra det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade att köra ett armpass idag med ett PWO (pre-work-out).

SATAN vad bra det var.

Jag är lite nyfiken på att pröva PWO faktiskt, men har hört att folk får lite sömnproblem om de tar det för sent på kvällen. Jag tränar cirka 20.30 så det kanske inte är så bra. Jag har haft lite set som blir 5/5/4 och sådan skit, hoppas på att kunna få dem till 5/5/5. Vilket använder du? Jack3d har jag hört mycket gott om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite nyfiken på att pröva PWO faktiskt, men har hört att folk får lite sömnproblem om de tar det för sent på kvällen. Jag tränar cirka 20.30 så det kanske inte är så bra. Jag har haft lite set som blir 5/5/4 och sådan skit, hoppas på att kunna få dem till 5/5/5. Vilket använder du? Jack3d har jag hört mycket gott om.

Jag har testat Jack3d, Rage och en till och av alla dom så kände jag mest av Jack3d.

Själv köpte jag Ripped Fuel 5x och jag tycker att det funkar riktigt bra! Svettas värre än en gris när jag tar dom innan gymmet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite nyfiken på att pröva PWO faktiskt, men har hört att folk får lite sömnproblem om de tar det för sent på kvällen. Jag tränar cirka 20.30 så det kanske inte är så bra. Jag har haft lite set som blir 5/5/4 och sådan skit, hoppas på att kunna få dem till 5/5/5. Vilket använder du? Jack3d har jag hört mycket gott om.

Att ta PWO på kvällen är nog inte att rekommendera tror jag. Vissa av dessa pulver innehåller en väldigt liten mängd amfetamin eller nått i den stilen och det vill säga "uppåt".

Jak3d är på väg att förbjudas i Sverige, antagligen på grund av det där eller sin anaboliska effekt.

Jak3d klassas som doping inom tävling.

Det här var första gången jag provade ett PWO och blev väldigt positiv till det.

Vad är 5/5/4 och 5/5/5?

-----

En annan kompis kör på Jak3d och har får grymma resultat av det och det är det jag kommer köpa.

Det jag testade idag vet jag tyvärr inte vad det var för något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...