Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Var nere och körde lite mark tidigare och det gick riktigt bra :) Har inte kunnat köra så mycket mark då jag haft ett knäproblem men provade lite "tyngre" vikter idag, körde 5x5 på 120 och avslutade med 7 på sista setet. Mycket nöjd med passet. ^_^

Redigerad av Ante_freeman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Såg det här på Facebook, hur många kilo tror ni att det är? Är rätt säker på att de gula är 15kg, de blå 20kg och de röda 25kg. Men de svarta? Anledningen till att jag frågar är för att det är vad en kompis mamma tar i benpress... ( :crazy: )

Inte så konstigt ifall det är många kilo, för tjejer har likadan muskelatur i underkroppen som männen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Vart tyst i den här tråden så jag får skriva ett inlägg.

Haft lite av en formsvacka under juni men nu är jag tillbaka igen.

Körde bröst i måndags, gjorde 2st 6or på 100kg och en 3:a på 110kg :)

Satt nyss rekord idag i stående militärpress - gjorde en 4:a på 70kg som jag är riktigt nöjd över, axlarna börjar ta sig!

Hade också en skoj tävling med några kompisar förra veckan där vi tävlar i Mark, Knäböj & bänk.

Viserligen kom jag sist men jag satt några nya rekord ändå. Tog 120 i bänk, 140 i knäböj & 180 i Mark.

Känns som det börjar ta sig nu! :)

Någon annan på forumet som fortfarande tränar? Har ni gjort några sjuka gains? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart tyst i den här tråden så jag får skriva ett inlägg.

Haft lite av en formsvacka under juni men nu är jag tillbaka igen.

Körde bröst i måndags, gjorde 2st 6or på 100kg och en 3:a på 110kg :)

Satt nyss rekord idag i stående militärpress - gjorde en 4:a på 70kg som jag är riktigt nöjd över, axlarna börjar ta sig!

Hade också en skoj tävling med några kompisar förra veckan där vi tävlar i Mark, Knäböj & bänk.

Viserligen kom jag sist men jag satt några nya rekord ändå. Tog 120 i bänk, 140 i knäböj & 180 i Mark.

Känns som det börjar ta sig nu! :)

Någon annan på forumet som fortfarande tränar? Har ni gjort några sjuka gains? :D

Grattis! Jag tränar fortfarande! Hade ett par veckors uppehåll då mitt kort tog slut och jag aldrig hann förnya det.

Nu har jag gjort en ofrivillig deff då jobbet drog in cateringen och jag inte orkar fixa ordentlig lunch. Inte bra alls, jävligt svårt att få progress när man inte får i sig tillräckligt med mat. Enda positiva är väl att sexpacket blivit tydligare. :P

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Kan dela med mig av mitt schema även fast du väl kommer dissa det:

A

Bänkpress

Hantelrodd

Dips

Curls när jag känner för't

Decline crunch när jag känner för't

B

Marklyft

Knäböj

Axelpress

Chins med brett grepp

Alternerar mellan dem på icke efterföljande dagar.

Har ändrat mig och måste ha ett enkelt och bra schema som passar nybörjare och tränar hela kroppen.

Funkar ditt schema till mig som i princip är nybörjare?

Tränas hela kroppen, biceps triceps ben etc?

Nått man kan byta ut? Om Dips är när man skall lyfta sig själv så byter jag gärna ut den mot nått liknande då jag är för svag för att lyfta mig själv i nuläget. Förslag på schema nån?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ändrat mig och måste ha ett enkelt och bra schema som passar nybörjare och tränar hela kroppen.

Funkar ditt schema till mig som i princip är nybörjare?

Tränas hela kroppen, biceps triceps ben etc?

Nått man kan byta ut? Om Dips är när man skall lyfta sig själv så byter jag gärna ut den mot nått liknande då jag är för svag för att lyfta mig själv i nuläget. Förslag på schema nån?

Dips

Chins

Båda dom övningarna ska du "lyfta upp dig själv" i och det kan vara svårt som nybörjare och jag skulle nog rekomendera att köra nån annan övning för respektive muskelgrupp i början t.ex; Istället för Chins så kör du Latsdrag och istället för dips kör du Pushdowns (om du har tillgång till en CableCross) eller SkullCrushers.

Ang. Schemat så skulle du kunna prova och se om du klarar av det, läste lite snabbt kör Siana Mark och böj på samma dag? :o

Själv så tycker jag att det är 2 så pass tunga basövningar att man bör köra dom på olika dagar och man bör vara väldigt försiktig när man kör dom (gjorde själv illa mig i somras i böj!)

Hur många dagar i veckan har du tid att träna? Så kan man försöka dela om musklerna lite mer och du kan fokusera lite mer på varje muskel! :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Biceps och bröst idag. Har haft en veckas uppehåll pga förkylning och har till min besvikelse sjunkit lite i bänk :( visst, pallade inte köra någon längre uppvärmning (några set på 25kg) men jag tycker ändå att jag hade kunnat ta minst 5 reps på 40 som jag maxade förra veckan. Armarna gick som tur var lite enklare, både hantelcurl och skivstångscurl tar sig stadigt uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Biceps och bröst idag. Har haft en veckas uppehåll pga förkylning och har till min besvikelse sjunkit lite i bänk :( visst, pallade inte köra någon längre uppvärmning (några set på 25kg) men jag tycker ändå att jag hade kunnat ta minst 5 reps på 40 som jag maxade förra veckan. Armarna gick som tur var lite enklare, både hantelcurl och skivstångscurl tar sig stadigt uppåt.

Ta det inte för hårt, det kan vara dagsformen som sviker dig om du ätit eller sovit dåligt, kanske bara inte var lika taggad? :)

Så länge det inte går dåligt flera bröst pass i rad så är det nog ingen fara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. Schemat så skulle du kunna prova och se om du klarar av det, läste lite snabbt kör Siana Mark och böj på samma dag? ohmy_1182776_0.gif

Ja det kan bli lite tungt till slut kanske, men jag tror det ska gå fint i början. Både Starting Strength och Stronglifts 5x5 är hyllade nybörjarrutiner och de har båda mark och böj på samma dag.

---

Själv har jag inte tränat sedan i höstas någon gång, då övertid tyvärr tog över mitt liv totalt. Hann inte heller äta ordentligt och gick ner i vikt. Men nu är övertiden över och jag ska sätta igång igen, förhoppningsvis den här veckan. Kommer bli deprimerande att se hur mycket man har tappat men det kan inte hjälpas. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Stog och bögspände mig framför spegeln tidigare ikväll och märkte att mina biceps faktiskt har växt en del sen jag började träna! Hittar ingen vettig "förebild" men tänk er ground zero. Inte den minsta antydan till kula hur mycket man än tog i och spände, ni förstår säkert. Såhär såg det iallafall ut ikväll. Det tar sig fan uppåt!

post-10731-0-51972800-1361910598.jpg

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...