Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Har börjat jogga/promenera i rask takt sedan en vecka tillbaka. Redan nu märker jag stora skillnader! :D När jag började så körde jag 6 kilometers slingan på drygt en timme, idag klarade jag den på 50 minuter. Grymt motiverad att fortsätta!

Vad roligt att höra.

Hur går det nu?

Idag gav jag mig ut på en springtur. Det var femte eller sjätte löpturen i år.

Jag sprang 8.3 km på 36 minuter.

Måste säga att jag är mäktigt nöjd.

Edit:

Skulle ju även fråga om fördelar/nackdelar med att vid hälften av en löptur stanna i 2-3 minuter och stretcha?

Ibland vill jag stanna och stretcha vader och lår, men jag tycker att det blir såååå mycket jobbigare att springa efteråt.

Redigerad av Karatemorfar
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Provade att ta milen idag.

Det gick på 43 minuter. Ännu nöjdare än i förrgår

Imponerande att bara ta den på 43 minuter. Kommer ihåg väldigt vältränade klasskamrater från gymnasiet som bara klarade den på runt 45. Mitt personliga rekord är runt 47, men det är först när jag hållt igång lite. Nu ligger jag på runt 55, men det är för att jag nyss återupptagit träningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade lite ärenden att uträtta idag och jag valde att gå istället för att ta bilen!

Blev ganska precis en mil (enligt enirokartans rita och mät), och jisses vad det var skönt att få gå!

Ska försöka ta mig ut på långpromenader några gånger i veckan från och med nu. Kanske inte en mil varje gång men minst 5 km tycker jag nog att jag kan köra.

Beach 2012...3...4 here I come!

Redigerad av RavenE
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har även jag sen en vecka kommit igång med joggingen!

Problemet (om man kan kalla det problem) är att jag springer med en polare och han behöver stanna och gå i nån halvminut/minut innan han kan fortsätta springa. Påverkar detta fettförbränningen?

Tänkte snitta att droppa 1 kg i veckan. Tror ni det är möjligt om man springer 4 gånger i veckan 5 km + går 5 km en 5:e dag.? Äter inte godis eller dricker öl och sånt tills sommarn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har även jag sen en vecka kommit igång med joggingen!

Problemet (om man kan kalla det problem) är att jag springer med en polare och han behöver stanna och gå i nån halvminut/minut innan han kan fortsätta springa. Påverkar detta fettförbränningen?

Tänkte snitta att droppa 1 kg i veckan. Tror ni det är möjligt om man springer 4 gånger i veckan 5 km + går 5 km en 5:e dag.? Äter inte godis eller dricker öl och sånt tills sommarn.

Har du ens några extrakilon nuförtiden? Ett kilo i veckan känns rätt extremt hörru... Du är fin som du är! rolleyes_1184336_0.gif;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har även jag sen en vecka kommit igång med joggingen!

Problemet (om man kan kalla det problem) är att jag springer med en polare och han behöver stanna och gå i nån halvminut/minut innan han kan fortsätta springa. Påverkar detta fettförbränningen?

Tänkte snitta att droppa 1 kg i veckan. Tror ni det är möjligt om man springer 4 gånger i veckan 5 km + går 5 km en 5:e dag.? Äter inte godis eller dricker öl och sånt tills sommarn.

1kg i veckan är väldigt mycket och du kommer inte åstadkomma det enbart genom jogging.

När jag gick ner som mest gick jag ner lite mer än två kilo per vecka, men då får man ha i åtanke att jag knappt åt någonting, vägde över 110 och tränade maximalt (gymmade 1h30min + sprang 5km på det) minst fem gånger i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1kg i veckan är väldigt mycket och du kommer inte åstadkomma det enbart genom jogging.

När jag gick ner som mest gick jag ner lite mer än två kilo per vecka, men då får man ha i åtanke att jag knappt åt någonting, vägde över 110 och tränade maximalt (gymmade 1h30min + sprang 5km på det) minst fem gånger i veckan.

Varför gör folk så? :<

Det är när man gymmar som man faktiskt kan och borde äta mycket. Stor del utav dom två kilorna du tappade i veckan var muskelmassa och inte fett.

