Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Finner ni också att det börjar bli allt vanligare med att tjejer tränar "på riktigt"? Alltså att de inte bara är smal-tränade, utan att de också lyfter en del. Tycker att var och varannan bild på mina Facebook- och Instagramflöden visar en tjej som spänner ryggen/magen/axlarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finner ni också att det börjar bli allt vanligare med att tjejer tränar "på riktigt"? Alltså att de inte bara är smal-tränade, utan att de också lyfter en del. Tycker att var och varannan bild på mina Facebook- och Instagramflöden visar en tjej som spänner ryggen/magen/axlarna.

Sällan jag ser det på gymmet än, men ibland så. Det är riktigt sexigt!

Önskar att fler tjejer insåg hur mycket snyggare kroppar de kan få av att inte bara vara på rullbandet.

Squat_no_squat_1246391_0.png

do-squats1_1246391_1.jpg

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finner ni också att det börjar bli allt vanligare med att tjejer tränar "på riktigt"? Alltså att de inte bara är smal-tränade, utan att de också lyfter en del. Tycker att var och varannan bild på mina Facebook- och Instagramflöden visar en tjej som spänner ryggen/magen/axlarna.

Hah, satt precis och skrev ett inlägg om att det bara är jag som skriver här these days (nästan). Vad fan är oddsen att någon skriver i samma minut? :D Angående din observation så håller jag helt med. Visst, kul att tjejer också upptäcker att dom faktiskt har muskler som går att tränas upp, men ett par biffiga armar på en i övrigt rätt klev tjej är bara..uugh :cry:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sällan jag ser det på gymmet än, men ibland så. Det är riktigt sexigt!

Ja, det är faktiskt nice. I min fåniga ungdom var jag av åsikten att tjejer med synliga muskler är fult. Numer tycker jag att det är snyggt så länge det inte är uppe på bodybuildarnivå. Tycker för den delen inte att bodybuildarkillar är snygga heller. :rolleyes:

Håller förresten med dig om att man inte ser så mycket tjejer på gymmet, men lik förbannat verkar de gå och bli rippade. :P Men det beror säkert på att jag tränar på stadens svennegym nummer ett och att bloggartjejer i regel tränar på ett creddigt gym. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kommit igång bra igen med min träning efter en längre tids inflammation i knät som gjort att jag inte fått träna, märkte att jag hade tappat rejält. Men nu efter tre veckors "lagom hård" träning så börjar det smått komma tillbaka, tänkte köra just lite lagom i en månad eller två och känna av innan jag ska försöka gå in lite hårdare.

Märker också att man orkar mer och känner sig piggare på jobbet!

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Råkade sparka ett hål genom ytterdörren idag. Vet inte om jag ska skratta över att benövningarna har gjort sitt, eller gråta för att jag måste hosta upp pengar för reparationen till hyresvärden.

Påminner mig om en tråd på reddit där folk berättade liknande historier. Nån snubbe som sprang allt han kunde och blev livrädd över hur snabbt det gick helt plötsligt och liknande. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tränade lite bänk med stopp idag, Körde några set som uppvärmning med stopp på varje rep.

Sen gick jag och polarna upp och provade att maxxa med stopp.

Hel nöjd över att jag gjorde 100, 110, 120 och 130(!) med stopp :mf_doof:

Vilket jag tror är helt okej eftersom jag väger 86kg(?)

[/skryt]

Någon som har provat på Keto dieten? Tänkt deffa lite nu innan beachen B) och funderar på att köra med KetoDieten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Vad har ni grabbz för filosofi kring kosttilskott och gainerzzzzz?

Jag använder både vassleprotein och gainer.

Filosofi och filosofi, om du klarar av att gymma utan dem så ska du köra på det. Det är bättre att få i sig näringen via riktig mat. Men för att klara det måste man klara av att äta mycket och ha tid att äta mycket, och jag har varken. Då anser jag att man hellre ska möta mängden kalorier och protein som krävs med hjälp av tillskott än att inte möta den alls.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...