Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Att ta PWO på kvällen är nog inte att rekommendera tror jag. Vissa av dessa pulver innehåller en väldigt liten mängd amfetamin eller nått i den stilen och det vill säga "uppåt".

Jak3d är på väg att förbjudas i Sverige, antagligen på grund av det där eller sin anaboliska effekt.

Jak3d klassas som doping inom tävling.

Det här var första gången jag provade ett PWO och blev väldigt positiv till det.

Vad är 5/5/4 och 5/5/5?

-----

En annan kompis kör på Jak3d och har får grymma resultat av det och det är det jag kommer köpa.

Det jag testade idag vet jag tyvärr inte vad det var för något.

Vad får man ut i långa loppet då? Funderar på om sådana här preparat hjälper för stunden men sedan när man slutar med det så går allt ner igen.

Med 5/5/4 menade jag att jag skulle köra t e x 3 sets på 5 repetitioner bänk, men sista setet klarar jag inte sista repetitionen och landar då på 5 reps, 5 reps, 4 reps totalt - 5/5/4.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad får man ut i långa loppet då? Funderar på om sådana här preparat hjälper för stunden men sedan när man slutar med det så går allt ner igen.

Med 5/5/4 menade jag att jag skulle köra t e x 3 sets på 5 repetitioner bänk, men sista setet klarar jag inte sista repetitionen och landar då på 5 reps, 5 reps, 4 reps totalt - 5/5/4.

Det farliga med PWO kan nog vara att du gör dig beroende av det, och inte känner samma glöd vid träning utan PWO.

Men jag kommer köra med det ett tag för att bygga upp mig för att sedan sluta och köra vanligt.

Aight, då förstår jag.

Jag försöker att köra efter MaxOT (Maximum Overload Training.

Säg att jag kör bänk:

10 reps med stången (uppvärmning)

10 reps x 10 kg (uppvärmning)

8-10 reps x 20 kg (uppvärmning)

6-8 reps x 40/50kg )

6-8 reps x 40/50kg > riktiga träningen

6-8 reps x 40/50kg )

MaxOT är en tekning för att bygga muskler snabbt. Du ska inte klara köra mer än 8 reps på den vikten du kör på. Du ska ligga på mellan 6-8 reps.

Det ger resultat väldigt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, efter flera år bakom datorn tänkte jag nu införskaffa ett gymkort. Är 176 CM med 56 kg , så jag väger ganska lite just nu. Undrar om någon kunnig här på forumet kan hjälpa mig och rekommendera ett bra 3dagars@vecka träningsprogram.

Vill gärna ha ett program som ger bra resultat.

Tack! :)

http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program#Three_Flavors_of_Starting_Strength

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*wall of text*

MaxOT är en tekning för att bygga muskler snabbt. Du ska inte klara köra mer än 8 reps på den vikten du kör på. Du ska ligga på mellan 6-8 reps.

Det ger resultat väldigt snabbt.

Själv tycker jag om att köra periodvis tungt och lätt när jag gymmar och när jag kör tungt gillar jag att köra Pyramid (både upp och ner obviously), 5x5 eller Arnold 2.0 workout :)

Sen när jag kör lätt kör jag typ 10+ reps (brukar hamnar mellan 15-25 reps, kör mindre vila än vanligt 90sec or less och typ 5-6 set per övning)

4-6 repetitioner ger lite mer fokus på styrka medan 8-12 repetitioner ger mer fokus på storlek. För tillfället kör jag mer på styrka eftersom att jag är såpass klen i bänk fortfarande.

8-12 ger mycket fokus på hypertrofi men också tycker jag den funkar bra till att öka styrka medans typ 15+ ger lite mer uthållighet. :)

Bara att prova sig fram så ska ni se att ni ökar som bara den! (Y)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag är lite nojig nu, har inte tränat alls under påskhelgen och festat endel och ätit massa skit. Ska köra igång hårt imorgon igen men hur är det egentligen, om jag har gått upp i vikt under denna helgen kommer jag stanna där? Eller gäller det bara att bajsa och kissa och vänta en vecka så är vikten tillbaka där jag var innan påskhelgen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite nojig nu, har inte tränat alls under påskhelgen och festat endel och ätit massa skit. Ska köra igång hårt imorgon igen men hur är det egentligen, om jag har gått upp i vikt under denna helgen kommer jag stanna där? Eller gäller det bara att bajsa och kissa och vänta en vecka så är vikten tillbaka där jag var innan påskhelgen?

Jag vet inte hur snabbt man lägger på sig fett, men jag tycker absolut att du ska vänta fem-sex dagar innan du börjar noja. Med all säkerhet har du inte gått upp så mycket som det framstår dagen efter en rejäl måltid/fest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag körde pyramiden med hantlar idag, fyfan, det var skönt. Började på 10kg och jobbade mig uppåt, bara 5 repetitioner (per arm, så totalt 10). Borde ha kört fler. Alternativ börja på 12,5kg-hantlar istället, vilket är bäst? Då blir det ju inte pyramiden längre! sad_1182040_0.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Bumpar med ny camwhoring och uppdaterad progress tongue_1181744_0.gif

http://i.imgur.com/IqGYA.jpg

Vad som kanske är intressantast att notera (förutom hur fint min kalsongkant sticker upp hela tiden) är hur min hållning har förbättrats en hel del. Hade rätt kraftig Lordosis tidigare som jag inte insåg förrän efter jag började gymma. Marklyft och knäböj, plus lite övning har förbättrat det ordentligt!

Redigerad av Siana
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gött att se, när är de första bilderna tagna?

Bild 1 är 2010, strax innan jag flyttade till Eksjö. Bild 2 är efter några månaders gymmande i Eksjö. Åt värdelöst, dålig rutin. Man kan se lite progress på armar och axlar men det hade kunnat vara så mycket bättre. Vintern 2010 slutade jag gymma och har sedan inte rört en skivstång förrän jag kom igång nu igen, januari 2012. Sista bilden är tagen några dagar sedan.

Så om man istället vill jämföra min träning det här halvåret är den tidigaste bilden jag har den här: http://i.imgur.com/CHLGe.png som är tagen cirka tre månader sedan.

På ett sätt suger det lite att jag lade ett halvår på nästan ingen progress alls, men jag har verkligen lärt mig hur mycket dieten och rutinen påverkar.

Edit: Japp, jag gillar att ta halvnakna bilder på mig själv. Ger bra motivation och låter en hålla bra koll på i vilket tempo det går framåt.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...