Fast jag avundar din dedikation. Riktigt starkt jobbat!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför gör folk så? :<

Det är när man gymmar som man faktiskt kan och borde äta mycket. Stor del utav dom två kilorna du tappade i veckan var muskelmassa och inte fett.

Fast jag avundar din dedikation. Riktigt starkt jobbat!

För att det hjälpte. Om du har sett före och efter-bilder på mig ser du hur extremt mycket jag tappade (en stor majoritet var fett). Visst, jag förstår själv att jag tappade lite muskler, men det var aldrig mitt mål att bygga upp muskler, utan tappa så mycket vikt som möjligt. En av mina svagheter är att jag saknar allt som heter tålamod. Därför var mitt mål att gå ner i vikt så fort som möjligt. Att jag lyckades gå från 110+ till 80+ på två månader får jag se som väl godkänt.

Har kört en lite mer hälsosam kur den senaste veckan (har inte gymmat på 2-3 månader), men kör fortfarande maximalt. Med tanke på att jag hade en liten ölmage framför mig för bara lite mer än en vecka sedan tycker jag det här ser ut som en bra början (http://i.imgur.com/VTHQV.jpg + http://i.imgur.com/cl6vK.jpg). Skall självfallet försöka hålla i så länge som möjligt. Motivationen är det som lär bli svårast att hålla uppe.

edit: Sedan har jag alltid varit lite sjuk i huvudet när det kommer till exakt allt. Det borde alla ni här - om några - veta om.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

edit: Sedan har jag alltid varit lite sjuk i huvudet när det kommer till exakt allt. Det borde alla ni här - om några - veta om.

Haha, det är skoj. För när man träffar dig på riktigt så är du som vem som helst. Men så fort vi hamnar i samma skypekonversation så är du skitcreepy och läskig. Nästan så man undrar om det verkligen var kicken man träffade i London, eller någon stand in. :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har även jag sen en vecka kommit igång med joggingen!

Problemet (om man kan kalla det problem) är att jag springer med en polare och han behöver stanna och gå i nån halvminut/minut innan han kan fortsätta springa. Påverkar detta fettförbränningen?

Tänkte snitta att droppa 1 kg i veckan. Tror ni det är möjligt om man springer 4 gånger i veckan 5 km + går 5 km en 5:e dag.? Äter inte godis eller dricker öl och sånt tills sommarn.

Tror det påverkar att ni går men så länge ni går och inte stannar så håller ni ju fortfarande igång processen - stanna inte förens ni är i mål. Brukade jag köra med förut när jag träna löpning. :)

1kg i veckan är nog rätt svårt att hålla och risken är nog stor att du tappar muskelmassa samtidigt. Mitt tips är att du gör iordning nån "planering" av din kost. Försök ät 6-7 gånger om dagen istället för 3 (du kanske redan äter 6ggr och du behöver inte äta mindra totalt bara sprida ut det över flera gånger) då håller du igång metabolismen vilket gör att du förbränner mer under dagen.

Själv så byggde jag på en redig ölmage under 2011 (vägde 77~ vid nyår 2011 och 94 vid nyår 2012) så precis som alla andra har jag tänkt gå ner i vikt genom träning. :)

Har nu (förra veckan) börjat köra att jag powerwalkar någongång på förmiddagen styrketränar 1.5h på eftermiddagen och kör på Crosstrainern 20min direkt efter. Kör det fem gånger i veckan, bu eller bä? Tror ni på det eller borde jag köra mer konditon? Försöker äta oftare och mindre varje gång också (som jag skrev högre upp). :)

Har tänkt försöka att gå ner iallafall 10kg till Juli /augusti.

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man tränar hårt i en vecka så förlorar man väl främst vätska (så klart inte enbart, men till stor del)?

Tack då Mr Moodkiller

Du förlorar mycket vätska när du tränar ja (svett) men om man dricker "bra" (bra intag av vatten dagligen) så borde inte vätskebalansen förändras allt för mycket så Weener prova att väg dig direkt på morgonen och inte efter ett pass (då har du låg vätskebalans och väger givetvis mindre) :)

Så ge inte upp hoppet, kan mycket väl vara en massa kalorier du har bränt bort :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...